Aplicada Una persona que le gusta aprender; estudia mucho.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Advertisements

LA TAREA Lea “Lila Downs” en la página 53 Conteste – las preguntas 1-4.
1.Haz 2 árboles genealógicos en un ppt. de tu familia extendida o nuclear y tu familia en el futuro. 2. Escribe una descripción de las dos familias. Haz.
Unidad 11 Actuaciones Asignado = Responsabilidad del Grupo = 1.Grupos de 4-5 : Viajero/a, recepcionista, botones, camarera, otros personajes 2. País y.
How to make questions en español
Rubric & Samples Included. ¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los.
Preguntas Para Empezar… ¿Quiénes son los personajes? ¿Cómo se llaman? ¿Cómo son? ¿Qué hacen en el dibujo? ¿Dónde están? ¿Adónde van?
Mini-proyecto “La Granja” Español 2H. Mini-Proyecto “La Granja”  For this project you will create a “granja”  Put 2 pages of printer paper together.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
ESPAÑOL 7-8 / 9-10 ESPAÑOL EN USO.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
¡LUCES CÁMERA ACCIÓN! Un programa de cocinar. PROYECTO En grupos de 3 ó 4 estudiantes van a producir un video* para enseñar cómo preparar un plato típico.
Miércoles el 4 de marzo Describe la escena en el momento del accidente. ¿Cómo era el lugar? ¿Qué podías ver? ¿Había otras personas presentes? ¿Había otras.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
¿Qué te gusta hacer?.
Digital Photography: Selfie Slides
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
C UANDO ERA NIÑO SP2H Proyecto de hablar y presentar.
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
¿Que te gusta? = What do you like?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
HOW TO GIVE ADVICE IN SPANISH CN
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Adverbs are words that describe how, when, and where actions take place. They can modify verbs, adjectives, and even other adverbs. In previous lessons,
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es miércoles, el quince de octubre 1. It is nine thirty in the morning. 2. It is twenty to three.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
El campanero 1.Qué hiciste durante el fin de semana? Necesitas usa por lo menos 5 diferente verbos conjugados.
Buenos... ¿Qué día es hoy?Hoy… ¿Cuál es la fecha?Es el 27 de … ¿Cuántos países hablan el español como idioma nacional? ¿Cuál país tiene la mayoría.
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
Adjective/Noun Agreement It all has to match! SPANISH I – TAKE NOTES.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Unit 1.2 Mis amigos y yo Hoy es _______ el __ de __________ 2015 Ayer fue_______________ Mañana es ____________ ¿Que tiempo hace hoy? _________________________.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
English Lesson 4.
Spanish I Week 23. Para Empezar 8 de febrero What are you most nervous about for the test tomorrow (yes, I’ve decided to push it back to tomorrow!)
EL 8 DE FEBRERO *** COMPLETA LA EMPIEZA DE CLASE*** Remember, celebrity activity is due Sunday before midnight! It must be submitted via the google form.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
3 APPROACHING Novice Mid (N2) 5 EXCEEDS Novice High (N4)
Examen 4A El mapa gráfico.
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere.
Hoy es viernes, el diez y nueve de mayo
Los números: Numbers 1 to 100 in Spanish.
Thematic Unit: La familia y su ritmo de vida. Targeted Language Level: Spanish Novice-High Essential Question: How does having different kinds of families.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Práctica para el examen oral
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
A.2 Emociones Examen para practicar.
¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español?
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Foundation Writing Question 2 Guide
Transcripción de la presentación:

Aplicada Una persona que le gusta aprender; estudia mucho

Perezoso Una persona que no hace nada

Creativo Una persona original; tiene muchas ideas originales; Usa su imaginación

Exigente Una persona que demanda mucho

Responsable Una persona hace cosas a tiempo; Una persona confiable

Justa Una persona que piensa en los dos lados de una situación; Hace buenas decisiones

Honesto Una persona que siempre dice la verdad; no dice mentiras

Generosa Una persona que da su tiempo/su dinero para ayudar a otras personas

Distraído Una persona que siempre piensa en otras cosas; No presta atención

Entusiasta Una persona que tiene mucha energía

Estricta Una persona que tiene muchas reglas

Exceeds Expectations (5 points each) Meets expectations (4 points each) Does Not Meet Expectations (3 points each) How well do I communicate?In my letter I describe my classes and teachers and give advice. I support what I sat using details and strings of sentences, I am generally accurate. In my letter I describe my classes and teachers and give advice. I support what I say using simple sentences and some strings of sentences. I am occasionally accurate. In my letter I do not include a description and I do not give advice. I use simple sentences, isolated words, and memorized phrases. What kind of vocabulary do I use? I use a wide range of vocabulary appropriate to the topic most of the time. I use a range of vocabulary that accomplishes the task. However, occasionally I may use the wrong word or expression. I use basic vocabulary on a limited range of topics. How well am I understood?The letter is generally understood by native readers of Spanish. The letter is generally understood by my teachers and classmates. The letter is understood with occasional difficulty by my teachers and classmates. I resort to English when I am unable to communicate my message. How well do I capture my audience’s attention and appeal to the readers? I make good choices in phrases, images and context to appeal to readers. I make some good choices in phrases, images, and content to appeal to readers. I use some basis phrases, but my vocabulary conveys very basic information. How organized and fluent is my letter? My letter is organized in a logical manner, and reflects my preparation and use of the graphic organizer. I write with fluency. My letter is somewhat organized and logical. At times my writing is not fluent. I focus mostly on the completion of the task; I pay little attention to the organization and flow of my letter. Do I include all of the required elements of the presentation? I include ALL of the requirements of the letter and elaborate on the various components. I include most of the requirements for the letter and add some details. I am missing several requirements for the letter and do not add detail. Rubric for in-class writing assignmentTotal: _______/30