Sobre l’esforç Anònim 2014 .

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
Advertisements

Sara Ramírez Karola Salat
LA MEVA VIDA!!! MARC MARTÍNEZ.
TESEU Y EL MINOTAURE Pablo José Blasco Mendoza 4ºB.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
El pare i la mare estaven mirant la televisió quan la mare va dir: “estic cansada, és tard, me’n vaig al llit”.
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
Història de ZAQUEU (Lc 19, 1-10)
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
LA MENTIDA DESCOBERTA.
IN MEMORIAM - 65 YEARS LATER Irena Sendler
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
EL CONTE DEL DOFÍ.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
LA FAULA.
La família de les tortugues
EL POBLE DE LA FANTASIA.
PERSéFONE I LES ESTACIONS
Un bocí de pastís...?.
Aquí tens alguns consells que Bill Gates recentment va fer durant una conferència en un IES sobre les 11 coses que els estudiants no aprenen a l’escola.
Perseu i Andròmeda.
El pare i la mare estaven mirant la televisió quan la mare va dir: “estic cansada, és tard, me’n vaig al llit”. Fotografies de Chema Madoz.
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
La Bíblia, font de valors humans i socials
Un test per pensar... Materials de
EL GAT NEGRE “Història del gat negre” a El lenguaje oral en la escuela. Joan TOUGH, (1987). Madrid:Visor.
L'ABELLA, EL LLEÓ I LA GIRAFA
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
ALICIA I EL MON DE LES TRES DIMENSIONS.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
JO, AMB LES OBRES,ET MOSTRARÉ LA MEVA FE
EN HODJA I LA PORTA Conte del Marroc.
La història de Sísif Mitologia Grega.
El petit príncep
CONCURS.
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
Grup: AIGUA DE PORCS! LA MEMÒRIA HISTÒRICA!.
LA TRIBÚ A les llunyanes i màgiques terres del Perú , habita la tribu dels Chamas . Igual que altres pobles primitius , els Chamas tenen antigues i meravelloses.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
EL DOFI AVENTURER.
XIII a Setmana de la solidaritat
BIODIVERSITAT A L’HORT
EL PRIMER MANAMENT MT, 22,
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
DEUTES MARE / FILL.
Saber Viure és no estar sol.   .
Concurs bíblic: La Bíblia font de valors humans i socials.
LA PANDILLA.
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
LA CASTANYADA LITERÀRIA A LA BIBLIOTECA:
RELAT CURT El drac de l’aigua
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
NO TINGUIS POR: DÉU COMPLEIX FIDELMENT LES SEVES PROMESES
Europa - Open arms 2019 .
La vulneració dels drets socials
Una noia s’esperava en una sala d’un gran aeroport.
Paràbola del Llapis Al principi, quan el Creador del Llapis
RESTA PORTANT-NE.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
El que ha passat està molt bé
Vincent Van Gogh.
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Transcripción de la presentación:

Sobre l’esforç Anònim 2014 

Un jove, que tenia un bon currículum acadèmic, va fer una entrevista de feina amb el director de l’empresa. Aquest li va demanar si havia tingut alguna beca. Va respondre que no, i que la seva mare li havia pagat l’escola, perquè el seu pare s’havia mort quan ell només tenia un any.

El director li va demanar quina feina feia la seva mare. El jove li va respondre que rentava roba. El director va revisar les mans del jove, i eren suaus i perfectes. Aleshores li va demanar si mai havia ajudat a la mare a rentar la roba.

El noi va dir que mai, ja que la seva mare volia que estudiés i llegís llibres, i que la seva mare podia rentar la roba més de pressa que ell. El director li va demanar que quan arribés a casa aquell vespre, rentés les mans de la seva mare, i que l’endemà tornés a veure’l.

El jove va anar animat a casa perquè pensava que podria aconseguir la feina i va demanar a la seva mare que li deixés rentar les mans.

Al noi li va caure alguna llàgrima mentre rentava les mans de la seva mare, arrugades i morades. La mare s’estremia quan el fill li tocava els hematomes. Aquest dia, el jove va entendre què significaven aquelles mans que rentaven roba cada dia per poder-li pagar l’escola. Després de rentar les mans de la mare, el jove va acabar de rentar en silenci la roba que faltava. En acabar van parlar llargament.

L’endemà el director es va adonar de les llàgrimes als ulls del jove quan li va demanar què havia fet i què havia après el vespre a casa. Li ho va explicar, i va dir que ara sabia què és apreciar i reconèixer. Sense la seva mare, ell no seria el que era, i que havia arribat a apreciar la importància i el valor d’ajudar la família.

El director li va dir que allò era el que buscava en un gerent. Volia contractar una persona que pogués apreciar l’ajuda dels altres, que conegués els sofriments dels altres per fer les coses, i una persona que no posés els diners com a única meta a la vida. I li va dir que estava contractat.

Un nen que ha estat protegit i habitualment se li ha donat el que ell vol, desenvolupa una mentalitat de “tinc dret” i es posa sempre al primer lloc. Que els fills sàpiguen què és rentar plats, per exemple, i el què costa obtenir una cosa. El més important és que els fills aprenguin a apreciar l’esforç i tinguin experiència de la dificultat, i aprenguin l’habilitat de treballar en grup.