Es tiempo de algo Nuevo!.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sistemas de Monitoreo para Transporte
Advertisements

Foro constitutivo Internacional sobre Educación para Todos.
Escuela Santo Hermano Miguel
Especialización en Gerencia en Informática
Laboratorios Pedagógicos
Tecnología Instruccional
LA FORMACIÓN DOCENTE EN EL CREFAL
En los últimos años, la tecnología ha experimentado una transformación dramática. Los niños de hoy viven diariamente utilizando las tecnologías de información.
El equipo LESA está integrado por tres componentes fundamentales:
DEPARTAMENTO DE CIENCIAS NATURALES ECOLASALLISMO EN ACCIÓN 2014.
Actividad 3 Organización para el uso del aula telemática
La calidad en la educación virtual en el nivel superior Uriel Cukierman Uriel Cukierman
PRINCIPALES CARACTERÍSTICAS DEL NUEVO
Las TICs a la escuela ¿Para qué? ¿Cómo? ¿Con quién? Alba Martínez Olivé 30 de mayo de 2006.
LEGO MINDSTORMS EDUCATION
2010. Es una propuesta integral para mejorar las prácticas de los docentes, combinando competencias en TIC con innovaciones pedagógicas.
NUEVAS TECNOLOGIAS PARA EL APRENDIZAJE EN LAS IES
Programa: Tecnologías de la Información y Desarrollo de Software.
¿Cómo hacer medidas con el “Calculator Based Laboratory2 TM (CBL2TM)”?
Reducción de Emisiones de Gases de Efecto Invernadero en Microempresas Recicladoras de Metal por Fundición Huancayo.
Practica 4. Una supercomputadora o un superordenador es aquella con capacidades de cálculo muy superiores a las computadoras corrientes y de escritorio.
Conclusiones y Aplicaciones Por: Ma. Isabel Cordón.
AMBIENTES VIRTUALES DE APRENDIZAJE
Flow Force Technologies. Introducción Flow Force Technologies Pty Ltd es una empresa Australiana de diseño y fabricación de sistemas de pesaje industrial.
ELABORACION DE ORDENADORES GRAFICOS
Ministerio de Educación Nacional República de Colombia MINISTERIO DE EDUCACIÓN NACIONAL República de Colombia.
 La revolución de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) ha ido acompañada, y ha sido impulsada, por una reducción dramática, sin.
“Procesos y Productos Geodésicos para LIDAR”
Uso del calendario Google en un curso de MID Dra. Perla A. Salinas Olivo Dr. Jorge A. Ramírez Vargas Mtra. Rebeca E. Arias Santos Ing. Emilio Esparza.
1er Foro Universitario M. en C. Jesús Sánchez Orea
Ministerio de Educación Nacional República de Colombia MINISTERIO DE EDUCACIÓN NACIONAL República de Colombia.
RESULTADOS Y CONCLUSIONES
Teleinformática en la educación II
ESCUELA SECUNDARIA No.50 LIC. JOSÉ VASCONCELOS
Retos de la Universidad en el contexto sociodigital
La ciencia de la medicina depende enteramente del entendimiento del comportamiento fisiológico de los seres humanos Enfoque sistémico.
“LEGO MINDSTORMS EDUCATION” Mercedes Peñafiel R. Informática Avanzada.
Programas de Consulta y Programas Didácticos
Temas  El diseñador instruccional de la Universidad Virtual  Los cursos en línea y consideraciones para el diseño instruccional  Movilización de un.
1 5 FUENTE: CIENCIAS NATURALES - MANIPULABLES Recursos de Internet - Simulaciones.
Lego Mindstorms Education
Generaciones de Sistemas Operativos
HABILIDADES DIGITALES PARA TODOS
Actividad de aprendizaje 1
República de El Salvador Ministerio de Educación
Karen Alquinia Ruiz González Licenciatura en Educación Primaria - 1°”A” - BECENE Tecnología Informática Aplicada en los Centros Escolares.
Alumna: Martínez Sánchez Sandra Marlen.  los ambientes educativos son "...todos aquellos elementos físico-sensoriales, tales como la luz, el color, el.
Benemérita y Centenaria Escuela Normal del Estado de San Luis Potosí Licenciatura en Educación Primaria Asignatura: La tecnología Aplicada a los centros.
Modelos de equipamiento en las escuelas primarias Alumna: Flor Itzel López García.
CURSO DE LAS TIC EN LA MEJORA DE LOS PROCESOS DE APRENDIZAJE PROFESOR. JOSÉ AARON RUIZ VICTORIA ESCUELA: EMILIO VON BEHRING SAN SIMON YEHUALTEPEC 16 DE.
El Conocimiento y el incremento de los Beneficios.
Aprovechando la Internet para el Aprendizaje Joshua Koen Especialista en Educación de Ciencias y la Internet Joshua Koen Especialista.
PROPUESTA INNOVADORA ¿Cómo la implementación de la radio y la televisión en el diseño curricular de las diferentes áreas del proceso de enseñanza – aprendizaje,
Consuelo Belloch Ortí Unidad de Tecnología Educativa. Universidad de Valencia.
Integración de las TIC en Educación Introducción a la Informática (Raysa Vasquez, 2013) Maestría en Matemática Educativa.
ELAO (ENSEÑANZA DE LENGUAS ASISTIDAS POR ORDENADORES)
Elaboración de Unidades Didácticas en Web Talleres de formación Pedagógica y Apoyo a la Innovación Educativa Instituto de Ciencias de la Educación Enero.
LA TECNOLOGÍA APLICADA A LOS CENTROS ESCOLARES. *Modelos de equipamiento, características y ejemplos* Catedrático: Genaro Israel Casas Pruneda Alumna:
Aviónica alternativa.
UNIVERSIDAD DEL ISTMO POST GRADO EN DOCENCIA SUPERIOR “LA TECNOLOGIA EDUCATIVA HOY NO ES COMO AYER : NUEVOS ENFOQUES, NUEVAS MIRADAS”. COMUNICACIÓN Y TECNOLOGIA.
IMPORTANCIA DE LAS TIC Y SU APROVECHAMIENTO EN LA EDUCACIÓN.
SESIÓN O ACTIVIDAD DE APRENDIZAJE CON TIC. PROYECTO HUASCARAN.
Estrategias de la Secretaría de Educación Distrital para la Incorporación de TIC en la Educación Las TIC en la Sociedad Elias Bolaños Mahecha.
Gestión del Conocimento MBA Luis Elissondo. Definición de KM Knowledge Management Es el proceso de administrar y aprovechar de forma sistemática y activa.
Herramientas y Comunidad Digital Susana Ríos Sánchez PLATAFORMAS INTELIGENTES PARA HOGARES.
Convocatoria Nacional de Programas de Ciencia Tecnología e Innovación CTeI en Innovación Educativa con uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación.
Ciencias para primaria con el Paquete €Sense CMA, Holanda Tecnología Para mejorar la Eseñanza de las Ciencias en la Escuela Primaria.
Modelo Educativo Programas educativos a través de Internet.
Plataformas inteligentes para hogares. Meidys Ali Garrido Domínguez.
Como son los animales unidad 5 Ciencia y ambiente 2015.
Transcripción de la presentación:

Es tiempo de algo Nuevo!

Aprendiendo Ciencia: Desafios: Lecciones Aprendidas: La Ciencia es abstracta Utiliza un lenguaje especializado Cada vez menos egresados y mayor deserción Lecciones Aprendidas: Aprovechamiento de la tecnología y la captura de atención Trabajo basado en Manos a la Obra e investigación Aprender ciencia desde muy joven es mejor Core curriculum - Science, Math and English are the key subjects in schools on a national level worldwide and therefore receive the highest budgets. Learning science challenges – An abstract subject, science must be visualized. What’s more science is like a language, to be fully mastered it must be started and regularly practiced from a young age. Currently, there are fewer students choosing to learn science, making fewer feeders to universities and as a result fewer scientists and engineers. Lessons learnt - Technology helps visualize abstract concepts with hands-on enquiry-based learning replacing text book oriented lessons. Furthermore, the use of technology attracts students to learn science, with best results when started early. Effectively this increases the number of graduating scientists into the future workforce. Activity-based learning solidifies science concepts… “What you do, you remember” (Chinese proverb).

Tiempo, Tiempo, Tiempo!! El Mayor Reto: Una sesión común de Laboratorio requiere preparar y calibrar al menos 90 artículos! Time consuming - Even simple experiments in typical classes of 30 students require at least 90 separate items to be tested, calibrated, setup and put away. As a result teachers were becoming technology shy. Data logging manufacturers missed the point - Instead of understanding this, the data logging industry kept producing increasingly complicated and cumbersome technology that was too difficult and time-consuming to use. Research shows that only 6% of teachers actually use computerized laboratory tools for hands-on science, most of them don't use what they have, or only very rarely 3 to 4 times per year. In addition, invariably throughout the semester, as all the various items (data loggers, sensors, cables, adaptors etc.) are collected after each lesson, a large number get lost.

Con un laboratorio de ciencias Experimentar la ciencia Nunca fue tan sencillo! Reemplazando cajas de equipo… Con un laboratorio de ciencias todo-en-uno Easy for teachers - Labdisc inquiry-based learning is simple and headache-free for teachers in the classroom or in the field. Easy for students - Globisens packed everything (data loggers, sensors, sensor & communication cables) into a single disc that fits into the palm of a student’s hand. The Labdisc is an all-in-one self contained data logging unit with up to 12 built-in (auto-calibrated) sensors – immediately turning any interactive classroom into a 21st century science laboratory. Easy for sales – The compact, small Labdisc means easy stocking and distribution. No bulky, high volume science equipment hardware

Recolector de Datos de Nueva Generación 14 sensores integrados Compacto Listo para usarse Precio Accesible 12 built-in sensors - The Labdisc is the first of its kind regarding the number of available built-in (and wireless) quality science sensors, creating a fully functioning cost effective hand-sized science lab. Compact - The Labdisc replaces 90 items in the classroom with a single device per table! It’s a complete lab on a disc AND only one single item on the table. Ever ready - A single press of a key and data recording begins automatically with an immediate reading. It's a device that any teacher can easily operate. The Labdisc has zero setup time, since the internal microprocessor automatically calibrates and tests all built-in sensors to a known reference, releasing educators to focus on science concepts rather than equipment.   Budget-friendly - The Labdisc replaces multiple pieces of equipment, has extensive probeware functionality already built-in and is a practical and durable investment in hands-on inquiry based science, accommodating every level and length of experiment. Wireless - The Labdisc wireless advantage means much more than just a cable-free, clean working environment, safe from hazardous materials. A single wireless transmission from the Labdisc for up to 12 sensors reduces radio interference in the classroom, while eliminating the need for costly transmitters built into every sensor. Inalámbrico

Un Laboratorio Completo en Un solo Disco Modelo de Ciencias – Medio Ambiente The Labdisc Enviro - A wireless, mobile and multidisciplinary system that allows young scientists to explore their environment. Field experimentation is easy with 12-bit resolution, a 150 hour battery-life, 128k-sample memory and large graphical LCD and keypad. Built-in sensors include - Ambient Temperature, Barometric Pressure, Colorimeter, GPS, IR Temperature, pH, Relative Humidity, Sound Level, Temperature, Turbidity, UV. Typical activities include - Temp/light over 24 hours, acid rain, turbidity, water quality, temp./RH in urban areas using GPS, altitude and air pressure, heat absorption and cloud warming effects. Sensores Integrados Temperatura Ambiente, Presión Barométrica, Colorímetro, GPS, Temperatura Interna, pH, humedad Relativa, Nivel de Sonido, Temperatura Externa, Turbulencia, UV

Un Laboratorio Completo en Un solo Disco Modelo de Ciencia General The Labdisc Gensci - Supports middle to high school general science. It has a 128k sample memory and 24k/sec sampling rate, plus 12-bit resolution, 150 hour charge-life and large graphical LCD. Built-in sensors include - Air Pressure, Ambient Temperature, Current, Distance, GPS, Light, Microphone, pH, Relative Humidity, Sound Level, Temperature, Voltage, plus Universal Input. Typical activities include - Travelling speed with GPS, Newton’s Laws, sound waves, electrical currents, pH titration, endothermic and exothermic reactions, Boyle’s Law, specific heat and microclimate. Sensores Integrados: Presión del Aire, Temperatura Ambiente, Corriente, Distancia, GPS, Luz, Micrófono, pH, Humedad Relativa, Nivel de Sonido, Temperatura, Voltaje, Entrada universal.

Un Laboratorio Completo en Un solo Disco Modelo de Ciencias para Primaria The Labdisc Primo - Designed for early and accessible inquiry-based science, so young scientists can simply press a button and receive measured data. Like the other models all sensors are automatically tested, calibrated and signified by large clear buttons, plus a large graphical LCD. Built-in sensors include - Ambient temperature, Distance, GPS, Heart Rate, Light, Sound level and Temperature. Typical activities include - Temperature around us, day and night temperature, microclimate, distance speed and time, as well as heart rate before and after exercise. Built-in Sensors Temperatura Ambiente, Distancia, GPS, Ritmo Cardiaco, Luz, Nivel de Sonido, Temperatura

Completo Software de Análisis de Datos Más de 30 actividades de ciencias “manos a la obra” GlobiLab analysis software for PC and MAC - For middle to high school science, with sophisticated data analysis, lab reporting tools, plus wireless communication for full setup and control of the Labdisc and built-in sensors. Integrating GPS data logging - This not only plots real Labdisc collected data over a Google map with Google Maps functionality such as zoom and pan, but it also allows students to share their data with other students from all over the world. Advanced functions and graphical tools - Include crop, markers, zoom and graph annotation. In addition, data analysis functions enable users to perform derivative and regression functions, as well as view comprehensive statistics. Multiple meter displays - Updated five times every second and include analog gauge, digital bar, thermometer, digital value and color change. Curriculum workbooks - In interactive PDF format, each including definitions of the experiment objective, theory, activity, resources, how to use the sensor, perform the experiment, analyze the results and conclusions, with some suggested activities for further application.

Innovador sistema de recolección y análisis compatible con iPad Configuración Visualización de Mapas GPS Distintos Medidores GlobiLab analysis software for iPad - Specifically designed to enhance the iPad functionality in education. Today, there is no better platform for multimedia rich visualization than the iPad. It’s small and lightweight, with high resolution and brightness, perfect for field experimentation. Long battery life, immediate start-up and multi-touch screen all make it ideal for mobile hands-on science.   Labdisc/iPad integration - The Labdisc is the first data logger with built-in sensors and data analysis software that fully integrates with the iPad. GPS functionality - Plots any of the Labdisc sensors on Google Maps, delivering a unique and immediate experience of map zoom and pan using two fingers, rather than dragging a mouse to change graph scale, or zoom to a line graph etc. iPad look and feel - Replicates the iPad aesthetic, using the Meter GUI with colorful data display in variety of meter types. Relevant platform - If, as research would indicate, it takes technology to attract kids to learn science, then this is a solution that will have students clamoring to do hands-on science! Needless to say, it throws the door wide open for early age science as well. Recolección de datos con Labdisc y iPad – visualizando una gráfica lienal Gráfica de Barras Tablas de análisis

Software de Análisis para los estudiantes jovenes GlobiWorld analysis software - For elementary school students presents science in a attractive and exciting way through a unique series of science theme parks. Seven science parks - Represent 7 different scientific disciplines. Each park has a virtual science lab that displays data in multiple formats, has analysis tools, experiment workbooks, famous scientists’ bios and fun science facts. GPS functionality - GlobiWorld also integrates Labdisc sensor readings with Google Maps global positioning and functionality.

Oferta para Pizarrones Interactivos Interactive board digital classroom - Wirelessly connecting 8 Labdiscs to a single teacher's computer which then communicates with the class interactive board, transforming the class into a digital science lab with 8 stations. Collaborative learning – Ideal for collaborative learning and research, the interactive board displays all the students' experiments and data analysis for comparisons , competitions and simulations. Inquiry-based learning - Consolidating science and technology in a hands-on experience, the Labdisc brings a single, self-contained, wire-free and clean science Lab. Furthermore, it’s small size enables interactive board dealers to promote hands-on science, since the Labdisc is an interactive science tool that’s easily to carry, demonstrate and stock.   Slash computer costs - Leveraging existing technology and removing the need to buy more computers. Hasta 8 laboratorios conectados con el Pizarrón Interactivo y la computadora Fomenta el estudio e investigación colaborativa Valor Pedagógico – Aprendizaje basado en la experimentación Reducción en los costos del equipo de cómputo

Globisens Ltd Instituido en Abril del 2009 35 empleados La Producción a través de un moderno centro de tecnología en Israel El lanzamiento de la primer línea de producción de Labdisc fue en Octubre 2011 13,000 unidades embarcadas en los primeros 4 meses Some corporate facts: Globisens was established in April 2009 and today has 35 employees. 28 employees work in production, which is performed at a modern and sophisticated hi-tech facility in Israel. The Labdisc product-line was first launched in October 2011. 13,000 units were already shipped within the first 4 months for use in 300 schools internationally.

Ofreciendo un Cambio Real To summarize make the following points: The Labdisc system is very easy to demonstrate and operate whether for students of all ages, elementary schools teachers or sales people with zero science background. Despite its ease-of-use the Labdisc is still a very modern and sophisticated piece of equipment with advanced features including high accuracy, resolution, very fast sampling rate (up to 25,000 samples per second), a long battery life 150 hours and clear LCD panel with back light. The Labdisc is the first of its kind regard the number of built-in sensors and wireless clean operability… it really is a complete lab in the palm of the students hand.