CENTRO COLOMBO AMERICANO

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Perfect Tenses in English
Advertisements

Estrategias de Comprensión Lectora
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Centro Colombo Americano
Centro Colombo Americano
Hagan Ahora: Contestan en frase completa
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Centro Colombo Americano TUTORIA ABIERTA: MODELOS DE CONVERSACIÓN Noviembre 2 de 2011 Sala Tairona.
Centro Colombo Americano SESIÓN ABIERTA VOCABULARIO SEPTIEMBRE 2011.
By/Por: Adriana Kevins Skateboard Show Exposición de Patinaje de Kevin.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
POSSESSIVE ADJECTIVES + NOUN
ORACIONES DE RELATIVO.
TENER +QUE+INFINITIVE. chart for tener SINGULARPLURAL 1 ST PERSONTENGOTENEMOS 2 ND PERSONTIENESXXX 3 RD PERSONTIENETIENEN.
Los Sustantivos, Los Artículos Y Género [Nouns, Articles and Gender]
Centro Colombo Americano SESIÓN ABIERTA VOCABULARIO Septiembre 27, 2007.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
El presente perfecto. ¿Qué es el presente perfecto? The present perfect is formed by combining a helping verb (“have” or “has”) with the past participle.
Gustar + Clarifiers Inductive Text Notes Practice Activities.
QUANTIFIERS We use quantifiers:
¿ SABIAS QUE… ◦ Hay mas de familias de palabras en inglés? ◦ un hablante nativo agrega a su léxico unas mil palabras por año? ◦ un estudiante universitario.
The Spanish PLUPERFECT TENSE What does this tense mean? How do I use haber for this tense? AIMS: To learn how to recognise regular and irregular pluperfect.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Los Complementos Directos (Objetos)
Descifrando El Misterioso Verbo “To Get”
Centro Colombo Americano TUTORIA ABIERTA: ESTRATEGIAS DE CONVERSACIÓN Abril 1, 2008 Sala Tairona.
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
Salon#125 Profesora Rushing Español 2.
Salon#125 Profesora Rushing Español 2.
IRREGULAR VERBS. Remember how regular verbs are formed? You drop the –ar, -er, or –ir and add the appropriate ending.
SIMPLE PREPOSITIONS Preposiciones Simples
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
Hello, my name is Isabel I am 17 years, I am and I live Spanish in Madrid, My neighborhood economically good, my city is beautiful with many people and.
El uso del artículo como sustantivo
¡A buscar! What do all these words have in common?
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
Objetivos de hoy: Usar y conjugar verbos reflexivos.
Posessive adjectives A Song to practice with
Direct and Indirect Object Pronouns. Objetos Directos 0 Receives the action of the verb. 0 Answers “whom” or “what” after the verb. 0 Can be a noun or.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
El 19 de mayo de 2011 Unidad 8, lección 6. Para ahora: Inténtalo de subjuntivo del imperfecto Objetivos: 1. Repasar el subjuntivo del imperfecto y practicarlo.
Lección 9.1 y el vocabulario Diálogos Dirigidos con autoevaluación.
Quasimodo:. Pronunciación: 0 La salud 0 Verbos 0 Adjetivos 0 Adverbios.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
Traduce al español. I just went to bed. Yo acabo de acostarme.
Gustar, Aburrir, y Interesar
Preterite vs. Imperfect (Part II)
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Hoy es jueves. La fecha es el 3 de abril LA PREGUNTA: Do you remember how to say that you like to do something? If not, reference p. 26 – 27 in the text.
Gustar: How to say you like something. Gustar In Spanish, when we want to say that we like something, like food, objects, or an activity, we use the verb.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 4 – 8/26 – 8/30.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 4 – 8/31 – 9/4. 1.
Hoy es el 22 de noviembre Calentamiento Pg. 28 Answer the following question about what you had done this past Saturday before 3pm in English. Write at.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
OBJECTIUS Produir un text personalitzat breu, seguint un model donat. Usar i practicar el vocabulari après durant tot el curs. Produir preguntes, respostes,
Starter: Review of Preterite Con tu compañero, completa el parrafo. All verbs are in the YO form. El sábado pasado ________(ver) la television todo el.
Yo comprar compré I bought I did buy. ellos comer comieron they ate they did eat.
PAST PARTICIPLES AND THE PERFECT TENSES PAST PARTICIPLES Past participles are words like “eaten,” “fallen,” “found,” “arranged,” “left,” “denied” They.
Transcripción de la presentación:

CENTRO COLOMBO AMERICANO SERVICIO DE TUTORÍA SESIÓN ABIERTA “Uso del diccionario”

OBJETIVOS Adquirir criterios para escoger un buen diccionario bilingüe. Identificar la información que contiene el diccionario. Aprender cuándo usar el diccionario de acuerdo a las secciones del libro

CUESTIONARIO SOBRE EL USO DEL DICCIONARIO ¿Tiene un diccionario español-inglés? Sí ____ No _____ ¿Cuándo usa su diccionario? Nunca Algunas veces Siempre En clase ____ _____ ____ En casa ____ _____ ____ ¿Qué información le interesa cuando busca una palabra? -pronunciación -acento -uso gramatical -ejemplos -ortografía -expresiones relacionadas

USO DEL DICCIONARIO 1. ¿Cómo escoger un diccionario apropiado? ¿Cómo entender la información que trae? 3. ¿Cuándo usarlo?

1. TIPOS DE DICCIONARIOS Bilingües Monolingües público en general (universidad de Chicago, Norma, Larouse ) Aprendiz de inglés por niveles Longman, Cambridge, Macmillan Monolingües hablantes nativos (Webster’s) Aprendiz de inglés por niveles (Macmillan Longman)

1. SECCIONES

1. SECCIONES

1. FRECUENCIA A través de colores o estrellas, los diccionarios muestran cuales palabras son mas importantes o frecuentas que otras.

1. ILUSTRACIONES

USO DEL DICCIONARIO 1. ¿Cómo escoger un diccionario apropiado? ¿Cómo entender la información que trae? 3. ¿Cuándo usarlo?

2. ORTOGRAFÍA

2. PRONUNCIACION Los diccionarios muestran la pronunciación de las palabras a través de ciertos símbolos y su acento a través de marcas como tildes.

Convenciones en español Convenciones en ingles 2. GRAMÁTICA Una palabra puede tener diferentes significados según la categoría gramatical que cumpla en las oraciones. Un buen diccionario muestra las categorías con convenciones. Convenciones en español S = sustantivo V = verbo Adj = adjetivo Adv = adverbio Prep = preposición Art = artículo Pl = plural Convenciones en ingles N = noun V = verb Adj = adjective Adv = adverb Prep = preposition Art = article Pl = plural

EJERCICIO Busque las siguientes palabras en su diccionario. Escriba las trascripciones fonéticas y los significados según las categorías gramaticales que tengan. Book Like

2. EXPRESIONES IDIOMÁTICAS Para ayudar a producir conversaciones o interacciones mas naturales, los diccionarios muestran frases o expresiones idiomáticas.

EJERCICIO Busque estas expresiones idiomáticas en su diccionario. ¿Cuáles son mas importantes o frecuentes? Take it easy Learn by heart like a shot

USO DEL DICCIONARIO 1. ¿Cómo escoger un diccionario apropiado? ¿Cómo entender la información que trae? 3. ¿Cuándo usarlo?

3. Libro A. Nuevo Vocabulario B. Modelos de conversación C. Lectura D. Escritura

A. SECCION DE VOCABULARIO

B. MODELOS DE CONVERSACION Identificar palabras claves para consultar en el diccionario. A Thank goodness it’s Friday. I’m exhausted. I had exams all week. B. You did? You poor thing! A. Then today I took my driver’s test. B. Finally! How did you do? A. I passed. B. You did? Congratulations. TOUCHSTONE libro 1

B. MODELOS DE CONVERSACION Identifique y escoja las palabras claves. A. Thank goodness it’s Friday. I’m exhausted. I had exams all week. B. You did? You poor thing! A. Then today I took my driver’s test. B. Finally! How did you do? A. I passed. B. You did? Congratulations. TOUCHSTONE libro 1

C. LECTURA Dear City Life: A funny thing happened last Saturday afternoon. I went to the mall to meet my friend Sammy. I was a bit early, so I decided to have a snack and a drink. I went to a new café called The Metro. It was a little expensive, so I just got a soda. It was really crowded, but I found a table and sat down. Then a guy came over and said, “Is this seat free?” He was gorgeous, so I said, “Sure.” Anyway, he had a cup of coffee and a sandwich…

C. EJERCICIO Dear City Life: A funny thing happened last Saturday afternoon. I went to the mall to meet my friend Sammy. I was a bit early, so I decided to have a snack and a drink. I went to a new café called The Metro. It was a little expensive, so I just got a soda. It was really crowded, but I found a table and sat down. Then a guy came over and said, “Is this seat free?” He was gorgeous, so I said, “Sure.” Anyway, he had a cup of coffee and a sandwich…

D. ESCRITURA Para corregir mis escritos La ortografía La forma del verbo Selección de palabras, expresiones

EJERCICIO Lea el siguiente párrafo. Hay errores con los verbos, la selección de palabras, y el deletreo. Busque en su diccionario las correcciones. Hi Kate, Remember John? He’s an university professor now. Well, he arrived to Bogota last week. We wanted to make a party for him, but he cuoldn’t go because he had the cold

EJERCICIO La corrección es: Hi Kate, Remember John? He’s a university professor now. Well, he arrived in Bogota last week. We wanted to have a party for him, but he couldn’t go because he had a cold.

CONCLUSIONES Escoja un buen diccionario Explore las secciones que trae Cuando busque una palabra recuerde -pronunciación, acento -uso gramatical -ejemplos -ortografía -expresiones relacionadas No traduzca todo, busque lo más importante.

EVALUACIÓN Nos interesa recibir información sobre esta charla. Por favor diligencie el formato de evaluación. Gracias Comité de Tutorías Centro Colombo Americano