SRA. IMHOFF El cine a través de la cultura. GAIN ORAL PROFICIENCY IN THE LANGUAGE THEY ARE STUDYING –DEVELOP ALL FOUR SKILLS (SPEAKING, LISTENING, READING.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Verbos –er/-ir en el presente
Advertisements

Hola chicos- revise all numbers and greetings for the test please
How to say that someone has been doing something for some period of time Hace + period of time + que + verb.
Get the best grade you can in GCSE Spanish speaking Anglia Ruskin University Tuesday 22 January 2013.
ESTRATEGIAS PARA EL MANEJO DE CLASE Y LA CREACIÓN DE AMBIENTES DE APRENDIZAJE MCDISL UNIDAD I.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Back to School Night Salón de clase A ¡Bienvenidos a la clase de español con la Señora Sanders! Español MYP 3 Hora 6 Español MYP 2 Hora 1.
Luis Felipe Gaviria Course Director
En los grupos… Lean las preguntas, tomen un poco de tiempo para practicar, escuchen a la gramática de todo el grupo y ayuden a los miembros cambiar errores.
Cosecha Amarga Cosecha Dulce: El programa Bracero
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
GRADING AND GRADES No “curve” for this course Comparable distributions across TAs Two-part appeal process: – Confer with your TA – Confer with PHS (with.
Spring Term (1): Jan-Feb Week Topic – Educación y Trabajo Grammar focusHW (approx.) Mon 7 Jan Wed 9 Jan Lesson 1: Introducción: ¿Qué es la educación? ¿Qué.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
¡ Spanish Level 1 La magia! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Sra. Oddo ☺ Tutoring Wednesdays Room Noviembre 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational level.
Try to translate the titles of the following songs. If you don’t have any clue… GUESS! Write the name in Spanish and English. 1.Loba 2.Suavemente 3.Dímelo.
Miranda-Travel Agent Tabo-Finacial Advisor Julia-Resource Advisor Lilia-Graphic Designer.
EL SUBJUNTIVO SUS TIEMPOS Y SUS USOS. Usos Tiempos.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 7 – 9/22 – 9/26.
CALENTAMIENTO Escribe el pronombre de sujeto correcto.
Aims: Confirming information about something that you think is true Asking polite questions.
Bienvenidos a Nuestra Clase Activity Stations 1. Audio Station –Students are able to practice pronunciation of vocabulary words. 2. La Comunidad –Emphasis.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
Bush: EEUU se recuperará del huracán ''Katrina'' como lo hizo tras el 11-S El presidente de Estados Unidos, George W.Bush, honró hoy a sus compatriotas.
El campanero 1.Qué hiciste durante el fin de semana? Necesitas usa por lo menos 5 diferente verbos conjugados.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
CALENTAMIENTO ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? ¿Qué no te gusta?
SRA. IMHOFF (FALL 2015) La historia a través del cine.
El Salvador: La Guerra Civil
REALITY CHECK: THE MIDTERM Grade Distribution: A 7 A % B+ 8 B18 B % C 3
Español II Señora Rushing Salón 125. Hoy es martes, el 25 de agosto de Why are you taking Spanish? 2.How often will you have quizzes or tests?
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce language study skills Agenda: 1.BR 2.Ser notes.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/3 – 2/7. 1.
Excuse me ??? I need..., Where can I go for...,Please help me to find…
© Crown copyright 2010, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Pregunta esencial: El 11 de mayo ¿Qué pasa si tú no les haces caso tus padres? Standard: Understand spoken/written information on new/famliar material.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
6 th GRADE ENGLISH CONTENT Teacher: Leslie Felce
ENGLISH CONTENT 5 th GRADE Teacher: Leslie Felce
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
© Boardworks Ltd of 8 Spanish This icon indicates that the slide contains activities created in Flash. These activities are not editable. For more.
Oral Assessment #1 Introduction and Preparation. Oral assessment #1 - Friday.
Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework.
ENGLISH CONTENT 4 th GRADE Teacher: Leslie Felce
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
SPN III Mexican Culture Review: The conditional.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
INGLÉS BÁSICA PRIMARIA ASSESSMENT IN LANGUAGE TEACHING.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos a la clase de español!
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
Back to School Night Señora Garcia
Welcome to Our Class! For additional, ongoing information,
¡Bienvenidos a la clase de español!
Transcripción de la presentación:

SRA. IMHOFF El cine a través de la cultura

GAIN ORAL PROFICIENCY IN THE LANGUAGE THEY ARE STUDYING –DEVELOP ALL FOUR SKILLS (SPEAKING, LISTENING, READING AND WRITING) LEARN AND UNDERSTAND THE CHALLENGES THAT LATIN AMERICA CURRENTLY EXPERIENCES THROUGH THE STUDY OF HISTORY, POLITICS AND CULTURE ENJOY THE PROCESS OF LANGUAGE LEARNING TO INSURE ENTHUSIASM AND MOTIVATION TO CONTINUE STUDYING THEIR LANGUAGE OR OTHER LANGUAGES Goals

Diarios de motocicleta Los pobres son pobres porque quieren y no par falta de oportunidades. Es la responsabilidad exclusiva del gobierno de solucionar el problema de la pobreza.

Voces inocentes ¿Qué es un niño soldado? ¿Donde reclutan a estos niños? ¿Qué tipo de trato reciben? ¿Cuántos niños soldados hay en el mundo aproximadamente? ¿En que países existen? ¿Qué ha ocurrido con los niños de El Salvador que inmigraron a los Estados Unidos? ¿Se reunieron con su familia? ¿Qué ha pasado con la comunidad de salvadoreños en los Estados Unidos? ¿En que condiciones viven? ¿Qué ocurrió en El Salvador después de la guerra? ¿Cuáles fueron los resultados del conflicto? ¿Cuál es la situación económica y política de El Salvador en este momento? ¿Qué pasó con el FLMN?

Inmigración y la guerra de las drogas en México ¿Cual fue tu reacción a los ritos de iniciación? ¿Hay esperanza para chicos como él? Según Casper, el único miedo que tenía era que no sabía cómo y cuando lo iban a matar. ¿Cuál es tu reacción a su posición? ¿Es lógica? ¿Cual crees que sea el futuro de los niños que crecen en barrios donde hay maras? ¿Crees que pueden escapar de esa cultura? ¿Cuál es la solución para terminar el problema de las maras? Da ejemplos.

Expectations and Habits of Mind Curiosity Risk-taking Open-mindedness Persistency Striving for accuracy*

General Information Content: Grammar Vocabulary 20 th Century History in Latin America Socio-economic realities of Latin America Immigration Materials Homework Grading tests regular homework assignments projects and presentations final portfolio class contributions Course Page How to contact me: