Warm Up (NEW PIECE OF PAPER!)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Advertisements

Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
SP1 19/9/11. Hoy: We will learn how to ask about the weather A variety of ways to respond to that question Look at pictures and forecasts and describe.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Warm Up ¡ENTREGA EL PÁRAFO! Finish the translation sentences on back of “Tener/tener que notes sheet”Tener/tener que CONTESTAN LAS PREGUNTAS: 1. ¿A qué.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Calentamiento Turn the homework into the teal basket Write the verb from our list that corresponds with the pictures below.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
The following slides introduce the new verb IR.
Trabajo de timbre Contesten las preguntas en frases completas. 1.¿Cómo se llama una persona que apaga incendios? 2.¿Cómo se llama una persona que vende.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
 No hay que empezar la casa por el tejado. 1. Mañana se entrega las a a la campanas 2. = 140 puntos 3. Hay que terminar el trabajo de la computadora.
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
20 th I Agenda Warm Up – Complete this sentence: – “The hardest part about school is…” Check for Supplies Review Syllabus Begin Notebook Set.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
● Warm Up Review Cornell Notes ● Notebook Check: 1 st and 3 rd Wed ● 6 th an 7 th -- Thurs ● Movie: Seeds of Change ●
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
● Warm Up ● List effects of the Great Depression on Americans. (Be as specific as possible) ● Paragraph II: The effects of the Great Depression.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Español 3 24 de febrero de 2017.
Español 3Honores – Semana 7 del 9/19 – 9/23
Come in quietly. WARM-UP: (Mathea, Olivia, Xander) What time is it?
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Classroom Commands Señora Atkinson.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Día número 3 Español 1—Acelerado
Getting to know you more!
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
martes 9/19 – Horario Regular
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
jueves 9/17 – Horario Regular
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Para Empezar tres de enero
Communicative Objective:
Write in Spanish (See pag 96)
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
LA TAREA VEAN (watch) el video en youtube
Development of the concert programme
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
HAGAN AHORA HOJA DE TRABAJO 2B - 1
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Please sign up for Remind for this class!
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

9-17-2012 Warm Up (NEW PIECE OF PAPER!) List 5 primary sources that reflect your life. Begin Ch 2: Defining and Debating American Ideals Preview Reading Notes 2.1 Objectives: I can identify and define 5 American Ideals

17-9-2012 Calentamiento (NUEVO HOJA DE PAPEL) Empezar Capitulo 2 Escribe 5 fuentes primarias que revealan tu vida. Empezar Capitulo 2 Vistazo Previo Notas de la Lectura 2.1 Objetivos: Yo puedo identificar y definir 5 ideales americanos.

17-9-2012 Calentamiento Terminar Capitulo 2: Notas de la Lectura Escribe un ejemplo de como los americanos han sido fieles al ideal de democracia. Terminar Capitulo 2: Notas de la Lectura Actividad: Explorar los ideales en América. Objetivo: Identificar y Definir los 5 ideales americanos Explorar fuentes primarias y fuentes secundarias para evaluar los ideales americanos.

9-18-2012 Warm Up Ch 2: Defining and Debating American Ideals What is an Ideal? Ch 2: Defining and Debating American Ideals Reading Notes 2.1-2.6 Objectives: I can identify and define 5 American Ideals. I can use primary and secondary sources to analyze American Ideals

18-9-2012 Calentamiento Capitulo 2 Objetivos: Define un 'Ideal' Notas de la Lectura 2.1-2.6 Objetivos: Yo puedo identificar y definir 5 ideales americanos. Yo puedo analyzar los ideales americanos con fuentes primarias y secundarias

18-9-2012 Calentamiento Terminar Capitulo 2: Notas de la Lectura Escribe un ejemplo de como los americanos no han sido fieles al ideal de la libertad. Terminar Capitulo 2: Notas de la Lectura Actividad: Explorar los ideales en América. Objetivo: Identificar y Definir los 5 ideales americanos Explorar fuentes primarias y fuentes secundarias para evaluar los ideales americanos.

9-19-2012 Warm Up Finish Reading Notes 2.2-2.6 What are the 5 American Ideals we are studying? Finish Reading Notes 2.2-2.6 Objectives: I can identify and define 5 American Ideals. I can use primary and secondary sources to analyze American Ideals **NOTEBOOK COLLECTION-TOMORROW** (775) 293-4524 @20ci

19-9-2012 Calentamiento Capitulo 2 Objetivos: ¿Qué son los 5 ideales americanos? Capitulo 2 Notas de la Lectura 2.1-2.6 Objetivos: Yo puedo identificar y definir 5 ideales americanos. Yo puedo analizar los ideales americanos con fuentes primarias y secundarias

19-9-2012 Calentamiento ¿Quién es responsable para alcanzar los ideales americanos? Capitulo 2: Actividad: Explorar los ideales en América. Objetivo: Identificar y Definir los 5 ideales americanos Explorar fuentes primarias y fuentes secundarias para evaluar los ideales americanos.

9-20-2012 Warm Up Activity: Exploring Ideals though history. In general, do you think the US has lived up to its ideals? Activity: Exploring Ideals though history. Objectives: I can identify and define 5 American Ideals. I can use primary and secondary sources to analyze American Ideals

Exploring History 1. Roles: Pick a Reader, Writer, Speaker 2. Study the placard given to you. Read the section assigned. 3. On your transparency- write down 4 key facts about your era. Write your sentence: “This era relates to the ideal of ______ because....

Your group will present your information out to the class. With your group of 3 please study your placard and read these sections. Create a transparency that will explain which IDEAL your era can be related to Your group will present your information out to the class. A. Getting Oriented Ch 4.2 pg 38 I. Great Depression and New Deal 33.6 pg 426 B. Nation and its Ideals Ch 5.2 pg 48 J. World War II 34.5 pg 446 C. Growth and Challenges 9.2 pg 48 K. Cold War 38.2 Pg 492 D. Growing Pains 12. 5 pg158 L. 1950s 41.2 pg 534 and 43.1 pg 557 E. Progressivism 13.4 pg 141 M. Civil Rights Movement 45.2 pg 578 F. Building an Empire 19.3 pg 251 N 1960s 49.2 pg640 and 50.2 pg650 G. World War I 22.4 Pg 290 O. Vietnam 51.2 pg 658 H. 1920s 28.5 pg 360 P. 1970s 55.5. pg 716

Example: World War I 4 Key Facts: US. Entered Late US entered on side of other democracies US fought against German Aggression US used lots of propaganda to recruit soilders “This era relates to the ideal of DEMOCRACY because Americans entered the war to protect itself and European democracies. The fought to give nations the power to determine their own governments.”

20-9-2012 Calentamiento En general, ¿crees que EE.UU ha sido fiel a (ha sido a la altura de) los ideales americanos? Actividad: Explorar los ideales a traves de la historia Objectivo: Yo puedo identificar y definir 5 ideales americanos. Yo puedo analizar los ideales americanos con fuentes primarias y secundarias

9-21-2012 Warm Up NO WARM UP Activity: Exploring Ideals though history. Objectives: I can identify and define 5 American Ideals. I can use primary and secondary sources to analyze American Ideals

21-9-2012 Calentamiento ¿Cuál ideal es lo mas importante para EE.UU? ¿y cómo puedes tu ayudar a EE.UU alcanzarlo? Terminar Actividad con Ideales Yo puedo identificar y definir 5 ideales americanos. Yo puedo analizar los ideales americanos con fuentes primarias y secundarias

21-9-2012 Calentamiento ¿Cuál ideal es lo mas importante para EE.UU? ¿y cómo puedes ayudar a EE.UU alcanzarlo? Terminar Esquema Yo puedo escirbir un ensayo que contesta la pregunta ¿Los americanos han sido fieles a los ideales expresados en la Declaración de Independencia?

10-10-2012 Warm Up Work Options TURN IN NOTEBOOK AT END OF PERIOD List PUSH factors that brought Immigrants to America? Work Options Complete Reading Notes 15.3-15.5 I Am From Poem Finish Notebook Work TURN IN NOTEBOOK AT END OF PERIOD

10-10-2012 Calentamiento Lista factors de expulsion para los inmigratnes del siglo XX. Opciones para Clase Notas de Lectura 15.2-15.4 “Yo Soy De...” Poem Arreglar Cuadernos