La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Try to translate the titles of the following songs. If you don’t have any clue… GUESS! Write the name in Spanish and English. 1.Loba 2.Suavemente 3.Dímelo.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Try to translate the titles of the following songs. If you don’t have any clue… GUESS! Write the name in Spanish and English. 1.Loba 2.Suavemente 3.Dímelo."— Transcripción de la presentación:

1 Try to translate the titles of the following songs. If you don’t have any clue… GUESS! Write the name in Spanish and English. 1.Loba 2.Suavemente 3.Dímelo 4.Las caderas no mienten 5.Héroe Preparativo 16 de marzo del 2015 Learning target: Gain knowledge of other cultures through famous music.

2 ¿Qué tipo de música te gusta más?

3 https://www.youtube.com/watch?v=V AfSuuPMrp4 ¿Qué hiciste¿

4 Preparativo 17 de marzo del 2015 Learning target: Gain knowledge of other cultures through famous music. Try to translate the titles of the following songs. If you don’t have any clue… GUESS! Write the name in Spanish and English. Las chicas solteras Paraguas Solo baila Mujeriego La tortura

5 Preparativo 18 de marzo del 2015 Learning target: Students will read, analyze and comprehend the story “Pobre Ana” by using reading comprehension strategies such as popcorn reading In Pobre Ana chapter 7, Ana returns to California and tells Ricardo to write to her. Imagine that you are Ricardo and you are writing to Ana. What would the letter say? Querida Ana: __________________________________________________________________ Con cariño, Ricardo Write three to four sentences in Spanish. Use the book to help you.

6 1.mira looks 2.rica rich 3.compara compares 4.manera diferente different way 5.piensa thinks 6.recibe receives 7.tuya your Vocabulario capítulo 8

7 Actividad capítulo 8 Find the following sentences within chapter 8 and fill in the blanks with the correct vocabulary word. 1.Ana ___________ al carro de la familia. 2.Estoy muy ____________por todo. 3.Esta es la casa de una familia_______________. 4.Ana mira todas las ___________que su familia tiene. 5.Ana no __________________mucho en un carro Ford Mustang. 6.Un día Ana __________________ una carta de Ricardo. 7.El inglés es muy importante para mí porque quiero hablar inglés _____________. 8.Quiere visitarte en tu casa el _________ verano. 9.¿Cuándo _________a México? Quiero verte. 10.Está feliz porque recibe ________________ de Ricardo, Patricia y Susana.

8 Preparativo 19 de marzo del 2015 Learning target: Students will read, analyze and comprehend the story “Pobre Ana” by using reading comprehension strategies such as popcorn reading Cierto o Falso. Think about chapter 8 that we read yesterday and tell if the following statements are cierto or falso. Write everything. 1.Ana está muy agradecida cuando regresa a California. 2.Las amigas de Ana piensan mucho en las cosas materiales. 3.Ana piensa mucho en la ropa nueva. 4.Ricardo le escribe a Ana el 3 de septiembre. 5.Ana quiere regresar a México el próximo año.

9 VOCABULARIO CAPÍTULO 9 1.Admiración: admiration 2.Proyecto: Project 3.Ayudar: help 4.Desafortunadas: less fortunate 5.Recolección: collection 6.Contribuyen: contribute

10 CREATE A TIMELINE… Make a timeline of the events from Pobre Ana. -You must have: -10-12 important events from the entire book. -1-2 sentences in Spanish describing the event. -A drawing to represent each event.

11 Preparativo 20 de marzo del 2015 Learning target: Students will read, analyze and comprehend the story “Pobre Ana” by using reading comprehension strategies such as popcorn reading


Descargar ppt "Try to translate the titles of the following songs. If you don’t have any clue… GUESS! Write the name in Spanish and English. 1.Loba 2.Suavemente 3.Dímelo."

Presentaciones similares


Anuncios Google