The Role of Inductive Learning in Grammar Acquisition. El papel del aprendizaje inductivo en la adquisición de gramática Mtro. Ed.Alberto Orihuela Martel.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Theory and Practice of Science Teaching. El desarrollo de practicas apropiadas, se refiere a que los maestros tienen que proveer a los estudiantes un.
Advertisements

Las Palabras negativas y afirmativas
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Capítulo 1A Realidades 2 Affirmative and Negative Words
Avancemos 2 Unidad 2 Lección 2
Stages of Language Acquisition
ESTRATEGIAS PARA EL MANEJO DE CLASE Y LA CREACIÓN DE AMBIENTES DE APRENDIZAJE MCDISL UNIDAD I.
Conjugating Verbs. Conjugation: adding endings to verbs that reflect subject and tense.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Stem-changing verbs.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Cognitive Dev. in Adolescence Des. Cognitiva en la Adolescencia.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Adolphe Ferriérre Paul Gilford Jean Piaget
COMPRENDE HABILIDADES
Telling Time.
ESPAÑOL 7-8 / 9-10 ESPAÑOL EN USO.
Accent Rules & Punctuation
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
Lenguaje.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Spring Term (1): Jan-Feb Week Topic – Educación y Trabajo Grammar focusHW (approx.) Mon 7 Jan Wed 9 Jan Lesson 1: Introducción: ¿Qué es la educación? ¿Qué.
REPASO E UN VIAJE EN AVIÓN Spanish II. Los objetivos de hoy Standard 1.2: Students understand written and spoken Spanish Standard 1.3: Students present.
The verb “ser” To be.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
ER and IR verbs ¡Hola! Hoy vamos a hablar de los verbos.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Las palabras negativas
Indirect Object Pronouns
Conjugating Verbs. Conjugation: adding endings to verbs that reflect subject and tense.
Direct Object Pronouns
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
Tecnología y Estructura de Costos. Technologies u A technology is a process by which inputs are converted to an output. u E.g. labor, a computer, a projector,
Affirmative and Negative Words Sra. Lear Spanish 1 Content Objective: I will learn how to use Affirmative and Negative Words in Spanish to talk about an.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
El Futuro. You have already learned to talk about the future. The forms of the present can be used to describe the immediate future, and the ir + a +
-ar verbs What is a verb? miércoles el doce de octubre.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Most commonly used is QUE Means that, which, who NEVER omitted in Spanish!
Conjunciones subordinadas. Las conjunciones subordinadas siempre unen una oración subordinada a una palabra o a otra oración, estableciendo una relación.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Associative, Commutative, and Distributive Properties of Addition and Multiplication August 18th Students only need to copy the writing in purple. Students.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Conjugate decir in the present tense Grammar essential #30.
Capítulo 1A Affirmative and Negative Words
Adjectives Spanish One ch.2.
Indirect Object Pronouns Original PowerPoint was by Ms. Martin of Tri-Center Community Schools.
Copy the white notes.  There are three types of verbs in the Spanish language. Verbs that end in –ar, -er, and –ir  Example: hablar, comer, escribir.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
Enseñar Escuchar EstudiarHablar Mirar Sacar una buena nota Vocabulario de Actividades Unidad 2 Etapa 1.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Las Palabras Afirmativas
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
1.1-1  You will now learn the imperfect, which describes past activities in a different way.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to differentiate the appropriate subject pronouns in various sentences. Demonstración.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Hace = For/Since.
Transcripción de la presentación:

The Role of Inductive Learning in Grammar Acquisition. El papel del aprendizaje inductivo en la adquisición de gramática Mtro. Ed.Alberto Orihuela Martel L.E.I. L.A.E.

Premise: Language is a complex object that serves not only communicative, but also cognitive abilities and reflection of purposes, whereby an individual comprehends the world. Premisa: El lenguaje es un tema complejo que sirve no sólo para comunicar, sino que desarrolla las habilidades cognitivas y propósitos reflectivos donde un individuo comprende el mundo. Language helps construct new knowledge. El lenguaje por si mismo ayuda a construir nuevo conocimiento.

Epistemology is the science on how an individual gets the gist of his reality. La epistemología es la ciencia sobre como un individuo comprende la realidad.

Philosophy EpistemologyEmpiricismSymbolic Interactionism ParadigmConductismConstructivismSocial Constructivism TheoriesSkinner PPP Piaget Montessori Cooperative Learning Multiple intelligences Task-based Learning Learning styles Communicative approach

Conductists claim that language can only be acquired by mechanical drills. That is, only by repetition can students acquire new language. Los conductistas afirmaban que el lenguaje puede solo ser adquirido por medio de repeticiones mecánicas.

The conductism can not account for a baby stating the following: “I eated an ice cream” a toddlers’ utterance Los conductistas no pueden explicar porque un niño dice: “no cabo por ahí”

Thus, Constructivism reacts to the former theories stating that language acquisition is not only by input given but inner grammar is an ability innate in every human. Así, el Constructivismo reacciona a las teorias anteriores aclarando que la adquisición de un lenguaje ocurre no solo con la información recibida, sino que existe en cada humano una habilidad innata para el entendimiento de la grámatica

Students have to invest some mental effort in taking cognisance of the rules, and only then the gains of such process will be long-lived Thornbury, S. (2001). Los Estudiantes tienen que hacer un esfuerzo mental en deducir las reglas gramáticales, y por ende, las ganancias de tal esfuerzo pueden ser asumidas a largo plazo

Producing the language does not necessarily mean acquiring it. On the contrary, according to Ellis, R. production is the result of having understood (raised- consciousness Thornbury, S. (2001) rather than the cause. Producir o decir palabras en un lenguaje no quiere decir que se ha aprendido. Por el contrario, de acuerdo a Ellis, R. La produccion de un lenguaje es el resultado de haberlo comprendido, mas que la causa de ello.

Littlewood, W. states that we understand twice as much as we speak. Hence, to enhance production skills (speaking), we should double the amount of input (watching and listening to videos, songs,etc..) Littlewood, W. menciona que un individuo entiende el doble de lo que habla. Es por ello, que para mejorar el nivel de producción (habilidad de hablar), debemos incrementar al doble la cantidad de Input-(lo que escuchamos) –a través de la exposición a videos, canciones, etc..-

CONCRETE EXPERIENCE Transformation ABSTRACT CONCEPTUALISATION ACTIVE EXPERIMENTATION REFLECTION OBSERVATION Model Experiental Learning (after Kolb, 1984 in Kohonen, 1992.)In SEP 2006 programs Apprehension Comprehension

To sum up, it is the purpose of the new methodologies to enhance the level of oral production by means of multiplying the input. That is, by having Students taking classes in English, watching videos, and real-life situations ;albeit, they are never forced to produce before they are ready to pull it off. En conclusión, el propósito de las nuevas metodologías es el de motivar el nivel de desempeño oral a través de multiplicar la cantidad de input recibida. Esto es, al lograr que los estudiantes tomen clases en Inglés, ver videos, y al enfrentarlos a situaciones de la vida real; no obstante, nunca deben ser forzados a hablar hasta que estén listos para lograrlo de manera existosa.

Not linear pedagogy e.g. blocks that need to be piled on.