University of Carabobo, Faculty of Health Sciences Valencia, Estado Carabobo, Venezuela. Saer Rowland, Buccella Salvador, Tanq Yasmin www.fcs.uc.edu.ve/bioanalisis/ppparasitologia.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
England 2009 By Laura and Kieran. Introduction The aims of the project are to further develop the partnership between the staff and students in our schools.
Advertisements

¿Qué es Title 1? Es una fórmula federal de beca. Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Theory and Practice of Science Teaching. El desarrollo de practicas apropiadas, se refiere a que los maestros tienen que proveer a los estudiantes un.
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Control en cascada.
Using Localised “Gossip” to Structure Distributed Learning Bruce Edmonds Centre for Policy Modelling Manchester Metropolitan University.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Reunión de Padres con hijos en el programa de ESL - Meeting with parents in the ESL program 2nd semester Wandy Andino Maestra de ESL (Inglés como Segundo.
ESTRATEGIAS PARA EL MANEJO DE CLASE Y LA CREACIÓN DE AMBIENTES DE APRENDIZAJE MCDISL UNIDAD I.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Luis Felipe Gaviria Course Director
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Herramientas de telecolaboración y enseñanza-aprendizaje de la L2 by María Jordano Cep-Almería, 8 May, 2003.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Programa Escolar de Prevención y Cuidado del Medio Ambiente School Program of Environmental Protection and Prevention.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Telling Time.
TEXT: Reflexiones: Lección 1, Exploradores llegan a California Grado 4 Big Idea: Explorations led to interactions between Europeans and California Indians.
Learning Assessment: Principles of Best Practice Evaluación de Aprendizaje: Principios de una Buena Práctica Drs. Kim Dooley and James Lindner Facilitators.
Implantación de la Educación a Distancia: El punto de vista gerencial Juan Meléndez Universidad Central del Caribe.
FACULTAD DE INGENIERÍA DEPARTAMENTO DE INDUSTRIA UNIVERSIDAD TECNOLÓGICA METROPOLITANA ESCUELA DE INDUSTRIA EVALUACIÓN TÉCNICA PARA LICITACIÓN EN SONDAJES.
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
FUNDAMENTACION Los proyectos en el área de ingles están basados para que el niño pueda aprender a evaluar, analizar, hipotetizar, a visualizar conclusiones;
Hace + Time Expressions
Welcome to Cesar Chavez Academy Back to School Orientation.
DEBATE 1: INMIGRACIÓN Economía Internacional Term 4 – EMBA ’09 5 de Febrero de 2009 Team 1.
El portafolio como manera de evaluar las metas de National Standards Ann Mar El 13 de julio de 2010 AATSP – Guadalajara, Jalisco Mexico.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Clark High School September 30, :30 am. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement.
University of Delaware Introduction to Writing PBL Problems Introducción a la elaboración de problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Organización de los Estados Americanos Organização dos Estados Americanos Organisation des États Américains Organization of American States FIRST INTER-AMERICAN.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
University of Delaware Models for Problem-Based Learning Modelos para El Aprendizaje Basado en Problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.
Programa Círculos de Estudio.  To build a unified group of diverse parents, teachers, and students that understand the challenges and benefits of a diverse.
“EDUCACIÓN AMBIENTAL, RECICLANDO CON CIENCIA” AUTORES:. Protocolo presentado, para cumplir con los requisitos finales para la obtención de calificación.
Fortaleciendo las condiciones para el progreso académico estudiantil Decanato de Asuntos de Académicos Dra. Sonia Balet, Decana 20 de agosto de 2009.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Vicerrectoría de Relaciones Internacionales INSTITUTO VIRTUAL DE LENGUAS Básico Intermedio A2.
IHR Risk Communication Capacity Building Workshop Bryna Brennan, Senior Advisor, Risk and Outbreak Communication PAHO/WHO Lima, Peru – March 2010.
1 Teaching the Human Liver with Learning Design Luis A. Álvarez González. Sergio Triviños. Sandra Bucarey Arriagada.
SCHOOLS We started our exchange programme two years ago Helene-Lange-Gymnasium (HLG) Fürth Santa Mª de la Capilla (Maristas) Jaén.
Indirect Object Pronouns Original PowerPoint was by Ms. Martin of Tri-Center Community Schools.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
+ A Foundation for Assessment Una fundación para la evaluación Alison Bixby Stone School 13 November/noviembre 2013.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
Business Schools in Latin America teaching Sustainable Development and Corporate Social Responsability CSR Preliminary Survey Presented during the Cladea.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Conversaciones introductorias. Lengua extranjera. L.E.L.I.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
INSTITUTIONAL MISSION
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
F. Barrio-Parra, M. Izquierdo-Díaz, D. Bolonio, Y. Sánchez-Palencia,
Transcripción de la presentación:

University of Carabobo, Faculty of Health Sciences Valencia, Estado Carabobo, Venezuela. Saer Rowland, Buccella Salvador, Tanq Yasmin Impact on Student Learning One Year Ago Student's participation was limited to individual observation of the faecal sample. The teachers work was exhausting, since he/she has to coach personally each of the students in the diagnosis of what is being observed, making the teaching a time-consuming, inefficient and not very interesting process. Today Today, our students have a better understanding of the structures observed under the microscope; there is a better student-teacher interaction, and more peer cooperation due to the distribution of digital images of such microscopic structures. Students are highly motivated and show an improved proactive attitude. One Year From Now In the future, we hope that students attending our course will be more motivated to participate in mobile technology training programs before participating in the course Professional Practices of Parasitology. The impact of using mobile technology in our course, will be measured in terms of better grades, when comparing results of pre-course tests with grades obtained during the course. Also, the level of satisfaction achieved from using HP Mobile Technology will be assessed through surveys and personal interviews. Impact on Teaching The general objective of this project is the curricular integration of the HP Mobile Technology into a theoretical and practical subject of Health Sciences in order to help students to acquire competences for diagnosing human parasitosis. Also, to improve teacher performance by including constructivist strategies and promoting a cooperative and collaborative working atmosphere through the use of Informations and communications technologies. Additionally we will evaluate the impact of the application of the mobile technology on the community through a questionnaire and comparing it with the traditional approach as the control group. We will design and to apply a test (post-test) to measure academic performance, establishing comparisons between the experimental and the control group. We will measure the impact of the NCIT on research development, establishing comparisons between the experimental and the control group. Also, our student will participate into a communitarian work in order to explain to the children from a public local schools, how prevent the parasite infections and how the parasites affect their health, with the HP mobile technology our students would work with this kids in groups to clarify and organize their questions and ideas about public health in their communities Technology Implementation The subject Professional Practices of Parasitology requires from students macroscopic and microscopic observation of parasitic structures for their learning. Currently, each student processes the faecal sample individually, and consults the teacher when considering the presence of a parasitic structure. It is at this time when the teacher, after observing through the microscope, confirms or denies the students observation. This project would allow the students instantaneously receive the images that have been captured by the digital camera of the teachers microscope, generating the interaction of the whole group in the revision and analysis of the findings from the faecal sample. With the mobile technology, during practice sessions, students would work both individually, and also in groups to clarify and organize their ideas, and to share conclusions. For this purpose, we are using Classroom Presenter 3 developed by Department of Computer Science and Engineering, University of Washington. Integration of information and communication technologies into the subject course Professional Practices of Parasitology of the Biotechnology, and their impact on teaching and community activities. Universidad de Carabobo Facultad de Ciencias de la Salud Keywords: Parasitology, Human Parasites, Health Sciences, mobile technology. PROJECT ABSTRACT: The use of HP mobile technology, allowing sending and receiving the information that is currently been generated at the professors microscope and that is captured by a digital camera and sent to the students via wireless inside the laboratory, would enhance teacher-student interaction at both an individual and group level, by providing immediate access to images and to the professor's explanations, thus strengthening the teaching-learning process by generating a collaborative learning environment, and over passing the need for one-to-one explanations. Also, it would contribute to a more accurate identification of the parasites in the samples examined in the different microscopes of the laboratory of Professional Practice of Parasitology. The use of the mobile technology would allow each student to address groups of children, with multimedia animations related with prevention and control of parasitic diseases, as well as to create informative color posters of evolutionary cycles of parasites and prevention outlines. Additionally, survey-collected information would generate an important database of the communities, which would be very useful for later scientific investigation. This project supported by an HP Technology for Teaching grant. NEXT PAGE SPANISH

Universidad de Carabobo, Facultad de Ciencias de la Salud Valencia, Estado Carabobo, Venezuela. Saer Rowland, Buccella Salvador, Tanq Yasmin Impacto en el Aprendizaje de los Alumnos Un Año Atrás... La participaciòn del Estudiante se limitaba a la observación individual de la muestra de heces. El trabajo del Docente era extenuante, debido a que ella o él, debía asistir a cada estudiante individualmente en el diagnóstico de lo que en ese momento estaba siendo observado. Esto daba como resultado, que el tiempo invertido en la Docencia fuera ineficiente y hacía poco interesante la clase, debido a lo tedioso y poco práctico. Hoy... Hoy, nuestros estudiantes tienen una mejor comprensión de las estructuras observadas con el microscopio. Existe una mejor interacción entre el Docente y el Alumno y mayor actividad cooperativa en el grupo, gracias a la distribución en tiempo real de las imágenes digitales capturadas por el microscopio del Docente y los Alumnos se sienten más motivados y proactivos en el proceso enseñanza aprendizaje. Un Año a partir de ahora... En el futuro, esperamos que el nuevo Estudiante, se encuentre más motivado a participar en los talleres previos para el uso de la tecnología móvil, que son dictados antes de su asistencia a la asignatura Prácticas Profesionales de Parasitología. El impacto de la utilización de la tecnología móvil en nuestra asignatura, será medido con base en la mejora de calificaciones obtenidas durante el curso regular y frente a las obtenidas en los examenes pre ingreso. Así como tambien en la medición de los niveles de satisfacción mostrados luego del uso de la tecnología móvil de HP, resultados estos que serían obtenidos mediante la aplicación de encuestas y entrevistas personales a los Estudiantes. Impacto en la Enseñanza El objetivo general de este proyecto, consiste en la integración curricular de la Tecnología móvil de HP, con una asignatura teorico-práctica de las Ciencias de la Salud. Todo ello para ayudar a los Estudiantes a adquirir competencias para el diagnóstico de las Parasitosis Humanas. Por otra parte, se diseñó para mejorar el desempeño del Docente mediante la inclusión de estrategias constructivistas, mediante la promoción del trabajo cooperativo y colaborativo, dentro de una atmosfera basada en la utilización de las Tecnologias de Información y Comunicación Se diseñarán y aplicarán, pruebas preliminares y posteriores, a fin de medir el desmpeño academico, estableciendo comparaciones entre grupos experimentales y controles. Además, nuestros estudiantes participarán dentro de un programa comunitario, dirigido a enseñar a los niños de escuelas públicas locales, como prevenir la infección parasitaria y como los parasitos afectan la salud humana, todo ello mediante la utilización de la Tecnología móvil de HP que permite la utilización de herramientas lúdicas para las enseñanza con niños. Ello, se evaluará midiendo el impacto de la aplicación de la tecnología móvil, en la comunidad con encuestas comparativas del entre el uso de estas novedosas herramientas y el método tradicional. Implementación Tecnológica La Asignatura Prácticas Profesionales de Parasitología, requieren que el Estudiante observe estructuras macroscopicas y microscopicas de parásitos con el objeto de profundizar en su aprendizaje. En el presente, cada Estudiante procesa la muestra fecal individualmente, y consulta con el Docente cuando considera que se encuentra en presencia de una estructura parasitaria. Es en ese momento que el Docente, luego de observar al microscopio, le confirma o niega el hallazgo. Este proyecto permite que el Estudiante, reciba de forma instantanea la imagen que ha sido capturada por la camara colocada en el microscopio del Docente, generando así, la interacción de todo el grupo con respecto al análisis y revisión de la estructura encontrada en una muestra de heces. Con la tecnología móvil, durante las sesiones prácticas, el Estudiante puede trabajar tanto individual como colectivamente para aclarar y organizar sus ideas, asi como compartir sus conclusiones con todos en el laboratorio.Para cumplir este propósito, en este proyecto se utiliza el Software ¨Classroom Presenter 3¨ desarrollado por: The Computer Science & Engineering Department, University of Washington. Integración de las Nuevas Tecnologías de Información y Comunicación en la asignatura Prácticas Profesionales de Parasitologìa en la carrera de Bioanálisis y su impacto en las actividades de Docencia y los Servicios Comunitarios. Universidad de Carabobo Facultad de Ciencias de la Salud Keywords: Parasitology, Human Parasites, Health Sciences, mobile technology. RESUMEN: En el laboratorio de Prácticas Profesionales de Parasitología, permanentemente se genera material educativo haciendo uso de las Tecnologías de Información y Comunicación (TIC), conocimientos estos, que se almacenan y difunden a través de procesos electrónicos. Es por ello que es imprescindible comunicar dichos productos por medio de herramientas que faciliten la comprensión de los mismos. Este trabajo ha dado como resultado, la elaboración de un Manual impreso para el Diagnóstico de Parasitosis Intestinales, que incluye también el formato digital (e-book) en un archivo *.pdf y el formato htlm. La utilización de equipos basados en tecnología móvil, que permiten enviar y recibir la imagen, que se está generando en el microscopio del docente, capturada por una cámara digital, puede ser enviada hacia los estudiantes por vía inalámbrica dentro del laboratorio, esto favorece la interacción docente–alumno, al tener ambos y entre el grupo, acceso inmediato a esas imágenes y así mediante las explicaciones del profesor, se fortalece el proceso enseñanza-aprendizaje, evitándose que el docente tenga que dar explicaciones individuales, esto trae como consecuencia, un aprendizaje de tipo colaborativo, como resultado de la correcta identificación de los parásitos en las muestras examinadas en los diferentes microscopios del laboratorio. This project supported by an HP Technology for Teaching grant.