Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal Jornades Ambientals, febrer 2010
L’escola i l’entorn És l’única escola del poble La relació entre el poble i l’escola és fluida i dinàmica. S’organitzen activitats de forma sistemàtica però també de forma espontània.
Perquè aquest tema? Els nostres objectius En primer lloc voliem que fos un projecte que inpliques a tot el centre. Que el nostre treball sortís de les parets de l’escola, i arribas fins al poble. Que els nostres objectius fossin assolibles pels nostres alumnes.
Experiències en comú Reciprocitat en els actes organitzats. Relació amb diferents institucions, geriàtric, associacions, ajuntament. Activitats puntuals i espontànies; taller de jardineria, ornaments dels arbres de nadal…
Quin poble volem? Treballem aspectes del nostre entorn més inmediat: el poble. Els alumnes participen tot fent propostes del que ells consideren que s’ha de millorar. S’ha duit a terme en dos anys, el primer any ens vam centrar amb la mobilitat i el segon en consum responsable i alimentació.
1ª part: mobilitat Realització d’enquestes Redacció de propostes i lliurament a l’ajuntament. Creació de cartells
Activitats dins l’aula , dins el curriculum 2ª part: consum responsable i alimentació Dues vies de treball Activitats dins l’aula , dins el curriculum Participació conjunta de tot el centre en l’elaboració d’un catàleg d’aliments.
El catàleg Treballem aspectes econòmics, ecològics i de la salut. Fem un llistat d’aliments, els dividim per categories i els repartin als diferents cicles de l’escola. Durant la setmana cultural TOTS els alumnes mitjançant tallers participen en la realització del catàleg. Es lliura una còpia a l’ajuntament, un altre s’adjunta a la memòria del projecte i un altre queda a la biblioteca de l’escola.