Contenidos I periodo: Septiembre 2 a Noviembre 1 de 2013 ENGLISHSCIENCESOCIAL STUDIESMATHCOMPUTERMATEMÁTICAS Macrocontenido: Narrative text ORAL SKILLS.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Editing Slides With Polaris Office, you can create new .ppt and .pptx presentations or edit your presentation with ease.
Advertisements

GRADO SEXTO PROYECTO DE AULA EL HOMBRE Y SUS INTERACCIONES: SACAR DE TÍ, TU MEJOR TÚ PRIMER PERIODO Agosto 28 a Noviembre – 2014 Revisado Coord.
Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
GRADO DECIMO PROYECTO DE AULA: “LO PUBLICO Y LO PRIVADO” CUARTO PERIODO Abril 2 – Junio Revisado Coord. Acad., Vice-rectora Pedagógica y.
REUNIÓN DE PADRES DE FAMILIA SEGUNDO BIMESTRE 3° “A” y “B” CICLO ESCOLAR
GRADO OCTAVO PROYECTO DE AULA RECONSTRUYENDO MI CIUDAD “Mi ciudad y mi colegio a lo largo de su historia entre 1963 y 2013” PRIMER PERIODO Septiembre.
How to make questions en español
PROGRESSIVE IN PRESENT AND PAST
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
“La interdisciplinariedad es algo excelente si se sustenta firmemente en la disciplinariedad. Cada asignatura se debe considerar una herramienta eficaz,
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
¡ Spanish Level 1 La magia! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
3rd Grade 3 rd Six Weeks Science Unit 4, Lesson 3 CScope Vocabulary Words
SOCIALESSOCIAL STUDIES SCIENCEFÍSICA LENGUA CASTELLANA IDIOMA EXTRANJERO Macrocontenido CONFLICTOS CIVILES Consolidación del estado colombiano segunda.
Para hacer ahora Identifiquen:
TAREAS INGLES Del 03 – 07 Noviembre.
GRADO DECIMO PROYECTO DE AULA Eventos Mundiales, Sus Líderes y Su Impacto Social En Los Años 60 PRIMER PERIODO Agosto 26 a Noviembre – 2014 Revisado.
GRADO CUARTO PROYECTO DE AULA: “DISCOVERING OUR PLANET” CUARTO PERIODO Abril 2 – Junio – 2013 Revisado Coord. Acad., Vice-rectoría Pedagógica.
IDIOMA EXTRANJERO LENGUA CASTELLANA SCIENCEFÍSICASOCIAL STUDIESSOCIALES MACROCONTENIDOS: Reading and Literature, Writing, Speaking, Listening, Grammar.
TOGETHER WE CAN SAVE THE PLANET !
REUNIÓN DE PADRES DE FAMILIA
IDIOMA EXTRANJERO LENGUA CASTELLANA SCIENCEFÍSICASOCIAL STUDIESSOCIALES MACROCONTENIDOS: Reading and Literature, Writing, Speaking, Listening, Grammar.
GRADO SEGUNDO PROYECTO DE AULA: “CALI THE PLACE TO BE” CUARTO PERIODO Abril 2 – Junio Revisado Coord. Acad., Vice-rectoría.
GRADO SEXTO PROYECTO DE AULA: EL HOMBRE Y SUS INTERACCIONES “La Sociedad y Yo” CUARTO PERIODO Abril 2 – Junio Revisado Coord. Acad., Vice-rectora.
GRADO TERCERO PROYECTO DE AULA: “WILD PLANET” CUARTO PERIODO Abril 2 – Junio Revisado Coord. Acad., Vice-rectoría Pedagógica y.
Contenidos I periodo: Septiembre 1 a Octubre 31 de 2014 FILOSOFÍAHISTORY OF MIND MATEMATICASLENGUA CASTELLANA INGLESINFORMÁTICA EJE: Filosofía del Actuar.
GRADO SEXTO PROYECTO DE AULA: EL HOMBRE Y SUS INTERACCIONES “QUIEN SOY Y PARA DONDE VOY” TERCER PERIODO Enero 20 – Marzo Revisado.
ALC 50 Hoy es miéroles el primero de febrero Identify in Spanish the action that is taking place in each picture. There are 10.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Definition
University of Delaware Introduction to Writing PBL Problems Introducción a la elaboración de problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.
GRADO SEXTO PROYECTO DE AULA: EL HOMBRE Y SUS INTERACCIONES “LA NAVIDAD Y MIS TRADICIONES ” SEGUNDO PERIODO Noviembre 5 a Enero
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
GRADO OCTAVO PROYECTO DE AULA: RECONSTRUYENDO MI CIUDAD “Mi ciudad en rojo y verde” CUARTO PERIODO Abril 2 – Junio – 2013 Revisado Coord. Acad.,
GRADO SEXTO PROYECTO DE AULA NOSOTROS Y CÓMO INTERACTUAMOS: SACAR DE TÍ, TU MEJOR TÚ PRIMER PERIODO Septiembre 1 a Octubre – 2015 Lider: Patricia.
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
GRADO PREPARATORIO PROYECTO DE AULA: CUARTO PERIODO Abril 2 – Junio Revisado Coord. Acad., Vice-rectoría Pedagógica y Socializado a grupo.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
ENGLISH: The language of science. 11th Grade III Term Project of English “La interdisciplinariedad es algo excelente si se sustenta firmemente en la disciplinariedad.
SRA. IMHOFF (FALL 2015) La historia a través del cine.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Preguntas. el 11 de enero Hagan Ahora Please write the answers to the following questions in Spanish. 1.¿Hablas mucho en la clase de español? 2.¿Practicas.
ALC 49 Responde a las preguntas Hoy es lunes el 30 de enero ¿Cómo estás? 2.¿Dónde estás? 3.¿Qué estás haciendo? 4.¿De dónde eres? 5.¿Cómo eres?
GRADO SEXTO PROYECTO DE AULA : NOSOTROS Y CÓMO INTERACTUAMOS Sacar de tí, tu mejor tú. PREGUNTA PROBLEMATIZADORA: ¿Cómo proyecto lo mejor de mí e inspiro.
PROYECTO DE AULA GRADO SÉPTIMO
Nombre del proyecto 9º. Propósito ¿Qué vamos a aprender?
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
Read through the following slides and fill out your study guide Fundamentos de Word : los menús del inserto, revisar y ver Leer a través de las siguientes.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
Aim: How can we describe the structure and function of cell organelles
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
6 th GRADE ENGLISH CONTENT Teacher: Leslie Felce
ENGLISH CONTENT 5 th GRADE Teacher: Leslie Felce
ENGLISH CONTENT 4 th GRADE Teacher: Leslie Felce
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Reading Module 1 (RM1) Resource 2.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Transcripción de la presentación:

Contenidos I periodo: Septiembre 2 a Noviembre 1 de 2013 ENGLISHSCIENCESOCIAL STUDIESMATHCOMPUTERMATEMÁTICAS Macrocontenido: Narrative text ORAL SKILLS Reports Simple descriptions (pictures, characters, places, people) Asking and answering questions Building sentences Retelling Reciting Pronunciation LISTENING SKILLS Following multi step-oral instructions Listening to audio-visual resources Dictation READING Stories /Chapter Books and other types of texts Multi-step Instructions or directions Out loud, shared and guided, individual and silent reading. READING COMPREHENSION Comprehension of narrative texts Reading Strategies: Before (skimming, scanning, predictions), during (using context clues to discover meaning of unfamiliar words) and after. WH questions: who, what, when, where, why Story Analysis (structure of a narrative text) Beginning (characters, time and setting) Middle (main events, problem or conflict, falling action and solution or conclusion) Ending (The end): Solution and conclusion Connection to reality Moral lesson Author´s message Point of view: first and third person WRITING PLAN Writing Process (I) Shared / individual brainstorming (clustering, mapping, Venn diagrams, charts) First draft Second draft Introduction to Revising / proofreading Taking notes and summaries (I-II-III-IV) Steps to write a poem-using the writing process (II) Personal Narrative- using the writing process (III-IV) WRITING Summary of events Functional texts (cards, friendly and creative letters and others) Paragraphs: Indenting Journals (1 paragraph every two weeks-50 words) Use of correct spelling, capitalization and punctuation. PARTS OF SPEECH (list attached) DICTIONARY SKILLS Dictionary Usage (Review) On line dictionary usage RESEARCH SKILLS Index Table of contents Glossary Encyclopedia on line VOCABULARY BUILDING Spelling compounds Synonyms and antonyms Vocabulary building, pronunciation, intonation, voice projection, are taught and evaluated through the daily usage of the language in context Content Matter: Basic rules of social conduct Macrocontenido: The Cell Living environment / Celular Components GETTING READY FOR SCIENCE What are inquiry skills? Steps to write a lab report. Microscope: parts/ use as a tool. THE CELL Review differences between animal and plant cells Basic Structures (review)  Cell membrane  Cytoplasm  Nucleus Main cytoplasm organelles and its function  Mitochondria  Ribosomes  Endoplasmic reticulum  Golgi complex  Vacuoles  Lysosomes  Chloroplasts Kinds of cells  Prokaryotic  Eukaryotic Content Matter: Basic rules of social conduct Macrocontenido: People’s needs and work Component I space, territory, environment and population. QUESTION Do we all eat well everyday? SOCIAL FIELDS Social Economic Cultural Physical Political HUMAN RIGHTS School’s Handbook Concept of Right Concept of Duty Concept of Human Rights Children’s Rights NEEDS Basic needs Unsatisfied basic needs Family budget Employment Consumption Steps to make a concept map Use of informative text Holidays and special events  Christopher Columbus’ Day Content Matter: Basic rules of social conduct Numerical – Variational Thinking Focus: Simple Direct Proportionality (multiplication structure and its properties) Contents: Simple direct proportionality problems Multiplication algorithms (multiplication and division) Write multiplication problems Number words Aleatory Thinking Focus: Data organization Contents: Graph representations Comparison of graph representations Solving Problems Registration Systems Content Matter: Basic rules of social conduct Macrocontenido: Microsoft Word Content PC MANAGEMENT Applying windows explorer contents (Network management) Storage Devices ● USB Flash Memory, CD-ROM – RW CD-R, DVD-ROM –RW DVD-R OFFICE Microsoft Word ● Basic elements of Word. Toolbar. ● Save as: Security File, Password ● Restore and edit a Documents ● Format Bullets and numbering ● Header and footer ● Tables: How to insert tables, format tables ● Insert shapes ● Columns GRAPHIC DESIGN AND TREATMENT OF IMAGES Paint net ○ Tool bar, Color Bar ○ Save a picture ○ Paint net Project ○ Change image design ○ Layers ○ Picture properties, Picture effects EDUCATIONAL SOFTWARE Cmaptools ● Definition and Introduction ● Menu bar, Inserting objects, Styles ● Page properties ● Format: size, lines ● Connecting lines (shift button) ● Adding text CONTENT MATTER: BASIC RULES OF SOCIAL CONDUCT. Eje: Pensamiento Numérico-Variacional Macrocontenido: Introducción a las Razones, las proporciones y producto de medidas. Contenidos: Algoritmos multiplicativos: (x y ÷) Problemas aditivos y multiplicativos. Producto de medidas. Razones y proporciones Interpretación de fracciones de la forma 1/2n donde n є N (1/2, 1/4, 1/8, …..) Eje: Pensamiento Espacial y Métrico Macrocontenido: Magnitudes de longitud y superficie Contenidos: Unidades de medida Área y perímetro Sistemas de registros Solución de Problemas Contenido Actitudinal Normas básicas de comportamiento social

Contenidos I periodo: Septiembre 2 a Noviembre 1 de 2013 LENGUAJE SOCIALES ETICA Y VALORES CRECIMIENTO ESPIRITUAL ARTE EDUCACIÓN FÍSICA MACROCONTENIDO: La anécdota PRODUCCIÓN ORAL: 1. La exposición oral PRODUCCIÓN ESCRITA: 2. El párrafo dentro del texto Narrativo 3. Organización interna de las ideas principales y secundarias en un texto. 4. Acento prosódico y ortográfico. 5. Diptongo, triptongo e hiato. 6. Producción de un texto narrativo siguiendo un plan (anécdota) COMPRENSIÓN ESCRITA: 7. Estrategias de comprensión escrita en la anécdota. OTROS MEDIOS MASIVOS DE COMUNICACIÓN: 8. El reportaje ÉTICA Y ESTÉTICA DE LA COMUNICACIÓN: 9. La narración: anécdota, fábula cuento, biografía, leyenda y mito OTROS SISTEMAS SIMBOLICOS: 10. El afiche Contenido Actitudinal 11. Normas básicas de comportamiento social- competencia laboral-intelectual. Macrocontenido: Colombia: Recursos, relieve y clima. COMPONENTE I : ESPACIO, TERRRITORIO, AMBIENTE Y POBLACIÓN Eje 3. Las personas como guardianes y beneficiarios de la tierra. Posición Geográfica y Astronómica de Colombia. Espacio geográfico,(paisaje natural y cultural) El relieve colombiano características. Las regiones naturales y culturales de Colombia Regiones del mundo y sus características humanas. Los recursos naturales. Desarrollo sostenible. Contenidos de Constitución política y democracia: Normas básicas de convivencia al interior del salón de clase Elección de gobierno escolar Contenido Actitudinal. Normas básicas de comportamiento social. Macro-contenido: Actitudes de esfuerzo y disciplina Eje: 1. Ethos para la convivencia. 2. Conciencia de sus derechos y responsabilidades 3. Conciencia, Confianza y Valoración de sí mismo. Contenidos: La veracidad como virtud social El poder de las palabras La honestidad produce confianza Debemos ser honestos con nosotros mismos Normas básicas de comportamiento social Principio: Dignidad Valores: RESPETO Eje: Dignidad Macro-contenido: Respeto Contenidos MI nombre, mi historia Los 5 lenguajes del amor Normas básicas de comportamiento social Macrocontenido: Elementos básicos de la plástica. Contenidos Formas y características de los objetos Clasificación de las formas Simplificación de las formas Volumen Bidimensionalidad Tridimensionalidad Técnicas de dibujo Perspectiva: escala y textura. Empleo de la regla PUESTA EN ESCENA PLAY Contenido Actitudinal Normas básicas de comportamiento social MACROCONTENIDO: CAPACIDADES FISICAS Capacidades Coordinativas Generales: - Regulación del movimiento. - Capacidad de adaptación y cambios motrices. Capacidades Condicionantes del rendimiento: - Fuerza. Normas básicas de comportamiento social.