Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
XERRADA PER A LES FAMÍLIES DE P5
Advertisements

T La infermera a pediatria CASAP Can Bou. Xerrades Programa Formació pares i mares Lactància materna SiE Espai Nadó Vacunacions escolars Benvinguda Nounat.
EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Valorem el que mengem! Disseny de projectes de comunicació, i educació ambiental.
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Programa de Transició Escola Treball
Podeu posar una foto del vostre centre
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
ACTIVITATS AQUÀTIQUES
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
DE L´ESCOLA TRADICIONAL A L´ESCOLA NOVA
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Memòria de mig any LPOs Aina serra Laia ferré.
Experimentam amb la ciència
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
GRANJA ESCOLA.
1r TRIMESTRE 2n TRIMESTRE 3r TRIMESTRE
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
I V GORA DE SALUT COMUNITÀRIA Lleida, 27 de maig de 2016 PRESENTACIÓ
2013.
DIADA DE LA PAU A SJO.
CURS
EL BOSC MEDITERRANI Cicle Inicial
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
PROJECTE: DOMINAR L’ORTOGRAFIA
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
TECNOLOGIA.
PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Interacció escola - entorn.
ESCOLA IGNASI MELÉ I FARRÉ
FEM SaluT 2018 UN PROJECTE DE PROMOCIÓ DE LA SaluT PER AL COL,LECTIU PROFESSIONAL DE L´HOSPITAL SANT RAFAEL.
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
Recurs educatiu Europa
Caixes de descobriment
EXPERIÈNCIES EN UNA ASSIGNATURA OPTATIVA NO CONVENCIONAL: INTRODUCCIÓ ALS NOUS MATERIALS A L’ARQUITECTURA I Congrés UPC Sostenible i 13 de Juliol.
CONEIXEM EL NOSTRE POBLE:
COMUNICACIÓ AMBIENTAL PROMOCIÓ DE LA SALUT PÚBLICA
P-5 Curs
Assessorament de la Formació en Competències
EL QUADRAT LES MARIETES.
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
Convivència i Mediació Escolar
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
CAMP D’APRENENTATGE Els monestirs del Císter (Tarragona)
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal Jornades Ambientals, febrer 2010

L’escola i l’entorn És l’única escola del poble La relació entre el poble i l’escola és fluida i dinàmica. S’organitzen activitats de forma sistemàtica però també de forma espontània.

Perquè aquest tema? Els nostres objectius En primer lloc voliem que fos un projecte que inpliques a tot el centre. Que el nostre treball sortís de les parets de l’escola, i arribas fins al poble. Que els nostres objectius fossin assolibles pels nostres alumnes.

Experiències en comú Reciprocitat en els actes organitzats. Relació amb diferents institucions, geriàtric, associacions, ajuntament. Activitats puntuals i espontànies; taller de jardineria, ornaments dels arbres de nadal…

Quin poble volem? Treballem aspectes del nostre entorn més inmediat: el poble. Els alumnes participen tot fent propostes del que ells consideren que s’ha de millorar. S’ha duit a terme en dos anys, el primer any ens vam centrar amb la mobilitat i el segon en consum responsable i alimentació.

1ª part: mobilitat Realització d’enquestes Redacció de propostes i lliurament a l’ajuntament. Creació de cartells

Activitats dins l’aula , dins el curriculum 2ª part: consum responsable i alimentació Dues vies de treball Activitats dins l’aula , dins el curriculum Participació conjunta de tot el centre en l’elaboració d’un catàleg d’aliments.

El catàleg Treballem aspectes econòmics, ecològics i de la salut. Fem un llistat d’aliments, els dividim per categories i els repartin als diferents cicles de l’escola. Durant la setmana cultural TOTS els alumnes mitjançant tallers participen en la realització del catàleg. Es lliura una còpia a l’ajuntament, un altre s’adjunta a la memòria del projecte i un altre queda a la biblioteca de l’escola.