Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero LA PREGUNTA: Lean el “Fondo Cultural” en la página 98. Where was Sor Juana Inés de la Cruz born? What kinds.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Advertisements

Hoy es el 20 de mayo. Es martes. La pregunta:  ¿Adónde vas durante la semana?  ¿Adónde vas los fines de semana? La tarea 4A Test – June 3 rd Final exam.
Hoy es miércoles. Es el 14 de mayo La pregunta: For each of the sentences below, fill in the correct form of SER OR ESTAR. Also note which letter of the.
How to make questions en español
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
La pregunta: Lean “la exploración del lenguaje” en la p. 406  What English word ending corresponds to the Spanish word endings –tad and –dad?  What English.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Hoy es el 14 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Escriban una lista de “la gente” que menciona en la lista del vocabulario del capítulo 8B. La tarea Libro.
Español 1 24 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6. ¿Qué.
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Hoy es martes. La fecha es el 11 de febrero LA PREGUNTA: Escribe una lista de 5 cosas que ves un nuestra sala de clases. LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Libro.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Hoy es jueves. La fecha es el 30 de enero
Hoy es martes. La fecha es el 4 de febrero LA PREGUNTA: Translate We practice basketball in gym class. Carlos and Carlota skateboard. Manuel and I sing.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
Hoy es miércoles, el 23 de abril.
Hoy es miércoles. La fecha es el 12 de marzo LA PREGUNTA: Conjuguen estos verbos radicales. Él/ querer Ellos / preferir Ella / pensar LA TAREA y OTROS.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Use and write in sentences body parts vocabulary.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Hazlo Ahora: Hoy es miercoles Write the forms of HABLAR below. Write the pronouns too. 1. Marisa ________6. Nosotros _____ 2. Paco y yo ________ 7. Ella.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: The verb estar with prepositions of location Objective: SWBAT describe where something or someone is located.
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
conjugation of –ar Verbs
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Hoy es el 17 de octubre, Hoy es jueves. La pregunta: 1.) Write what a family member likes or dislikes. Example: A mi hermana no le gusta cocinar. 2.) Write.
REPASEMOS la tarea LA TAREA – HAGA – la sopa de letras.
La Fecha: Hoy es ________, ____ _de octubre Tema: Assessment Objective: SWBAT show mastery of the verb estar and location by scoring a minimum of 70% on.
Capítulo 3 Las Compras para la Escuela Warm-up Open your binder and write title and date List in Spanish the supplies that are in this picture. Use your.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
La pregunta: Lean la caja del “Exploración del Lenguaje” en página 286. Answer the question at the bottom of the box. La tarea: Examen del Cp 6A, el 19.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Hoy es jueves. La fecha es el 3 de abril LA PREGUNTA: Do you remember how to say that you like to do something? If not, reference p. 26 – 27 in the text.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Unit 1, Lesson 1 Review Grammar Concepts What is an infinitive? What does it mean to conjugate a verb? What are subject pronouns? Why are there so many.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Hoy es lunes. Es el primero de octubre ¿De dónde eres? ¿Puedes expresar el orígen nacional de una persona? PARA HACER AHORA: ¿Qué bandera es? Los Estados.
Gramática Repaso Present tense of regular verbs 1A- pagina 6.
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Gramática: Preterite of ser and ir Unit 5: Ayudando en la comunidad Level 3.
Feliz Año Nuevo Hoy es lunes el 4 de enero. Today is Monday, January 4 DO NOW: Look at the picture of Fondo cultural pg 122. Read about it. Write name.
Hoy es el 16 de octubre, Hoy es miércoles. La pregunta: Lean el fondo cultural en la página ) What is a metate? 2.) What do you think Rivera wants.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
La Naturaleza: Los animales Español 2. ¿qué es exótico? Características de un un país o lugar lejano.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Transcripción de la presentación:

Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero LA PREGUNTA: Lean el “Fondo Cultural” en la página 98. Where was Sor Juana Inés de la Cruz born? What kinds of works did Sor Juana write? Whose rights did Sor Juana defend? Why were people drawn to Sor Juana? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Finish 2B Study Guide  Write ten sentences using a subject and conjugated verb. Por ejemplo = Mike y yo trabajamos. *DO NOT use simple subject pronouns, use combinations of names and subject pronouns.  Spend time reviewing notes/text p. 84 on the Conjugation of –AR verbs *This is a very, very important concept to understand*

EL PLAN DE HOY: Los objetivos Los uniformes escolares El fondo cultural ¿Cuál es tu opinión La videocultura La guía de estudiar LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Finish 2B Study Guide  Write ten sentences using a subject and conjugated verb. Por ejemplo = Mike y yo trabajamos. *DO NOT use simple subject pronouns, use combinations of names and subject pronouns.  Spend time reviewing notes/text p. 84 on the Conjugation of –AR verbs *This is a very, very important concept to understand* LAS METAS: Students will be introduced to chapter 2B. Students will explore the chapter and learn what to expect from the chapter in the following areas: objectives, culture, grammar and vocabulary.

Entreguen la tarea de anoche 10 oraciones con varios sujetos y un verbo escrito en la forma correcta.

Los objetivos del capítulo 2B Describe a classroom Indicate where things are located Talk about more than one object or person Understand cultural perspectives on school

Los uniformes escolares What do you notice about what the students in the picture on pg. 98 and 99 are wearing? What is your opinion on school uniforms? Think about some pros and some cons.

Los uniformes escolares Abran su libro de texto en la página 106. Lean el “Fondo Cultural”

La videocultura: Los uniformes escolares Miren el video

La guía de estudiar Completen la hoja. Fíjense en:  Los objetivos  La cultura  La gramática  El vocabulario

La tarea de hoy LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Finish 2B Study Guide  Write ten sentences using a subject and conjugated verb. Por ejemplo = Mike y yo trabajamos. *DO NOT use simple subject pronouns, use combinations of names and subject pronouns.  Spend time reviewing notes/text p. 84 on the Conjugation of –AR verbs *This is a very, very important concept to understand*