LANGUAGE CENSUS English Learner Advisory Committee (ELAC) CENSO DE LOS IDIOMAS Comité Asesor para Aprendices de Inglés (ELAC, por sus siglas en inglés)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué es Title 1? Es una fórmula federal de beca. Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Advertisements

Entrenamiento para el Censo R-30 de Idiomas Comité consultivo de padres de estudiantes del idioma inglés del plantel escolar (English Language Advisory.
Sr. Reginald Brunson Director, El Rincon Sra. Pamela Greenstein Especialista del Distrito de ELD Orientación de ELAC jueves, 27 de octubre 2011.
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
LYNN EBORA Principal, Farragut PAMELA GREENSTEIN Especialista de Distrito de ELD Orientación de ELAC Miercoles, 12 de Octubre 2012.
CHILD FIND Ayuda Para Niños Uvalde CISD Special Education Department Karyn Kingsbery, Director.
Welcome to (Bienvenidos a) Guy B. Teachey Elementary School Annual Public Meeting (Reunión Anual Pública)
El comité de evaluación del dominio del idioma
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
Dual Immersion Program Edmondson Elementary School Programa de Doble Inmersion.
English Learner Master Plan Plan Maestro de Aprendices del Inglés.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Two-Way Immersion Program Programa de Dos – Vías de Inmersión.
The No Child Left Behind Act of 2001 Title I, Part A, Section 1116(b)(1)(E) De la ley 2001 Que Ningún Niño Se Quede Atrás Título I, Parte A, Sección 1116(b)(1)(E)
LACOE/LAUSD School Validation and Improvement Project Federal and State School Accountability Responsabilidad Escolar del gobierno Federal y del Estado.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
PRESENTACION ES  Personal del programa migrante  Directora de la Oficina de  Nuevo Director de Ingles como 2o Idioma y Migrante INTRODUCTION S  Principal.
DAC/DELAC Leadership Training February 10, DAC/DELAC Entrenamiento para Padres Lideres 10 de Febrero, 2015.
English Learner Advisory Committee (ELAC) ELAC Rights and Responsibilities Tahoe Truckee Unified School District
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
The Components of a Schoolwide Title I Program Presented by Ryan Saunders, Ed.D. August 14, 2014.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
REGINALD BRUNSON Principal, El Rincon PAMELA GREENSTEIN Especialista del Distrito de ELD Reunión de ELAC Martes, 16 de diciembre 2014.
School Review Process No Child Left Behind School Review Process Proceso de Revisión Escolar Que Ningún Niño se Quede Atrás Proceso de Revisión Escolar.
¿Qué es Title 1? Es una beca federal Es la beca federal más grande que Fayette County Public Schools recibe.
El comité de evaluación del dominio del idioma (LPAC)
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Bonita Vista Middle School Annual Parent Meeting Junta Anual de Padres de Familia A California Distinguished School.
Academia de Aprendices de Inglés Criterios de la Reclasificación para los Aprendices de Inglés Distrito Escolar Unificado de Los Ángeles Oficina.
Local Control Funding Formula (LCFF) Fórmula Financiación para Control Local & Local Control Accountability Plan (LCAP) Plan de Responsabilidad de Control.
Examen de Desarrollo del Idioma Inglés de California (CELDT, por sus siglas en Inglés) Exámenes y Proceso de Reclasificación Mount Miguel ELAC Meeting.
El comité de evaluación del dominio del idioma
Estrategias Claves para la Prueba CELDT
Brownsville Independent School District Texas Title I Priority Schools (TTIPS) Cycle 4 Grant Subsidio Para Escuelas Prioritarias del.
Academia de Padres Tema: Programas para Nuestros Aprendices de Ingles
Programa Círculos de Estudio.  To build a unified group of diverse parents, teachers, and students that understand the challenges and benefits of a diverse.
Sr. Reginald Brunson Director, El Rincón Sra. Pamela Greenstein Especialista del Distrito de ELD Orientación de ELAC jueves, 24 de octubre 2013.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Everett Elementary Back to School Night INTRODUCTIONS INTRODUCCIO’NS WELCOME to Everett! Bienvenidos a Everett!
AUGUST 24, 2015 ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE & DISTRICT ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE INFORMATIONAL MEETING.
1 CENSO ANUAL DE IDIOMAS 2 ¿Qué información proporciona el censo anual de idiomas ? El número de alumnos cuyo idioma que se habla en casa, no es inglés.
School Leader Reflection Sheet Ahead of the presentation, identify your school’s areas of strength from the School Experience Survey results. What decisions/events.
English Learner Advisory Committee Reunion del Grupo de Asesoria Para Estudiantes Que Estan Aprendiendo Ingles ELAC.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Dr. Shannon Garcia Principal, El Rincon Pamela Greenstein Especialista del Distrito de ELD Reunión de ELAC Viernes, 11 de diciembre 2015.
Junta Annual Titulo I South Monterey County Joint Union High School District.
DELAC Meeting Student Testing & Assessment Language Acquisition Branch 1.
Master Plan Programs and Initial Identification Procedures of English Learners DELAC September 23, 2010 Meeting Language Acquisition Branch.
1 Los Angeles Unified School District Language Acquisition Branch One-Day Title III Master Plan Institute Follow Up Language Census (R30-LC) for EL Parents.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Conversaciones introductorias. Lengua extranjera. L.E.L.I.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
English Learner Identification and Placement/ Identificación y Asignación de Alumnos en Vías de Aprender el Inglés (EL) A presentation for the Roosevelt.
1 2 3 English Learner Advisory Committee (ELAC)
Fremont Unified School District Reclassification & New Assessment for
6 Things You Need to Know About ELAC ENG SPAN
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Censo de los Idiomas Presentación para ELAC Servicios para los Padres, la Comunidad y los Estudiantes.
Distrito Escolar Unificado de Fremont
English Learner Advisory Committee
Censo de los Idiomas Comité Asesor para Aprendices de Inglés (ELAC, por sus siglas en inglés)
English Learner Master Plan Plan Maestro de Aprendices del Inglés
ELAC English Language Advisory Committee March 2019
EL Advisory Committee (ELAC) 09/11/18
Transcripción de la presentación:

LANGUAGE CENSUS English Learner Advisory Committee (ELAC) CENSO DE LOS IDIOMAS Comité Asesor para Aprendices de Inglés (ELAC, por sus siglas en inglés)

Definition Census - an official, usually periodic enumeration of a population, often including the collection of related demographic information.

Definición Censo- una enumeración oficial, usualmente periódica, referente a una población que a menudo incluye la recopilación de información demográfica

OBJECTIVES 1. Understand the purpose of the Language Census 2. Review the components of the Language Census 3. Make recommendations to the School Site Council

OBJETIVOS 1. Entender el propósito del Censo de los Idiomas 2. Repasar los componentes del Censo de los Idiomas 3. Hacer recomendaciones al Consejo Escolar

UNDERSTAND THE PURPOSE OF THE LANGUAGE CENSUS Objective / Objectivo 1 ENTENDER EL PROPÓSITO DEL CENSO DE LOS IDIOMAS

PURPOSE 1. To collect data about students from non-English language backgrounds 2. To collect data about staff who provide services to English Learners

PROPÓSITO 1. Recopilar datos de los estudiantes de origines no angloparlantes 2. Recopilar datos acerca del personal quienes imparten servicios a los estudiantes Aprendices de Inglés

Data Collection Date: December 15, 2014 LAUSD collects language census data from the Fall Survey CA Department of Education collects data HOW AND WHEN IS DATA COLLECTED?

Fecha de Recopilación de Datos: 15 de diciembre de 2014 LAUSD recopila los datos para el censo de los idiomas de la Encuesta de Otoño La Secretaría de Educación de California recopila datos ¿CÓMO Y CUÁNDO SE RECOPILAN LOS DATOS?

THE DATA IS USED FOR: Language Census Report 1. Reporting 2. Funding 3. Developing Educational Policy

LOS DATOS SE UTILIZAN PARA: El Informe del Censo de los Idiomas 1. Entrega de Informes 2. Financiación 3. Desarrollar Política de Educación

REVIEW THE COMPONENTS OF THE LANGUAGE CENSUS Objective / Objectivo 2 REPASAR LOS COMPONENTES DEL CENSO DE LOS IDIOMAS

PART 1: number of English Learner (EL) students and Fluent English Proficient (FEP) students by home language PART 2: number of EL students enrolled in specific instructional settings or services by type of setting or service PART 3: number of students reclassified from English Learner (EL) to Fluent English Proficient (FEP) from the prior year PART 4: number of parental waivers requested and granted PART 5: number of staff providing instructional services to EL students. Components of Report

PARTE 1: número de Aprendices de Inglés(EL)y estudiantes competentes en el idioma inglés (FEP) por idioma natal PARTE 2: número de estudiantes EL matriculados en un entorno específico de instrucción o servicios por tipo de entorno o servicio PARTE 3: número de estudiantes Aprendices de Inglés (EL) reclasificados a estudiantes competentes en el idioma inglés (FEP) desde el año anterior PARTE 4: número de exenciones de padres solicitadas y otorgadas PARTE 5: número de empleados que proporcionan servicios de instrucción a estudiantes EL Componentes del Informe

Initial Language Identification English Learner California English Language Development Test English Speaker Initially Fluent English Proficient (IFEP) Possible English Learner Home Language

Identificación Inicial del Idioma Aprendiz de Inglés Prueba en California para Medir el Desarrollo del Idioma Inglés Estudiante que Habla Inglés Estudiante Identificado Inicialmente como Competente en el Inglés (IFEP) Posible Aprendiz de Inglés Idioma Natal

HOME LANGUAGE % OF STUDENTS Spanish 93.29% (167,289) Armenian 1.09% (1,963) Korean 1.00% (1,787) Filipino 0.81% (1,446) Home Languages Spoken by English Learners in our District From California Department of Education website

IDIOMA NATAL % DE ESTUDIANTES Español 93.29% ( ) Armenio 1.09% (1.963) Coreano 1.00% (1.787) Filipino 0.81% (1.446) Idiomas Natales de los Estudiantes Aprendices de Inglés en Nuestro Distrito Fuente: Sitio de Internet de la Secretaría de Educación de California

English Learners (ELs):  Students who have a home language other than English and are in the process of acquiring English proficiency. Fluent English Proficient (FEP) Students  Initial Fluent English Proficient (IFEP) – A student who on the initial CELDT scored Early Advanced (4) or Advanced (5) level.  Reclassified Fluent English Proficient (RFEP) – A student who has met the State and District reclassification criteria. PART 1: Number of English Learner (EL) students and Fluent English Proficient (FEP) students by home language

Aprendices de Inglés (EL):  Estudiantes cuyo idioma natal es otro que no es inglés y que están en proceso de adquirir la competencia en el idioma inglés. Estudiantes Competentes en el Idioma Inglés (FEP)  Estudiantes Inicialmente Competentes en el Idioma Inglés (IFEP, por sus siglas en inglés)--Un estudiante quien en su prueba inicial de CELDT se desempeñó a nivel pre avanzado (4) o avanzado (5).  Estudiante Reclasificado como Competente en el Idioma Inglés (RFEP)-- Un estudiante quien cumple con todos los requisitos estatales y del Distrito para reclasificación. PARTE 1: Número de estudiantes Aprendices de Inglés (EL) y estudiantes Competentes en el Idioma Inglés (FEP) por idioma natal

PART 1: Number of English Learner (EL) students by language Número de estudiantes Aprendices de Inglés (EL) por idioma natal

PART 1: Number of Fluent English Proficient (FEP) students by language Número de estudiantes competentes en el Idioma Inglés (FEP) por idioma natal

 Name the language classifications.  What is your child’s language classification?  Which assessment is used to determine a student’s language proficiency? Processing Activity Discuss the following with your elbow partner :

 Nombre las clasificaciones de competencia de lenguaje.  ¿Cuál es la clasificación de competencia de lenguaje de su hijo?  ¿Qué evaluación se utiliza para determinar la competencia de lenguaje de los estudiante? Actividad para Procesar el Aprendizaje Discutir lo siguiente con su compañero al lado :

PART 2: Number of EL students enrolled in specific instructional settings or services by type of setting or service Elementary Instructional Programs Structured English Immersion (SEI) Program Mainstream English Program Transitional Bilingual Education (TBE) Program Dual Language Two- Way Immersion Program Maintenance Bilingual Education Program Secondary Instructional Programs Structured English Immersion (SEI) Program Mainstream English Program Dual Language Two- Way Immersion Program Accelerated Learning Program for Long Term English Learners (LTEL) Secondary English Learner Newcomer Program The California Department of Education collects data related to the number of ELs who participate in the various English Learner Programs.

PARTE 2: Número de estudiantes EL matriculados en un entorno específico de instrucción o servicios por tipo de entorno o servicio Escuelas Primarias Programas de Instrucción Programa de Inmersión Estructurada en Inglés (SEI) Programa de Educación General de Inglés Programas Bilingüe de Transición (TBE, por sus siglas en inglés) Programa de Inmersión de Dos Idiomas Programa Bilingüe de Mantenimiento Escuelas Secundarias Programas de Instrucción Programa de Inmersión Estructurada en Inglés (SEI) Programa de Educación General de Inglés Programa de Inmersión de Dos Idiomas Programa de Aprendizaje Intensivo para Estudiantes Aprendices de Inglés a Largo Plazo Programa para Estudiantes Aprendices de Inglés Recién Llegados La Secretaría de Educación de California recopila datos relacionados con el número de EL que participan en varios programas para Aprendices de Inglés.

 Which instructional programs are currently offered at your school?  In which instructional program does your child participate? Processing Activity With your elbow partner, discuss the following questions :

 ¿Qué programas de instrucción se brindan en su escuela?  ¿En qué programa de instrucción participa su hijo? Actividad para Procesar el Aprendizaje Con su compañero al lado, discuta las siguientes preguntas :

PART 3: Number of students reclassified from English Learner (EL) to Fluent English Proficient (FEP) from the prior year This section shows the total number of ELs reclassified since the previous Language Census. YEAR NUMBER OF ELs NUMBER OF ELs RECLASSIFIEDPERCENTAGESCHANGE %-5.2% %-0.8% %+7.2%

PARTE 3: Número de estudiantes Aprendices de Inglés (EL) reclasificados a estudiantes competentes en el idioma inglés (FEP) desde el año anterior Esta sección muestra el número total de EL reclasificados desde el último Censo de los Idiomas. AÑO NÚMERO DE EL NÚMERO DE EL RECLASIFICADOSPORCENTAJECAMBIO %-5.2% %-0.8% %+7.2%

Total number of Els Trend

With your elbow partner, discuss the following questions:  What is our school’s current reclassification rate?  How does it compare to previous years?  What might be the reasons for an increase or decease in the school’s reclassification rate? Processing Activity

Con su compañero al lado, discuta las siguientes preguntas:  ¿Cuál es el índice actual de reclasificación de su escuela?  ¿Cómo se compara a años anteriores?  ¿Qué puede ser el motivo para el aumento o reducción en el índice de reclasificación de la escuela? Actividad para Procesar el Aprendizaje

School districts are required to process waiver request from parents of ELs who petition for enrollment in an alternative program. This section shows: Total number of parental waivers requested – [none have been requested] Total number of parental waivers that have been granted [n/a] PART 4: Number of Parental Exception Waivers requested and granted

Se requiere que los distrito escolares procesen solicitudes para exenciones por parte de los padres de EL quienes hacen una petición para inscripción en un programa alterno. Esta sección muestra: Número total de solicitudes para exención de padres [nada] Número total de solicitudes para exención otorgadas [n/a] PARTE 4: Número de Exenciones de Padres Solicitadas y Otorgadas

PART 4: Parental Exception Waivers Request and Denial Forms

PARTE 4: Las Solicitudes de Padres para Exención y Formularios de Rechazo

PART 5: Number of staff providing instructional services to EL students This section only shows teachers and bilingual paraprofessionals providing services to English Learners. Teachers providing: Primary Language (L1) Instruction and English Language Development (ELD) Instruction and/or Specially Designed Academic Instruction in English (SDAIE) to ELs Bilingual paraprofessionals providing services to English Learners

PARTE 5: Número de empleados que proporcionan servicios de instrucción a estudiantes EL. Esta sección solamente muestra los maestros y el personal auxiliar bilingüe que proporcionan servicios a los estudiantes Aprendices de Inglés. Los maestros que proporcionan: Instrucción en el Idioma Natal (L1) e Instrucción en el Desarrollo del Idioma Inglés (ELD, por sus siglas en inglés) y/o Instrucción Académica En Inglés Estructurada Con Fines Específicos (SDAIE, por sus siglas en inglés) que se provee a los EL Empleados auxiliares que proveen servicios a los Aprendices de Inglés

All teachers have CLAD Authorization to teach EL students. Todos de los maestros tienen el Autorización CLAD enseñar a los estudiantes EL.

HOW DOES THIS DATA AFFECT OUR SCHOOL?  Number of teachers assigned to each school  Staff needed to provide primary language support  Professional development for teachers and other staff  Instructional and supplemental materials needed  Monitoring the academic progress of students  Interventions needed for students  Funding

¿CÓMO AFECTAN ESTOS DATOS A NUESTRA ESCUELA?  Número de maestros asignados a cada escuela  Personal necesario para proveer apoyo en el idioma natal  Capacitación profesional para maestros y otros empleados  Materiales de instrucción y suplementarios que se necesitan  Seguimiento al progreso académico de los estudiantes  Intervenciones que se necesitan para los estudiantes  Financiación

MAKE RECOMMENDATIONS TO THE SCHOOL SITE COUNCIL HACER RECOMENDACIONES AL CONSEJO ESCOLAR Objective / Objetivo 3

Processing Activity ELAC RECOMMENDATION √√ √ √ √√ √ RECOMENDACIÓN DE ELAC Actividad para Procesar el Aprendizaje

ELAC RECOMMENDATION/SSC RESPONSE  Review Language Census data from the current and past years  Discuss concerns based on Language Census data  Record recommendations on ELAC Recommendation Form  Submit form to the School Site Council

RECOMENDACIONES DE ELAC/RESPUESTA DEL SSC  Repasar los datos del Censo de los Idiomas del año pasado y años anteriores  Discutir preocupaciones basadas en los datos del Censo de los Idiomas  Registrar las recomendaciones de ELAC en el Formulario para Recomendaciones  Entregar el formulario de recomendaciones al Consejo Escolar

ELAC RECOMMENDATION/SSC RESPONSE ELACSSC

In round-robin fashion, each person will share a key word that captures some important aspect of his or her learning today. Reflection / Reflexión Siguiendo el patron de las manecillas del reloj, cada persona compartirá una palabra clave que capta algún aspecto importante del aprendizaje que adquirió el día de hoy.

QUESTIONS/COMMENTS

EVALUATION / EVALUACIÓN

families.lausd.net

Thank You! ¡Gracias!