Chapter 2 Observation and Assessment ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Theory and Practice of Science Teaching. El desarrollo de practicas apropiadas, se refiere a que los maestros tienen que proveer a los estudiantes un.
Advertisements

Diseño y especificación del puesto de trabajo
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Analizando y Evaluando ELCSWFL STAFF. Analizando y Respondiendo Que componentes pueden usar? Objetivos para el desarrollo y el aprendizaje Documentación.
CHILD FIND Ayuda Para Niños Uvalde CISD Special Education Department Karyn Kingsbery, Director.
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Chapter 14 Putting It All Together: Evaluation and Documentation “ Evaluation is a continuous process. It is at once a definition, an assessment, and a.
ESTRATEGIAS PARA EL MANEJO DE CLASE Y LA CREACIÓN DE AMBIENTES DE APRENDIZAJE MCDISL UNIDAD I.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Chapter 1/ Sec What is Child Development? De dónde viene el estudio del desarrollo infantil? Psychology is the scientific study of human behavior;
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Ensenándoles a los niños como caminar seguramente mientras crecen y desarrollan Teaching children to walk safely as they grow and develop.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Local Control Funding Formula (LCFF) Fórmula Financiación para Control Local & Local Control Accountability Plan (LCAP) Plan de Responsabilidad de Control.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
Photo Vocabulary Scavenger Hunt Rich Bradshaw. What is this? - A group activity for middle or high school students. - Highly interactive and very fun.
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
+ A Foundation for Assessment Una fundación para la evaluación Alison Bixby Stone School 13 November/noviembre 2013.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Pobre Ana Ch. 2 Unit 1: En Casa Con Mi Familia. Hazlo Ahora Calendario  Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué.
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
INGLÉS BÁSICA PRIMARIA ASSESSMENT IN LANGUAGE TEACHING.
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Chapter 5 Lessons & Materials
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Transcripción de la presentación:

Chapter 2 Observation and Assessment ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Assessment Definitions  Assessment (Evaluación)  Refers to the collection of information for the purpose of making educational decisions about children or a program  Se refiere a la recopilación de información con el fin de tomar decisiones educativas sobre los niños o un programa  Methods should be developmentally appropriate  Métodos deben ser apropiados al desarrolló ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Assessment Definitions  Should be aligned with desired outcomes or goals for children  Deben estar alineada con los resultados deseados o las metas para los niños  State standards are often guiding assessment  Estándares estatales a menudo están guiando una evaluación ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Assessment Definitions  Child Outcomes (Resultados de Niños)  What happens as a result of services provided to children  Lo que ocurre como resultado de los servicios prestados a los  Measured by the attainment of different child development milestones or skills  Medido por el logro de los hitos de desarrollo niño diferente o habilidades ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Purposes of Assessment  Provides information to stakeholders about expectations  Proporciona información a los interesados acerca de las expectativas  Helps teachers in planning instruction  Ayuda a los profesores en la planificación de la instrucción  Helps administrators in improving programs  Ayuda a los administradores en la mejora de los programas ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Purposes of Assessment  Identifies children who may require special interventions  Identifica a los niños que pueden requerir intervenciones especiales  Provides information for program accountability  Proporciona información para la rendición de cuentas de programa ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Reasons for Observing Children  To gain knowledge of age-appropriate behaviors  Tener un conocimiento de comportamientos apropiados para la edad  To gain knowledge of individual differences  Tener un conocimiento de las diferencias individuales ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Reasons for Observing Children  To become aware of the total environment and influences on children  A tomar conciencia del medio ambiente total y las influencias sobre los niños  To identify specific strengths and difficult areas for individual children  Para identificar las fortalezas específicas y áreas difíciles individuales para los niños  To gather data to plan for individual children  Para recopilar datos para planificar individuales para los niños ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Reasons for Observing Children (continued)  To gain understanding of children’s stages of physical, intellectual, emotional, social, and language development  Para comprender las etapas infantiles de desarrollo físico, intelectual, emocional, social y del lenguaje  To gain an appreciation of children’s abilities, interests, perceptions, and personalities  Para obtener una apreciación de habilidades, intereses, percepciones y personalidades de los niños ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Reasons for Observing Children (continued)  To gain knowledge of how children learn  Tener un conocimiento de cómo aprenden los niños  To identify how individual children react/relate to a group situation  Para identificar cómo niños individuales reaccionan/se relacionan a una situación de grupo ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Reasons for Observing Children (continued)  To become aware of positive (pro-social) and negative (anti-social) behaviors of children  A tomar conciencia de los comportamientos positivos (sociales) y negativos (anti-sociales) de los niños ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Authentic Assessment  Ongoing process to determine a child’s strengths and needs, which supports teacher planning by using the information and insights gained to evaluate teaching techniques and curriculum  Un proceso continuo para determinar las fortalezas y las necesidades de un niño, que apoya al maestro en la planificación mediante el uso de la información y los conocimientos adquiridos a evaluar el plan de estudios y técnicas de enseñanza ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Authentic Assessment  Assessment data is gathered through observations, interviews, collections of children’s work and anecdotal records as children are actively involved in hands-on problem solving and investigation  Datos de evaluación se obtienen a través de observaciones, entrevistas, colecciones de trabajo infantil y anecdóticos como los niños participan activamente en la investigación y resolución de problemas prácticos ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Authentic Assessment  Careful assessment is especially important when planning for ethnically, culturally, and linguistically diverse young children and for children with special needs or disabilities  Cuidadosa evaluación es especialmente importante al planear para diversos niños de diferente étnica, cultura y lingüísticamente y para los niños con discapacidades o necesidades especiales ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Reflect on This  Which is the best way to get valid information on children and their learning?  Standardized tests  Authentic assessment  ¿Cuál es la mejor manera de obtener información válida sobre los niños y su aprendizaje?  Las pruebas estandarizadas  evaluación auténtica ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Guidelines for Recording the Behavior of Young Children  All information is confidential  Toda la información es confidencial  Observe quietly with little or no interaction  Observar tranquilamente con poca o ninguna interacción  Record objective observations in a clear, precise, and useful manner  Registrar las observaciones objetivas de una manera clara, precisa y útil ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Guidelines for Recording the Behavior of Young Children  Think of the child and respect her as she is, not as you think she should be  Piensa en el niño y respétalo como es, no como crees que debería ser  Be as familiar as possible with the age group before beginning to observe  Familiarizaste cuanto sea posible con el grupo de edad antes de empezar a observar  Use the speaker’s exact words when recording conversation  Usa las palabras exactas del orador al grabar la conversación ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Meaningful Assessment  Strategies:  Collecting data by observing children in a natural setting  Recopilación de datos mediante la observación de los niños en un entorno natural  Using criteria that can assess children from birth to age eight all ability levels  Utilizando criterios que pueden evaluar a los niños desde el nacimiento a la edad de ocho años todos los niveles de habilidad  Categorizing observation results by curriculum content areas and developmental domains  Resultados de la observación por áreas de contenido del currículo y los dominios del desarrollo la categorización ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Meaningful Assessment  Measures:  Observational data on children’s work in the areas of language and literacy, early math, social development, self-help, nature, science, and so on  Datos de observación de niños trabajan en las áreas de lenguaje y alfabetización, matemática temprana, desarrollo social, autoayuda, naturaleza, ciencia y así sucesivamente  Data is collected at the beginning of the year to document skills the children have at entry  Los datos se recogen a principios del año a habilidades de documento que los niños tienen en la entrada  Teachers update the information as the year progresses and then enter data at the end of the year  Los profesores actualización la información a medida que avanza el año y luego ingrese datos al final del año ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Guidelines for Interpreting Behavior of a Young Child  Identify consistent patterns of behavior for a particular child over a specific period of time  Identifica patrones consistentes de comportamiento de un niño en particular durante un período específico de tiempo  Document patterns of behavior with specific examples of such behavior  Documenta patrones de comportamiento con ejemplos concretos de este tipo de comportamiento ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Guidelines for Interpreting Behavior of a Young Child  Identify areas of difficulty and developmental delays as well as age- appropriate and accelerated development  Identificar áreas de dificultad y retrasos en el desarrollo, así como el desarrollo acelerado y apropiados para la edad ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Guidelines for Interpreting Behavior of a Young Child  Remember not to make assumptions about the child’s family life as the cause of her behavior at school/center  Recuerda no hacer suposiciones acerca de la vida familiar del niño como la causa de su comportamiento en el centro de la escuela  Remember not to make assumptions about the child’s behavior away from the school/center  Recuerda no hacer suposiciones acerca de la conducta del niño fuera de la escuela/centro ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Data Collection Tools  Anecdotal record  Checklist  Reflective log or diary  Case study  Portfolio assessment ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Anecdotal Record  Brief, informal narrative account describing an incident of a child’s behavior that is important to the observer  Cuenta narrativa breve e informal que describe un incidente de comportamiento de un niño que es importante para el observador  May apply to a specific child or to a group of children  Pueden aplicarse a un niño específico o a un grupo de niños ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Anecdotal Record  One of the developmentally appropriate ways teachers can evaluate a child’s learning  Uno de los maestros de maneras apropiadas puede evaluar el aprendizaje de un niño ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Anecdotal Record  Anecdotes describe the beginning and ending times of the observation, an objective, and a factual account of what occurred (telling how it happened, when and where it happened, and what was said and done)  Anécdotas describen el comienzo y el final a veces de la observación, un objetivo y un recuento de lo que ocurrieron (diciendo lo que pasó, cuándo y Dónde sucedió y lo que fue dicho y hecho) ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Anecdotal Record  Anecdotal records come only from direct observation and are written down promptly and accurately  Anecdóticos provienen sólo de la observación directa y están escritas con rapidez y precisión ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Checklist  A record of direct observation that involves selecting from a previously prepared list the statement that best describes the behavior observed, the conditions present, growth and development, or the equipment, supplies, and materials available  Un registro de observación directa que implica seleccionar de una lista previamente preparada la declaración que mejor describe el comportamiento observado, las condiciones presentes, el crecimiento y desarrollo o el equipo, suministros y materiales disponibles ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Checklist  Checklists can be used to reflect common activities and expectations in classrooms structured around developmentally appropriate activities and based on national, state, and local standards  Listas de control se pueden utilizar para reflejar actividades comunes y expectativas en las aulas, estructuradas en torno al desarrollo basan en los estándares nacionales, estatales y locales y adecuados actividades ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Checklist  Easy to use and helpful in planning for individual or group needs  Fácil de usar y útil en la planificación de las necesidades individuales o en grupo  Eliminate the need to record all details of behavior  Eliminar la necesidad de registrar todos los datos del comportamiento ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Reflective Log or Diary  A teacher or administrator’s record of the most significant happenings, usually made at the end of the day or during an uninterrupted block of time  Registro de un maestro o del administrador de los acontecimientos más significativos, que generalmente se hace al final del día o durante un bloque continuo de tiempo  Includes what stood out as important facts to remember for the day, written in as much detail as possible, and extends over a long period of time ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Reflective Log or Diary  Incluye lo que sobresalió como hechos importantes que debe recordar para el día, escrito con el mayor detalle posible y se extiende durante un largo período de tiempo  The diary description is an informal method of observation and is considered the oldest method in child development  La descripción del diario es un método estructurado de observación y se considera el método más antiguo en el desarrollo del niño ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Case Study  A way of collecting and organizing all of the information gathered from various sources, including observations of and interviews with the child, to provide insights into the behavior of the individual child studied  Una manera de recoger y organizar toda la información reunida de varias fuentes, incluyendo observaciones y entrevistas con el niño, para proporcionar penetraciones en el comportamiento del niño individual estudió ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Case Study  Interpretations and recommendations are included  Se incluyen interpretaciones y recomendaciones  Main purposes are to discover causes and effects of behavior, child development research, and to plan for the individual child  Propósitos principales son para descubrir las causas y los efectos del comportamiento, investigación para el desarrollo infantil y para planear el niño individual ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Portfolio Assessment  A systematic collection of information about a child’s ongoing development and the child’s work gathered by both the child and teacher over time from all available sources  Una recopilación sistemática de información sobre el desarrollo del niño y la niña el trabajo de recogida por el niño y la maestra en el tiempo de todas las fuentes disponibles ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Portfolio Assessment  Portfolios come in many shapes and sizes, such as expanding, accordion-type files, file folders, cardboard boxes, scrapbooks, three-ring binders, or unused pizza boxes  Carteras vienen en muchas formas y tamaños, tales como expansión, tipo acordeón archivos, carpetas de archivo, cajas de cartón, libros de recuerdos, tres- anillas o cajas de pizza sin usar ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Portfolio Assessment  Teacher’s comments on each portfolio sample help document what the child knows, can do, and how she does it  Comentarios del profesor en cada cartera muestra ayuda a documentar lo que sabe el niño, lo que puede hacer y cómo lo hace ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Portfolio is a Collection of Child-Produced Material  Creative drawings and paintings  Dictated stories  Lists of books and stories read  Product samples showing strengths and skills  Samples of a child’s self- initiated “work”  Photographs, audio and video tapes  Teacher objectives for the child  Anecdotal records, developmental checklists  Family interviews and comments  Dibujos y pinturas creativas  Historias dictadas  Listas de libros y cuentos leídos  Muestras ensenando fortalezas y habilidades  Muestras de auto-iniciado «trabajo»  Fotografías, audio y video cintas  Objetivos de maestro para el niño  Anécdotas registros, listas de comprobación del desarrollo  Entrevistas de familia y comentarios ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Keeping Up with Assessment  Collecting data  Spend at least 10 minutes three times a week collecting different kinds of data that capture children’s level of engagement and understandings, including casual conversations, written observations, photographs, videotapes, audiotapes, and samples of their other work  Pasar por lo menos 10 minutos tres veces por semana recogiendo diferentes tipos de datos que reflejan el nivel de los niños de compromiso y entendimientos, incluyendo conversaciones casuales, escrito observaciones, fotografías, videos, cintas de audio y muestras de sus otros trabajos ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Keeping Up with Assessment  Analyzing data regularly  Time spent reflecting on your collection of documents will help you understand the growing skills and understandings of each child in your class  Tiempo reflexionando sobre su colección de documentos le ayudará a entender las habilidades y la comprensión de cada niño en su clase de creciente ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.

Keeping Up with Assessment  Analyzing data regularly  The more kinds of documents you have, the fuller the picture you will have of each individual  Entre mas tipos de documentos tengas, tendrás una foto más completa de cada individuo ©2015 Cengage Learning. All Rights Reserved.