WEEK 3 TUESDAY SEPTEMBER 9 WELCOME TO ENGLISH. BELL RINGER Name all of the different Theme Parks at 6 Flags over Texas Disney World or Carnival Nombra.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hecho y Opinión 4.10J/ 5.10J
Advertisements

Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Introducing the Personal Studies for New Christians Descripción del programa educativo de los Estudios Personales para Nuevos Cristianos By Dave Batty.
Week 3. What elements do authors use to help the reader make connections? Historical context Cultural context Figurative language La comprensión de las.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
English I, Reading I and ESOL. Across 1.nose 2.four 3.sort 4.pate Down 1.safe 2.rote 3.soup 4.torn.
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
THE SCIENCE CAFÉ… WHERE COOL, HIP YOUNG FOLKS COME TO DISCUSS SCIENCE!
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Hace + Time Expressions
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Warm Up Translate into English.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Definition
Digital Photography: Selfie Slides
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
1.Hubo varios momentos importantísimos en la película que sirvieron a cambiar los pensamientos y motivos de Ernesto. Puedes identificar tres de estos momentos.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Transcripción de la presentación:

WEEK 3 TUESDAY SEPTEMBER 9 WELCOME TO ENGLISH

BELL RINGER Name all of the different Theme Parks at 6 Flags over Texas Disney World or Carnival Nombra todos los diferentes parques temáticos a los 6 Flags over Texas Disney World o el carnaval

THEME Theme - the central or universal idea of a piece of fiction or the main idea of a nonfiction essay. Themes are ideas or concepts that relate to morals, values, worldviews and speak to the human experience. Possible examples of themes: Social influences determine a person’s destiny. People go through trials before they mature. Theme - la idea central o universal de una obra de ficción o la idea principal de un ensayo de no ficción. Los temas son ideas o conceptos que se relacionan con la moral, los valores, las visiones del mundo y hablan de la experiencia humana. Posibles ejemplos de temas: Las influencias sociales determinan el destino de una persona. La gente va a través de ensayos antes de que maduren.

STUDENTS REFLECT ON PHOTOGRAPHY AND QUOTATIONS TO GENERATE IDEAS FOR WRITING. Suggested Duration: min. Mini Lesson 1. During reading you will begin with a Writing Appetizer to continue to build fluency and voice. Writing on a daily basis will help you grow as writers and enable you to make better connections in literacy. 2. What are some ways writers brainstorm ideas for the books and stories they write? Through class discussion, you should begin to think about the process of brainstorming and hopefully list activities like reading words from other writers and looking at photographs. Duración sugerida: min. Objetivo Contenido: Los estudiantes reflexionan sobre la fotografía y citas para generar ideas para escribir. Mini Lección 1 Durante la lectura comenzará con un aperitivo de escritura para continuar la construcción de la fluidez y la voz. Escribir a diario le ayudará a crecer como escritores y le permiten tomar mejores conexiones en la alfabetización. 2. ¿Cuáles son algunas maneras escritores lluvia de ideas para los libros y las historias que escriben? A través de la discusión en clase, usted debe comenzar a pensar en el proceso de intercambio de ideas y es de esperar la lista de actividades como la lectura de las palabras de otros escritores y mirando fotografías.

WRITING APPETIZER ESCRIBIR APERITIVO Pay close attention to the quotation and photograph. 4. What is this quote saying about life? Do you agree with the quote? Discuss responses. 5. Think Aloud and model revising the quotation to develop a meaningful theme one might infer from a story. Copy the class theme at the top of a blank page in the Writer’s Notebook if you agree with the quote. 6. If you do not agree with the class theme, change the wording of the class theme to make it as true for you as possible. Write their version of the theme at the top of a blank page in your notebook. Preste mucha atención a la cita y la fotografía. 4. ¿Qué es este cita que dice acerca de la vida? ¿Está de acuerdo con la cita? Discuta las respuestas. 5. pensar en voz alta y el modelo de la revisión del presupuesto para desarrollar un tema significativo que se podría inferir de una historia. Copie el tema de la clase en la parte superior de una página en blanco en el Cuaderno del escritor si está de acuerdo con la cita. 6. Si usted no está de acuerdo con el tema de la clase, cambie el texto del tema de la clase que sea lo más cierto para usted como sea posible. Escribir su versión del tema en la parte superior de una página en blanco en su cuaderno.na página en blanco en su cuaderno.

7. Revising the quotation to create a theme, you are in fact brainstorming for your own future stories. 8. Writing Appetizer 1from Teacher Resource: English 1 Unit 01 Writing Appetizer. 9. Think Aloud to brainstorm a conflict that would represent the class theme. Discuss the potential plot that could develop from the class theme and conflict. 7. Revisión del presupuesto para crear un tema, usted es de hecho una lluvia de ideas para sus propias historias futuras. 8. Recursos para Maestros 1de Aperitivo Escritura: Inglés 1 Unidad 01 Escritura Aperitivo. 9. pensar en voz alta a una lluvia de ideas de un conflicto que representaría el tema de la clase. Discuta el potencial complot que podría desarrollarse a partir del tema de la clase y el conflicto.

ENGLISH I: UNIT 01 WRITING APPETIZER Purpose: Writing Appetizers serve to help students develop writing fluency and voice while generating ideas for future written pieces. Time:5-10 minutes Propósito: Escribir Aperitivos sirven para ayudar a los estudiantes a desarrollar fluidez de la escritura y de voz mientras la generación de ideas para futuras escrita piezas. Tiempo: 5-10 minutos

Description: The Writing Appetizer encourages you to generate ideas for future literary writing endeavors. Students will first learn the importance of developing a theme for a story based on stimulus and then learn how to develop a story based on themes. It is recommended that, within this time, students are given the opportunity to share their ideas with a partner or with the class. Having an audience is an important part of being a writer. Descripción: El aperitivo de Escritura le anima a generar ideas para futuros proyectos literarios de escritura. Los estudiantes aprenderán primero la importancia de desarrollar un tema para una historia basada en el estímulo y luego aprender a desarrollar una historia basada en temas. Se recomienda que, dentro de este tiempo, los estudiantes se les da la oportunidad de compartir sus ideas con un compañero o con la clase. Tener un público es una parte importante de ser un escritor.

Preparation: Implementation of the Writing Appetizer is explicitly taught during early lessons in Unit 01. After Daily Lesson 03, “Writing Appetizers” are addressed in various Daily Lessons in Reading. In order to prepare, select a Writing Appetizer from this handout or create one using the blank template. It is important to follow a progression as outlined in the Writing Appetizer and model each step with writing and Think Alouds. Students should practice creating a theme based on stimuli, developing a conflict, and finally developing a character. These activities should take no more than ten minutes; the goal is to keep the pace snappy and fun. Allow students to use this time to experience the joy of creative writing. Preparación: Aplicación de la Aperitivo Escritura se enseña explícitamente durante las primeras lecciones de la unidad 01. Después lección diaria de 03, "Aperitivos escritura" se abordan en diversas lecciones diarias en Reading. Con el fin de preparar, seleccionar un Aperitivo de Escritura de este folleto o crear uno con la plantilla en blanco. Es importante seguir una progresión como se indica en el aperitivo de Escritura y modelar cada paso con la escritura y pensar en voz alta. Los estudiantes deben practicar la creación de un tema basado en estímulos, el desarrollo de un conflicto, y, finalmente, el desarrollo de un carácter. Estas actividades deben tener no más de diez minutos; el objetivo es mantener el ritmo ágil y divertido. Permita que los estudiantes utilizan este tiempo para experimentar la alegría de la escritura creativa.

Cada día un aperitivo Escritura se le asigna, a identificar la expectativa para el aperitivo Escritura e instruir a los estudiantes para comenzar inmediatamente después de entrar. Los estudiantes pueden completar el aperitivo escrito en el cuaderno del escritor. Each day a Writing Appetizer is assigned, identify the expectation for the Writing Appetizer and instruct students to begin immediately upon entering. Students can complete the Writing Appetizer in the Writer’s Notebook.

Versus Writing Appetizer #1 Developing Theme and Conflict Directions: Look at the photograph and read the quote. As a class, revise the quote until it is a meaningful theme that one would infer from a story. If the theme is true for you, write it at the top of a page in your Reader’s Notebook. If it is not, revise it until it is, and then write it at the top of your page. Develop your theme by creating a conflict that captures your theme. A friend is one who knows you and loves you just the same.” Elbert Hubbard Class Theme: Conflict:

Versus Escribir aperitivo # 1 El desarrollo temático y Conflicto Instrucciones: Mira la foto y leer la cita. Como clase, revisar el presupuesto hasta que es un tema significativo que uno podría inferir de una historia. Si el tema es verdad para ti, escríbelo en la parte superior de una página de Notebook de su Reader. Si no es así, revisar hasta que es, y después la escribe en la parte superior de la página. Desarrollar el tema mediante la creación de un conflicto que captura su tema. Un amigo es alguien que te conoce y te ama de la misma manera. "Elbert Hubbard. Clase Tema: Conflicto:

WRITER’S NOTEBOOK CUADERNO DEL ESCRITOR 1. Copy the conflict visual into their Writer’s Notebook. 2. Brainstorm another conflict that represents the class theme or your own revised theme. 3. Share your conflicts with a partner, a small group, or with the class. 1. Copie el conflicto visual en Notebook de su escritor. 2. Brainstorm otro conflicto que representa el tema de la clase o en su propio tema revisado. 3. Comparte tus conflictos con una pareja, un grupo pequeño, o con la clase.

4. Lista y post conflictos voluntariamente por clase. ¿Qué conflictos se convertirá en una historia especialmente interesante? ¿Cuáles son los atributos de estos conflictos? Discuta las respuestas. 5. Continuar la discusión. ¿Era esto difícil de hacer o fácil? Discuta las respuestas. 6. Explique que los estudiantes continuarán practicando este proceso en los días subsiguientes durante el aperitivo Escritura. 4. Lista y después Conflictos voluntariamente Por el clase. ¿Qué Conflictos sí se convertira en Una historia especialmente interesante? ¿Cuales hijo los Atributos de ESTOS Conflictos? Discuta Las respuestas. 5. Continuar La Discusión. ¿Era ESTO Difícil de HACER o Fácil? Discuta Las respuestas. 6. Explique Que los Estudiantes continuarán practicando this Proceso en el los Días subsiguientes Durante el aperitivo Escritura.

1. How does using inspiration from quotations and photographs help us become better writers? How might our personal lives and stories act as inspiration? Discuss responses. 2. As you begin reading new texts during Reading, you will continue to react and connect with the texts in order to reflect on the world around them. These reflections can then enable you to share your worlds with others through writing. This is the power of the Reading-Writing Connection. 1. ¿Cómo utilizar la inspiración de las citas y fotografías de ayudarnos a ser mejores escritores? ¿Cómo podrían nuestras vidas personales y las historias actuar como fuente de inspiración? Discuta las respuestas. 2. Al comenzar la lectura de nuevos textos durante la lectura, que continuará para reaccionar y conectar con los textos con el fin de reflexionar sobre el mundo que les rodea. Estas reflexiones se puede habilitar para compartir sus mundos con otros a través de la escritura. Este es el poder de la conexión de Lecto-Escritura.

30 SECOND WRITE What did you learn about themes today? ¿Qué aprendió sobre temas hoy en día?