ALISON BIXBY STONE SCHOOL 17 SEPTEMBER/SEPTIEMBRE 2014 SUMMATIVE ASSESSMENT EVALUACIÓN SUMATIVA.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Como crear y usar una rúbrica
Advertisements

SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
How to make questions en español
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Telling Time.
Do Now – 22 de septiembre  Translate the following five sentences to Spanish and practice reading them aloud to yourself, 2 times each (en Español!).
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
ESPAÑOL 7-8 / 9-10 ESPAÑOL EN USO.
Alison Bixby Stone School 24 September/Septiembre 2014.
Learning Assessment: Principles of Best Practice Evaluación de Aprendizaje: Principios de una Buena Práctica Drs. Kim Dooley and James Lindner Facilitators.
Negative Commands of Regular Verbs. Forming negative formal commands of regular verbs is fairly simple. Write the formal (Ud.) form command of the verb,
Hacer Ahora Miercoles, el 9 de febrero Note: the verbs below are all e  ie stem changing verbs!
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre. Organiza la rutina diaria en orden de como debe de ocurrir. Hay siete frases.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
University of Delaware Introduction to Writing PBL Problems Introducción a la elaboración de problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Vicerrectoría de Relaciones Internacionales INSTITUTO VIRTUAL DE LENGUAS Básico Intermedio A2.
Alison Bixby Stone School 8 January/ 8 de enero 2014 PRE-ASSESSMENT PRE-EVALUACIÓN.
Texas Literacy Initiative Grant Welcome Presenter: Patricia Cisneros Young Tuesday, February 4, 2014.
Double Object Pronouns What happens when we have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? What goes where? Information for this lesson.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
+ A Foundation for Assessment Una fundación para la evaluación Alison Bixby Stone School 13 November/noviembre 2013.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
Vámonos Escribe la frase y completa con “estar”. Luego, traduce las frases. Write the sentence and complete with “estar”. Then, transate the sentences.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Learning Objective (skill-concept-context) Today we will recognize the INFINITIVES* of verbs in Spanish. * in grammar, the basic form of a verb, used with.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Learning Chapter 2: Reasoning and Proof Thursday, September 17 th, 2015 Period 6.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
INGLÉS BÁSICA PRIMARIA ASSESSMENT IN LANGUAGE TEACHING.
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Chapter 5 Lessons & Materials
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Las Palabras Interrogativas
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Transcripción de la presentación:

ALISON BIXBY STONE SCHOOL 17 SEPTEMBER/SEPTIEMBRE 2014 SUMMATIVE ASSESSMENT EVALUACIÓN SUMATIVA

SUMMATIVE ASSESSMENT EVALUCIÓN SUMATIVA What do we assess summatively? ¿Qué evaluamos sumativamente? When do we assess summatively? ¿Cuándo evaluamos sumativamente? Why do we assess summatively? ¿Por qué evaluamos sumativamente? How do we assess summatively? ¿Cómo evaluamos sumativamente?

TYPES OF SUMMATIVE ASSESSMENT TIPOS DE EVALUACIÓN SUMATIVA Performance task (with rubric) Tarea de desempeño (con rúbrica) Written product (with rubric) Producto escrito (con rúbrica) Oral product (with rubric) Producto oral (con rúbrica) Test Examen

Pre- assessment Formative Evaluation Summative Evaluation Identify Objective Present Objective TeachAssessAdjust Before Unit Daily During Unit After Unit Guides InstructionEvaluates Learning

Pre- evaluación Evaluación Formativa Evaluación Sumativa Identificar Objetivo Presentar Objetivo EnseñarEvaluar Hacer Ajustes Antes de la Unidad Diario Durante la Unidad Después de la Unidad Guiar la InstrucciónEvaluar el Aprendizaje

TODAY’S OBJECTIVES OBJETIVOS DE HOY We will describe the qualities of an effective summative assessment. Describiremos las calidades de una evaluación efectiva sumativa. We will evaluate and improve summative assessments. Evaluaremos y mejoraremos evaluaciones sumativas.

What are the qualities of an effective summative assessment? ¿Cuáles son las cualidades de una evaluación sumativa efectiva?

VALID VÁLIDA The degree to which an assessment tool measures what it is designed to measure (the tool reflects the skills, abilities, and knowledge included in the standard or objective) El grado en que un instrumento de evaluación mide lo que está diseñado para medir (la herramienta refleja las habilidades y conocimientos incluidos el estándar u objetivo)

VALID VÁLIDA Assessment covers all content included in the standard/objective and prompts the student to perform in line with the standard/objective. If not otherwise indicated by the standard/objective, assessment requires students to demonstrate their learning in an authentic context. La evaluación cubre todos los contenidos incluidos en el estándar/objetivo y pide a los estudiantes demostrar su aprendizaje en consonancia con el estándar/objetivo. Si no se indica lo contrario por el estándar/objetivo, la evaluación requiere que los estudiantes demuestren su aprendizaje en un contexto real.

RELIABLE CONFIABLE The degree to which an assessment tool produces consistent and stable results (results are not influenced by unrelated factors such as who is assessing, the emotional state of the assessor, the day or time the assessment is given, etc.) El grado en que un instrumento de evaluación produce resultados consistentes y estables (los resultados no están influenciados por factores no relacionados, como quien está evaluando, el estado emocional del evaluador, el día o el tiempo se le da a la evaluación, etc.)

RELIABLE CONFIABLE Assessment produces consistent results that remain uninfluenced by factors external to the assessment. If subjective variables are included in the assessment (i.e., creativity, originality, etc.), examples of teacher expectations are provided. If a rubric is used, criteria are clearly defined and levels of performance are explicitly explained. La evaluación produce resultados consistentes que no son influidos por factores externos. Si se incluyen las variables subjetivas en la evaluación (es decir, la creatividad, la originalidad, etc), se proporcionan ejemplos de las expectativas del maestro. Si se usa una rúbrica, incluye criterios bien definidos y niveles explícitos de rendimiento.

FIAR JUSTO The degree to which as assessment tool provides all students with the opportunity to succeed. El grado en que un instrumento de evaluación proporciona a todos los estudiantes la oportunidad de tener éxito

FAIR JUSTO Assessment provides all students who possess the knowledge or skill the opportunity to demonstrate that knowledge or skill in a way that matches their learning preferences. La evaluación proporciona a todos los estudiantes que posean el conocimiento o habilidad la oportunidad de mostrar ese conocimiento o habilidad de una manera que se ajuste a sus preferencias de aprendizaje.

CHALLENGING DESAFIANTE The degree to which an assessment tool measures critical and higher-level thinking El grado en que un instrumento de evaluación mide el pensamiento crítico y el alto nivel

CHALLENGING DESAFIANTE Assessment measures student’s ability to synthesize (i.e., create something new from parts not previously related) or evaluate (i.e., make judgments, put opinions in order, apply standards, etc.) information. La evaluación mide la capacidad del estudiante para sintetizar (es decir, crear algo nuevo de partes no relacionadas anteriormente) o evaluar (es decir, hacer juicios, poner opiniones en orden, aplicar las normas, etc.) la información.

Do you understand? ¿Entiende?

Let’s see…. Vamos a ver….

TEST EXAMEN In an effort to evaluate reading comprehension and using the same assessment, Ms. Lacey scores a student at the fourth-grade level and Ms. Julie scores the student at the fifth-grade level. Para evaluar comprensión de lectura y usando la misma evaluación, Ms. Julie determina que un estudiante lee al nivel de cuarto grado y Ms. Julie determina que el mismo estudiante lee al nivel de quinto grado

TEST EXAMEN In an effort to evalution knowledge of data analysis, Ms. Julie asks Ms. Kristal to describe the purpose of school-wide data analysis in Spanish. Para evaluar su conocimiento del análisis de datos, Ms. Julie pide a Ms. Kristal describir en Español el propósito del análisis de datos.

TEST EXAMEN In an effort to evlaute ability to play basketball, Mr. Daniel asks students to write an essay explaning how to play. Para evaluar la habilidad de sus estudiantes al jugar básquetbol, Mr. Daniel les pide que escriban un ensayo explicando como jugar.

TEST EXAMEN To evaluate students’ ability to write with sentence fluency, Ms. Yazmín gives students a quiz asking students to identify and correct bad sentence fluency. Para evaluar la habilidad de escribir con fluidez, Ms. Yazmín da a sus estudiantes un quiz que les pide identificar y corregir oraciones que no muestran buena fluidez.

TEST EXAMEN To evaluate her teachers’ effectiveness, Ms. Julie observes them teaching and then write a summary of their strengths and weaknesses. Para evaluar las habilidades de sus maestros, Ms. Julie los observa mientras están enseñando y después ella escribe un resumen de sus fortalezas y debilidades.

TEST EXAMEN To test students’ ability to add two-digit numbers, Ms. Fanny gives them a test with three problems requiring them to add two-digit numbers. Para evaluar la habilidad de los estudiantes al sumar dos números con dos dígitos cada uno, Ms. Fanny les da un examen con tres problemas que les pide sumar dos números con dos dígitos.

ON YOUR OWN USTED SOLO

STANDARD & OBECTIVES ESTANDAR Y OBJETIVOS Read from a variety of genres with accuracy, automaticity (immediate recognition), and prosody (expression; R ). SW read fluently without unnecessary pauses SW adopt a voice that represents the character SW pause according to punctuation cues Leer de una variedad de géneros con exactitud, automatización (reconocimiento inmediato), y la prosodia (expresión; R ). Leer con fluidez sin pausas innecesarias Usar una voz que representa el personaje Pausar según los signos de puntuación