Enfoque: Menti.com Los medios de transporte

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ER VERBS Present tense conjugation of ER Verbs in Spanish.
Advertisements

IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
El 22 de octubre actividad del timbre Fill out this verb chart, then write the English meaning of each word ESTAR = _____ yonosotros nosotras túvosotros.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
[nombre del país] Capital: [nombre del capital] por [tu nombre] el 16 de mayo.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write one vocabulary word in Spanish to describe each of the following seasons: – el verano – el otoño – el invierno.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
el 21 de febrero estás estoy está Está Están Están estoy
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
¿Están lejos de o están cerca de la escuela?
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
LECCIÓN 6 Stage 1.
Hoy es lunes el siete de octubre
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
REPASEMOS LA TAREA (miércoles, el 18) HAGAN – Página 60 Inténtalo
Hoy es martes el 6 de diciembre
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preposiciones de lugar
EXAMEN de ESCRIBIR – El Calendario Repaso Worksheet
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Hoy es________, el __________ de ________ de ______________.
Meta: I can understand information about school activities and rules
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Meta: I can read, listen to, and understand information about daily routines and getting ready for an event. Enfoque: La ropa y los colores.  I will be.
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Metas: I can recall the days of the week, months, seasons, numbers and say what time it is. I can talk about things that I & other people do and describe.
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
Hoy es jueves el cuatro de octubre
Enfoque: ¿Cuál es la fecha?
Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108
Lunes 11 de febrero 2019 Voy a jugar al fútbol Objetivo: describe our plans for next weekend using near future tense and revise free time activities.
Actividad G y H: Práctica con verbos de bota
Metas: I know the days of the week, months, seasons, numbers and know how to say what time it is in Spanish. I can say all the letters of the Spanish alphabet.
Enfoque: Telling Time (Guided Practice p. 90)
Enfoque: Core Practice p. 18 Actividad A y B
Antes de empezar ¿Cuáles colores se encuentran (are found) en tu dormitorio (bedroom)?
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Metas: 1) I can listen to and give simple directions on how to get to places. 2) I can use direct object pronouns to refer to people who are receiving.
Meta: 1) I can understand information about where things are located
Meta: 1) I can use direct object pronouns to refer to people who receive the action in a given situation. 2) I can tell someone else what to do using commands.
Responder a preguntas personales en Menti.com
¡Asientos nuevos! Recibir resultados de examen
Metas: 1) I can tell someone what to do and follow commands
Meta: I can demonstrate what I've learned about 1) describing where things are using prepositions, 2) giving directions, 3) giving commands and 4) describing.
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Meta: 1) I can review how to form commands, use the present progressive (-ing verbs) and use direct object pronouns before the test. Enfoque: En LHS, ¿cómo se.
Review present tense conjugations
Transcripción de la presentación:

Enfoque: Menti.com Los medios de transporte Meta: 1) I can use prepositions in Spanish to describe where things are located. 2) I can read, listen to and understand information about places in a city and driving directions. Enfoque: Menti.com Los medios de transporte Repasar la canción de las preposiciones Actividades de práctica p. 154 y 155 Actividad 1: ¿Dónde está?  Actividad 2: En la ciudad Leer Objetivos del capítulo p. 156 y Vocabulario en contexto p. 158 Actividad 3: ¿Dónde estoy ahora?  Fill out Guided Practice Flashcards p. 109 to 114 and use p. 180 in textbook to help Tarea #6: Core Practice p. 63 ¿Qué hacen?

Actividades de práctica Usa una hoja de papel para escribir las actividades Vamos a entregar las actividades al final de la clase. ¡Necesitas participar!

Actividad 1: ¿Dónde está? (p. 154) Escribe cinco frases para describir dónde están las cosas de la imágen. Note: You may want to describe where things are in relation to other objects such as next to, behind, in front of, to the left, etc. Use prepositions! Ejemplo: ¿Dónde está el autobús? El autobús está detrás del taxi. 1. ¿Dónde está el carro rojo? 2. ¿Dónde está el avión? 3. ¿Dónde está el taxi? 4. ¿Dónde está la bicicleta? 5. ¿Dónde está el hombre?

Actividad 2: En la ciudad (p. 155) Read the paragraph about what is happening in the city. You will need to choose the most appropriate verb for each sentence AND conjugate it in the PRESENT TENSE according to who does the action. Use your notes or refer to the chart above to decide which verb to use and how to conjugate it.  Ejemplos: Muchas personas 1. _______________(poner/venir) a la ciudad en autobús o en tren.  Ellos 2. _______________(decir/salir) que es mejor que ir en coche.