Intel·ligència artificial per jocs

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
BENEMERITA UNIVERSIDAD AUTONOMA DE PUEBLA
Advertisements

IA e IA Distribuida Para Juegos SIN Jaime Barrachina Verdía.
BARRA DE HERRAMIENTAS FORMATO
Solución de problemas por búsqueda inteligente
Algoritmos Genéticos (AG) Integrantes: Rubén Levineri Miguel Rozas Juan Yañez Faltan autores y bibliografía.
1 Algoritmos Elementales de Grafos Agustín J. González ELO-320: Estructura de Datos Y Algoritmos 1er.Sem
Optimización, Búsqueda Heurística
CC3001 Algoritmos y Estructuras de Datos
PRODUCIR PROVEEDOR ES PLANIFICAR MARKETING VENTAS DEPTO. I+D+i DISEÑO E INGENIERÍA GESTIÓN RR HH GESTIÓN FINANCIERA GESTIÓN DE STOCKS CONTROL DE CALIDAD.
Una introducción a la computación evolutiva
Carles Ros Martínez Oscar García Panyella O PEN D OOR IA 08/Nov/2002.
MADRID, DE MAYO DE 2012 Ref: DPI / Motivación 1 Tener un modelo operativo del entorno es esencial para el funcionamiento de un robot móvil.
BUSQUEDA POR PROFUNDIDAD INTELIGENCIA ARTIFICIAL
Trabajo por proyectos y TIC Mª Jesús Cuenca CEP de sevilla.
Algoritmos para búsqueda “informada” Capítulo 4. Contenido Búsqueda primero el mejor Búsqueda primero el mejor “agresiva” (greedy) A * Heuristicas Algoritmos.
Una competición para Robots Virtuales muy poco virtuosos
FILOSOFIA MODERNA.
Premi Innovació Lear Propostes Projectes Final Carrera Març 2010
Presentació activitats equip de Barcelona
Com s’enregistren els terratrèmols?
Sistema de gestió APPCC
FILOSOFÍA 3° PRUEBA.
Tema 10: Dinàmica.
Teoria de Corrents Portadores (PLC)
L'acompanyament Un estil en la catequesi dels adolescents.
El moviment i les forces ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
EXPLOTACIÓ D’ENERGIES RENOVABLES: SOLAR I EÒLICA
UD 1. Activitat Física i Entrenament
9.2. Creixement i desequilibris econòmics. El creixement econòmic als anys seixanta. Incorporació al creixement occidental posterior a la Guerra.
2. La recerca de la felicitat en l'hel·lenisme 2.3 Els estoics
Calcular: a) el vector velocitat i el mòdul en funció de “t”;
JOHN LOCKE EPISTEMOLOGIA.
SESSIONS DE REFLEXIÓ PRÀCTICA PER A DIRECTORS I DIRECTORES
PROCÉS D’ALTA PRECOÇ.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
2. El problema de la realitat: la metafísica racionalista 2. 1
CONVERSA EXPLORATÒRIA
De la gestió de la força de treball a la del coneixement
27 de juny de 2018 I Jornada de Dades de recerca a la UB Treballant amb dades externes i obtingudes per enquestes. Dr. Juli Ponce Solé Director del.
PUZZLETS Com resoldríes el repte? Té solució única?
XARXES INFORMÀTIQUES Conjunt d’ordinadors i altres dispositius connectats entre sí, per tal de compartir recursos (maquinari i programari) i informació.
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
Benvinguts a: FARMACÉUTICO.
Criatures Virtuals Emocionals i Ensinistrables per un MMOG
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
S’encarrega de dirigir la funció de relació.
Projecte d’estalvi energètic
La gestió dels residus municipals a Sant Just Desvern
4 SERVEI DE DINAMITZACIÓ DEL PACTE TERRITORIAL PER L’OCUPACIÓ
Amb uns altres ulls....
Carta d’un infant als seus pares.
wap.urv.es.
Pressupost municipal 2017 Liquidació Figueres, març de 2018.
TEMA 5: VIVIM EN ECOSISTEMES
90 SUR estudio de arquitectura.
LA CONTAMINACIÓ La contaminació, és la introducció d'un contaminant dins d'un ambient natural que causa inestabilitat, desordre, dany, o malestar.
Principi de conservació de l’energia
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1
COMPARTIR CULTURES BARCELONA SYNODÀLIA 2003 II Sínode Europeu de Dones
Tema 5 Representación y Técnicas de Diseño de Algoritmos
Principi de funcionament d’un contactor electromagnètic
Intel·ligència Artificial
Aixequem-nos alt que l’energia ve de més amunt !!!
CRAI: Unitat de Recerca
cicle de xerrades CIENCIADDICCIÓ
Amb uns altres ulls....
Comentari d’un Mapa Històric
Mancomunitat Taula del Sénia
Transcripción de la presentación:

Intel·ligència artificial per jocs Éssers intel·ligents

Característiques d’un ésser Autònom No “trampós” Realístic Flexible Adaptable al context Reactiu

Filosofia Separar la I.A. del cos El cos és l’eina de la I.A. per alterar el món Caixa negre que rep dades sensorials i genera ordres pel cos Dades sensorials i accions del cos imperfectes

Arquitectura Fases: Percebre (1+2) Pensar (3) Actuar (4+5)

Intel·ligència artificial per jocs Planificació i cerca de camins

Filosofia Separar la planificació de l’execució El món és una xarxa de camins El cos és el vehicle de locomoció de l’ésser

Arquitectura

Representació del mapa

Implementacions del mapa

Planificació: algoritme A* Troba el camí més òptim en un graf Trets generals: Heurística per dirigir la cerca Nodes pendents per expandir (open list) Nodes expandits (closed list) Atributs d’un node: Cost des de l’inici al node Cost des del node al destí Cost des de l’inici al destí Node de procedència Millor node primer

Planificació jeràrquica

Un model de vehicle simple Tractar el cos com una partícula Atributs: Posició Velocitat Massa Força màxima Velocitat màxima

Direcció Acció de locomoció: Típicament: Proposta: Increment de posició Increment de velocitat Estil de locomoció Típicament: Seguir un spline format pels nodes del camí Proposta: Combinació de comportaments de locomoció Steering behaviors for autonomous characters (Craig W. Reynolds – www.red3d.com/cwr/steer)

Comportament buscar

Comportament arribar

Comportament evitar obstacles

GFX & VR GROUP www.salleurl.edu/~is04732/dia www.salleurl.edu/citem/area_grafics_rv