Noms: Gemma-Raquel Grup i nivell: 5è A Escola: CEIP Anselm Clavé

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Noms: Laura ML i Hannan Grup i nivell:6è B Escola: CEIP Anselm Clavé.
Advertisements

La hidrosfera terrestre
PERQUÈ ELS RIUS HAN D’ARRIBAR AL MAR?
Els ecosistemes i el medi ambient
AIGUA I ACTIVITAT FÍSICA
Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
Per saber-ne més sobre aquestes, pren en cadascuna.
9. Els recursos del planeta
NUTRICIÓ CEL·LULAR Conjunt de processos mitjançant els quals les cèl·lules obtenen la matèria i l’energia necessàries per fer les funcions vitals.
L’ATMOSFERA Tema 8.
David Año i Prince Ekpolo
L’ÓS POLAR EDUARD ARGENTE TALENS.
Noms: Franco i Julio Grup i nivell: 5è B Escola: CEIP Anselm Clavé
Alumnes de 4t Coneixement del medi natural Curs
Comprensió del canvi climàtic
El Planeta Terra.
NIVELLS D’0RGANITZACIÓ
Tot el que ens envolta és matèria, però...
Coneixement del Medi Social i Cultural
CALES DE L’ESCALA.
SIGUEM SOSTENIBLES.
MINIPROJECTES DE L’AGENDA 21 IES JOAN MIRÓ 3r ESO
LA METEOROLOGIA.
Fem de cuiners! Els nens i nenes de 2n. estem treballant els aliments per això hem anat al Nútrim a fer un taller de cuina per aprofundir en el tema.
Taller SOBRE l’aigua: L'inventor gota.
LA CONTAMINACIÓ La contaminació, és la introducció d'un contaminant dins d'un ambient natural que causa inestabilitat, desordre, dany, o malestar.
Éssers vius i éssers inerts
PERIFÈRICS ... Descobreix el que envolta l’ordinador!
Teatre a INFANTIL.
QUAN EL RIU ARRIBA AL MAR: EL GALATXO D’EN SORRAPA
LA TERRA Les capes de la Terra
TEMA 2 Unitat 2: El problema de l’aigua.
L ´ AIGUA QUE ENS ENVOLTA
8 TIPUS D'AQÜÍFERS El modelatge del relleu Biologia i geologia 3r ESO
PRIMERS AUXILIS OBJECTIU PRINCIPIS D’ACTUACIÓ EN PRIMERS AUXILIS (PAS)
La matèria.
On es troba l’aigua? Mar.
GRUPS DE DEBAT “I al meu centre…”
Matemàtiques 3er E.S.O..
L’ENERGIA BLANCA LÓPEZ 2nA.
Mescla Eutèctica Estudi analític del comportament del punt de fusió d’una mescla homogènia d’aigua i sal.
PROTECCIÓ DEL MEDI AMBIENT
ALUMNES DE 4T ESCOLA L’ESTEL
Noms: Cristobal Grup i nivell: 5èA Escola: CEIP Anselm Clavè
Mireya Reina i Aida Bauzà
LA MOFETA.
L’AIGUA A LA NATURA.
Objectiu Educatiu Trienni
Suma de termes algebraics
MP06 ANÀLISI ESTÈTICA CFGM ESTÈTICA I BELLESA
Sòlids Líquids Gasos Plasma
Noms: Grup i nivell: Escola:
Tema 5: Nombres naturals i enters
ELS PROCESSOS GEOLÒGICS
Generació d’energia elèctrica
Coneixement del Medi Social i Cultural
Aigua Projecte 2n primària.
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
Salvador Vila Esteve Geografia i Història 1r d’ESO
Com comprendre el canvi climàtic?
SISTEMA DUNAR.
LA TERRA SÒL, AIGUA i L’AIRE FORMEN LA TERRA ON VIUEN ELS ÉSSERS VIUS.
TEMA 2: LA MATÈRIA I ELS MATERIALS
DESCRIPCIÓ DELS HORITZONS.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
ESCOLES VERDES PAUTES D’ACTUACIÓ.
LA TERRA.
L’AIGUA ÉS VIDA.
EXPERIMENTEM AMB L'AIGUA
Transcripción de la presentación:

Noms: Gemma-Raquel Grup i nivell: 5è A Escola: CEIP Anselm Clavé L'AIGUA Noms: Gemma-Raquel Grup i nivell: 5è A Escola: CEIP Anselm Clavé

Per què necessitem l'aigua per viure? Perquè sinó les cel.lules es moririen ja que necessiten aigua per viure. Tots els organs necessiten aigua un 70, un 80 o un 90%.

Quins són els estats de l'aigua? L'aigua, com totes les substàncies químiques, es pot presentar en tres estats: en forma líquida, que és la que s'anomena aigua, l'estat sòlid, al qual s'anomena gel i l'aigua gas, al qual s'anomena vapor d'aigua. En qualsevol estat en què es trobi l'aigua, sempre està formada per les mateixes molècules, és a dir, sempre és aigua.  . 

On podem trobar aigua? Com està repartida al planeta Terra? Tot i que un 70% de la superfície de la Terra és coberta d'aigua, un 97% de l'aigua total del planeta és salada i es troba formant els mars i els oceans. Per tant, només un 3% de l'aigua del planeta és dolça i no tota es troba disponible per als éssers vius terrestres: un 79% de l'aigua dolça es troba emmagatzemada en forma de gel, a les glaceres i casquets polars, un 20% de l'aigua dolça és aigua subterrània, i només un 1% de l'aigua dolça total forma el vapor d'aigua de l'atmosfera, les deus, els rius i els llacs, i és l'única aigua que poden utilitzar fàcilment els éssers vius que viuen als continents.

El consum de l'aigua a les cases és una informació que desconeixem El consum de l'aigua a les cases és una informació que desconeixem. En la següent taula teniu valors aproximats del consum d'aigua domèstica: RENTADORA: 220 a 250 litres. RENTAPLATS: 250 litres. CUINAR I BEURE (per persona): 2 a 4 litres. DUTXAR-SE: 70 litres. PRENDRE UN BANY: 200 litres. RENTAR-SE LES DENTS: ( aixeta oberta ) 30 litres. RENTAR-SE LES MANS: 1,5 litres. AFEITAR-SE : ( aixeta oberta)de 40 a 75 litres. RENTAR EL COTXE : ( mànega)500 litres. DIPÒSIT WC: de 10 a 15 litres. RENTAR PLATS A MÀ: 100 litres.

Podem estalviar aigua de les següents maneres: Dutxar-nos en comptes de banyar-nos, així gastarem cinc vegades menys quantitat d'aigua. Tancar l'aixeta de la dutxa mentre ens ensabonem. Tancar l'aixeta quan ens rentem les dents o ens afaitem: s'estalvien 14 litres. Rentar els plats a la pica amb el tap posat i amb l'aixeta tancada...