14 - 1 © 1997 South-Western College Publishing LHM Slides Created and Designed by Apple Mountain Software, Inc. Marketing Charles.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Canales de Distribución (Plaza)
Advertisements

Canales de Distribución (Plaza)
TEMA 6 LA DISTRIBUCIÓN.
CANALES de DISTRIBUCIÓN.
Mezcla de Mercadotecnia Dra. Sandra Gómez
Acceso y uso de antimaláricos: herramientas en uso en RAVREDA Roberto Montoya OPAS/OMS - Brasil Reunión de Directores Nacionales de Epidemiología y Programas.
© 1997 South-Western College Publishing LHM Transparencias diseñadas y creadas por: Apple Mountain Software, Inc. Marketing.

The Central America Electricity Market Cartagena de Indias Colombia October 2003 APEX MEETING 2003 Pablo Corredor Avella Manager of National Dispatch Center.
1 Estimación de los aportes en régimen natural en el Bajo Ebro Estimation of Virgin Flows in the Lower Ebro River Francesc Gallart, Pilar Llorens Instituto.
Marketing Capítulo 11: Desarrollo y Administración de Productos
Sistemas Logísticos Conceptos.
Cog. In Middle Childhood (ch. 11) Desarrollo Cognoscitivo en la niñez (7 a 11 años) Week 11.
Producción de Sistemas de Información Agosto-Diciembre 2007 Sesión # 6.
© 1997 South-Western College Publishing LHM Slides Created and Designed by Apple Mountain Software, Inc. Marketing Charles.
© 1997 South-Western College Publishing LHM Slides Created and Designed by Apple Mountain Software, Inc. Marketing Charles.
Slides Created and Designed by Apple Mountain Software, Inc.
OMSAN LOJİSTİK. Strategic Decisions: Buy or Make Procurement and Supplier Relationship Management Latin America Logistics Center Logistics Management.
EVOLUCIÓN Y REVOLUCIÓN EN LA PRODUCCIÓN Y CONSUMO DE GAS NATURAL ISIDRO MORALES EGAP, TECNOLÓGICO DE MONTERREY. Octubre17, 2012 SEGUNDO CONGRESO NACIONAL.
Sesión 3 Lic. Adm. Elizabeth Muguruza.  Mejorar las operaciones  El aumento de los niveles de tercerización  El aumento de los costos de transporte.
Transparencias diseñadas y creadas por: Apple Mountain Software, Inc.
© 1997 South-Western College Publishing LHM Transparencias diseñadas y creadas por Apple Mountain Software, Inc. Marketing.
La distribución Ing. Enrique Meneses.
© 1997 South-Western College Publishing LHM Slides Created and Designed by Apple Mountain Software, Inc. Marketing Charles.
Marketing Capítulo 10: Conceptos del producto Charles W. Lamb, Jr.
UNIDAD I. INTRODUCCIÓN A LA LOGÍSTICA Y LAS CADENAS DE SUMINISTRO
Plaza o Distribución: En este caso se define dónde comercializar el producto o el servicio que se ofrece. Considera el manejo efectivo del canal de distribución,
Ventas al mayoreo y distribución física
Canales de distribución
Canales de Marketing Prof. César Mora Contreras.
1 Ing. Maria Elena Vázquez Lira Sesión 3 Agosto 2006 Ing. Maria Elena Vázquez Lira Sesión 3 Agosto 2006 La Estrategia en el Comercio Detallista Estrategias.
El producto y la Cadena de Suministro
8 - 1 © 1997 South-Western College Publishing LHM Slides Created and Designed by Apple Mountain Software, Inc. Marketing Charles.
Marketing Capítulo 6: Toma de Decisiones del Consumidor
Marketing Capítulo 8: Segmentación de Mercados y Mercados Meta
DIPLOMADO EN OPERACIONES LOGISTICAS MODULO TALLER WMS CON APLICACIÓN SMART TURN ING. JORGE VALENCIA, SAN SALVADOR, EL SALVADOR, 2013
Marketing Venta al detalle y Mayoreo Venta al detalle y Mayoreo.
© 1997 South-Western College Publishing LHM Slides Created and Designed by Apple Mountain Software, Inc. Marketing Conceptos.
Science Career Research Project By Jose pineda. Name of Job: Electrical Engineering I like that I would like to invent new electric and new social networks.
Sistemas de Información Agosto - Diciembre 2007 Sesión # 4.
1. Presentation of the idea 2. Las actividades de la empresa 2.1 El producto o servicio 2.2 El mercado 2.3 La comercialización 3. Technical area 3.1 Location.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Prioridades del Negocio Virtualization Digital Collaboration Green ITSaaS & Cloud Computing Social Computing Mobility Next Gen User Experience Soluciones.
Administración de inventarios
PLAZA Es el conjunto de empresas involucradas en llevar un producto desde un productor hasta el cliente final o consumidor Canales de distribución. Los.
5 - 1 © 1997 South-Western College Publishing LHM Transparencias diseñadas y creadas por Apple Mountain Software, Inc. Marketing.
Hacer with expressions of time When you are talking about how long something has been happening or how long ago it happened, you will use the verb hacer.
LAS DECISIONES SOBRE DISTRIBUCIÓN
Qué es un canal y por qué se necesitan intermediarios.
ESTRATEGIAS DE DISTRIBUCION
DISTRIBUCION Y LOGISTICA
QUÉ ES POLÍTICA DE PLAZA? Se define como y donde comercializar el producto o servicio que se ofrece. considera el manejo efectivo del canal de distribución,
© 1997 South-Western College Publishing LHM Transparencias diseñadas y creadas por: Apple Mountain Software, Inc. Marketing.
Marketing Capítulo 14: Canales y Distribución Física
© 1997 South-Western College Publishing LHM Transparencias diseñadas y creadas por: Apple Mountain Software, Inc. Marketing.
Latin America review. Who were defeated by the Spanish conquistador Francisco Pizarro? Inca Inca.
1 Teaching the Human Liver with Learning Design Luis A. Álvarez González. Sergio Triviños. Sandra Bucarey Arriagada.
The Effects of the Industrial Revolution Theme: Turning Point.
COMPANY PROFILE. Reservados todos los derechos por Vascat, S.A. THE COMPANY VASCAT S.A designs and develops HIGH DYNAMIC ELECTRICAL MACHINES We provide.
USAID/ CAM Illegal, Undocumented and Unreported Fishing in Central America 1 By Luis Ramos.
Imprimir: Es posible que su impresora no imprima del mismo modo que lo hacen las nuestras, por lo que debe asegurarse de realizar varias impresiones de.
© 2010 VMware Inc. All rights reserved Virtualización, el primer paso en el camino hacia la nube. Andres P Giarletta Senior Partner Systems Engineer VMware.
PARTS OF AN ESSAY 1. INTRODUCTION 2. DEVELOPMENT 3. CONCLUSION OR SUMMARY.
ICC/BASCAP Intellectual Property Guidelines for Business Lineamientos sobre Propiedad Intelectual para Negocios.
Implementación de Sistemas de Costeo
SMART MOBILITY Bernardo Baranda Sepulveda
Inventory Fundamentals IITEM inventory management. Suppply and demand patterns Objetives of inventory management. Aggregate inventory management. Inventory.
LEAN GAMES WHAT IS 5S ? 5S is a Japanese concept using five simple steps to create a conducive work atmosphere. 5S is a series of techniques that provide.
8 - 1 © 1997 South-Western College Publishing LHM Slides Created and Designed by Apple Mountain Software, Inc. Marketing Charles.
Transportation Unnecessary movements of products & materials. Inventory Excess products and materials not being processed. Motion Unnecessary movements.
Transcripción de la presentación:

© 1997 South-Western College Publishing LHM Slides Created and Designed by Apple Mountain Software, Inc. Marketing Charles W. Lamb, Jr. Joseph F. Hair, Jr. Carl McDaniel Capítulo 14: Canales y Distribución Capítulo 14: Canales y Distribución

© 1997 South-Western College Publishing LHM Necesidades Satisfechas por los Canales de Marketing División y especialización del trabajo Los canales realizan tres funciones importantes Los canales realizan tres funciones importantes Vencer las discrepancias Proveer de eficiencia en el contacto

© 1997 South-Western College Publishing LHM Funciones de los canales Funciones Transaccionales Funciones Transaccionales Funciones de Facilitación Funciones Logísticas Tres categorías básicas de funciones de los canales

© 1997 South-Western College Publishing LHM Funciones escenciales de los canales Contacto y Promoción Negociación Asumir riesgos Funciones transaccionales Funciones Logísticas Funciones Facilitadoras Distribución Fisica Almacenar Investigación Financiam iento Surtido Asignación Cantidad Surtido

© 1997 South-Western College Publishing LHM Canales de Marketing de productos de consumo Fabricante Agentes o Intermediarios Mayoristas Detallistas Consumidor Mayoristas Detallistas Consumidor Canal Agente intermediario Canal Mayorista Canal detallista Canal Directo

© 1997 South-Western College Publishing LHM Major Channels for Industrial Products Agents or Brokers Agent/Broker Industrial Distributor Direct Channel Producer Industrial Distributor Government Buyers Agents or Brokers Industrial Distributor Industrial User Industrial User Industrial User Industrial User Agent/ Broker Direct Channel Industrial Distributor

© 1997 South-Western College Publishing LHM Factors Affecting Channel Choice Market Factors Product Factors Producer Factors

© 1997 South-Western College Publishing LHM Levels of Distribution Intensity Exclusive Distribution Exclusive Distribution Selective Distribution Selective Distribution Intensive Distribution Intensive Distribution More Outlets Fewer Outlets

© 1997 South-Western College Publishing LHM Setting the Level of Physical Distribution Service Product Availability How many orders are reliably, completely filled? Timelines in Order Processing and Delivery How long is a product “in the pipeline”? Acceptable Distribution Quality Are the correct items shipped, in the right quantities? How many were damaged in transit?

© 1997 South-Western College Publishing LHM Physical Distribution Subsystems Transportation Subsystem Order-Processing Subsystem Inventory Control Subsystem Materials-Handling Subsystem Warehousing Subsystem Physical Distribution System Physical Distribution System

© 1997 South-Western College Publishing LHM Just-In-Time Inventory Management Reduced inventory levels Shorter lead times Improved supplier relations Lower production and storeroom costs Better quality supplies Less paperwork Benefits of JITRisks of JIT Too rapid implementation Cutting inventory only Increased delivery costs “Supplier shock” Employee stress Potential bottlenecks caused by supplier delays

© 1997 South-Western College Publishing LHM Modes of Distribution Relative Cost Transit Time Reliability Capability Accessibility Traceability HighestLowest Air WaterPipeRailTruck WaterRailPipeTruckAir PipeTruckRailAirWater Truck RailTruckAirPipe RailAirWaterPipe AirTruckRailWaterPipe