¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Advertisements

Hoy es lunes, el 8 de septiembre
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
Paper return Thank you for being willing to help hand out papers. Please put the paper in your binder as the last page in the section.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
ALC 49 Hoy es miércoles el 5 de febrero, Emparejar 1.Amargo 2.Azucar 3.Dulce 4.Harina 5.Picante 6.Pimiento 7.Sal Flour Pepper Salt Sour Spicy Sugar.
ALC 49 Hoy es miércoles el 5 de febrero, Emparejar
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre. Organiza la rutina diaria en orden de como debe de ocurrir. Hay siete frases.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
ALC #11 viernes el 20 de septiembre Spell out the numbers from the last ALC
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Saquen la hoja verde de la carpeta de anillos..  Escribe el nombre y apellido de 7 estudiantes de la clase.  (es posible que tengan que salir del asiento.)
ALC 65 Hoy es martes el 31 de marzo, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will see.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
ALC #12 martes el 24 de septiembre ¿Cuál es la fecha? Copy the dates. You will identify the holiday too. 1.El primero de enero. 2.El catorce de febrero.
Things to do before we start.
Survival Spanish – SPA II y III
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Una clase donde aprendes del pasado es… 2.Una clase donde lees, escribes y entiendes reglas del idioma es…
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
ALC 82 Please turn in the word search. Please find a place to sit. Sit behind or in front of the partner you want to do the final project with.
ALC 20 lunes el 17 de octubre. Class format/procedure/ritual change.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Bienvenidos a la clase de español Thank you to those that are coming in and retaking tests and quizzes, turning in late work to improve your grade. Mexico.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
TAKE OUT ALPHABET FLASH CARDS! 1. Why is using Google Translate not a good idea? 2. List at least 3 Spanish words you learned last week. 3. What is a cognate?
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
ALC 26 Hoy es jueves el 7 de noviembre. Numera el papel 1-7. Puedes usar las notas de Cornell. Los primeros 10 pueden recibir un punto extra.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre Recoge un libro para leer.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
ALC #12 lunes el 23 de septiembre escribe los números
Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.
Transcripción de la presentación:

¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.

Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying “I don’t understand”. 3.Know when talking and socializing is okay and when you should be quiet and listen. 4.Check your grades at least every other day.

ALC 45 Hoy es viernes el 24 de enero, Identificar el tiempo en español. 1-7

1

2.

3.

4

5

6

7.

Las respuestas 1.Está nublado. 2.Hace sol. 3.Hace viento. 4.Está lloviendo. (llover-llueve) 5.Hace frío. 6.Hace calor 7.Está nevando (nevar – nieva)

Hoy es viernes el 24 de enero, Content objective What I will do. I will review my bienvenida cards, Cornell notes write my new vocabulary and read a short article. Language objective How I will do it. I will review my bienvenida cards and Cornell notes with a partner. I will use my unit vocabulary sheet to write the words in Spanish. I will read a short article that uses some of the new vocabulary and write the questions and responses.

Organizar Por favor, devuelvan la ALC a la carpeta de anillos. (primera hoja) Saquen las tarjetas de la bienvenida.

Responses for the following questions. Hoy es viernes el 24 de enero, ¿Cómo estás? So so. ¿Qué tiempo hace? ¿Dónde está tu mamá? Mi mamá está en

Rows 1 and 3 please turn your bodies or your desks around to face the person behind you and do the bienvenida.

Responses for the following questions. Hoy es viernes el 24 de enero, ¿Cómo estás? So so. ¿Qué tiempo hace? ¿Dónde está tu mamá? Mi mamá está en

Despues de la bienvenida. When you are finished, please count your cards and be ready to tell Sr. Slade how many you have.

Actividad: leer rápido (goal # 2) 1.Work with the person next to you. 2.One person will have the questions to the bienvenida showing on the desk in random order, the other person will have the answers showing also in random order. 3.Teacher will read a question or response and you will need to get the card before your partner. 4.The one with the least amount of cards will get to sing with others in front of the class. 5.Old McDonald. Animal cow.

Por favor, pongan las tarjetas de la bienvenida en la carpeta de anillos. (goal # 2) 1.Necesitan sacar la tarea (la bienvenida). 2.Calificar la tarea. 3.Cada respuesta vale 2 puntos. 4.Escribe los puntos recibiste arriba de la palabra La en el título y pongan un círculo alrededor de los puntos.

Cornell note review. (goal # 1 & 2) Filas 1 y 3 trabajen con filas 2 y 4. Contestan las preguntas en la hoja de la tarea.

Repaso de las notas de Cornell 1.What does hard work look like? (2 respuestas) 2.What does quality work look like? (2) 3.What does turning in an assignment look like? (2) 4.What does ready to learn look like? (2) 5.List 2 of the goals Sr. Slade gave the class that you feel will help you the most.

Please take out the unit vocabulary paper and stamps to answer the following question. 6. What do you think would be the best way to pass off the circled expectations?

Califcar el repaso de las notas de Cornell. 18 points possible. Cada pregunta contestada vale 3 puntos. Suma los puntos y escribe la calificación arriba de la palabra bienvenida con un rectángulo alrededor.

Paper turn in Two scores on paper. One is circled, 20 possible homework. One has a rectangle around it. 18 possible in class assignment. Place in order on the table.