COLÒNIES A CA LA MARIA LA CASA DE COLÒNIES. LA FAGEDA. LA GRANJA.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ELS DINOSAURES Projecte realitzat pels alumnes de P.4. Els esquirols i els conills el curs
Advertisements

CLASSE:ELS ÀNECS PARVULARI 5 ANYS CEIP BARÓ DE VIVER
Programa REMI RESIDÈNCIA TORIBI DURAN Castelló D’Empúries (GIRONA)
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Tema 6: L’ENERGIA.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
Alimenta el teu cos.
BICENTENARI 12 de febrer de 2009
La Salamandra.
AGRICULTURA DE PLANTACIÓ
Un animal en perill d’extinció
DE LA GARROTXA A L’EMPORDÀ, VIU EL FLUVIÀ
LA FAULA.
Les formigues.
La reproducció dels animals
CJE VISITA DE LA CJE AL CLAVEGUERAM DE BARCELONA 29/05/2010
EGIPTE I EL NIL Maria Turu Arnau Carbonell Juan Cambra Curs
Ajudant als refugiats 3ª part
Per Robert Casal.
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
SETMANA DE LA PAU I LA SOLIDARITAT CLARET BARCELONA-2018
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
Una història de la tecnologia
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Paula Aguilar Ian Garcia Ayoub Garra Paula Cabrera Vano Barbakadze
TEMA 2 FUNCIÓ DE RELACIÓ.
3. TOTS SOM DIFERENTS..
Matemàtiques 3er E.S.O..
CAMPANYA DE RECOLLIDA D'OLI USAT
NIL NIL NIL.
EL FALCÓ PELEGRÍ.
LA MOFETA.
L’AIGUA A LA NATURA.
Sortir fora de l’escola: Què ens plantegem?
CONCURS.
Els corriols Piu i Piua.
LA VIDA DE LES PERSONES.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
SETMANA DE LA PAU I LA SOLIDARITAT CLARET BARCELONA-2019
APICULTURA.
Problemes que es poden resoldre amb equacions
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
MOHAMED ELAGOUBI ABRIL 2009 IES OLORDA
Els alumnes de 3r ens presenten SANT HILARI SACALM
EL PROCÉS DE TRANSFORMACIÓ DE LES DUES ESCOLES
Un animal en perill d’extinció
BAIX EMPORDÀ.
LA ZEBRA ÍNDEX -Característiques - On viu - Alimentació - Comportament - Reproducció - Altres especies - Perills - Perquè he triat aquest tema.
La indústria tèxtil a Catalunya al segle XIX i avui en dia
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ
SISTEMA DUNAR.
VOLTOR.
L’ ELEFANT.
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
PRIMAVERA GRUP IV 01a.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Llengua catalana i literatura
CARTA AL LLOGATER.
Granota VERTEBRAT amfibi carnívor.
ANEM A L’HORT AQUEST CURS ELS NENS I NENES DE P-3 S’HAN INCORPORAT A LA TASCA DE CUIDAR L´HORT. PREPARAR LA TERRA, PLANTAR ,REGAR, RECOLLIR FULLES.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
L’AIGUA ÉS VIDA.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

COLÒNIES A CA LA MARIA LA CASA DE COLÒNIES. LA FAGEDA. LA GRANJA. L’HORT

LA CASA DE COLÒNIES ÉS UNA MASIA CATALANA DEL SEGLE XIX. HAVIA ESTAT ALLOTJAMENT DE BANDOLERS EN ALTRES TEMPS. HA SOFERT CANVIS DES DE LA SEVA CONSTRUCCIÓ INICIAL PERÒ MAI HA CANVIAT LA SEVA ESTRUCTURA ARQUITECTÒNICA. ÉS UNA FINCA DE TRES PLANTES; UNA PLANTA BAIXA AMB MENJADORS, CUINES I BANYS; I A LES ALTRES DUES PLANTES HABITACIONS I BANYS. ÉS CASA DE COLÒNIES DES DE L’ANY 2002 I PER ELLA HI HA PASSAT MOLTS NOIS I NOIES COM VOSALTRES.

LA FAGEDA La fageda és una comunitat vegetal integrada per plantes de fulla tendra i caduca entre les quals domina el faig. S'estén per Europa i Àsia, en llocs generalment humits. Als Països Catalans, hi ha quatre menes de fageda: la fageda amb joliu, mancada d'arbusts, que presenta un estrat herbaci exuberant i que forma un garlanda ininterrompuda al llarg del vessant nord dels Pirineus, la fageda amb el·lèbor verd, d'estrat herbaci pobre, que es fa tot al llarg del vessant sud, on el grau d'humitat és més baix, i la fageda amb boix i la fageda amb lúzula, força empobrides, amb estrat arbustiu i herbaci integrat en part per espècies de la roureda, com el boix, i fins i tot de tall mediterrani, que es fan en uns altres indrets no pirinencs (Collsacabra, les Guilleries, el Montseny, el Montnegre, el Montsec, els ports de Beseit, etc), llocs on el grau d'humitat és ja molt més baix. Més informació a: http://www.grec.net/cgibin/heccl2.pgm?USUARI=xtec09&SESSIO=0003474443&NDCHEC=0232156&PGMORI=A

LA GRANJA A LA GRANJA HI HA AUS (OQUES, GALLS I GALLINES, ÀNECS...), DUES VAQUES –LA PAULA I LA JÚLIA- UN CAVALL, UNA FAMÍLIA DE CONILLS NEGRES I UNA TRUJA. ENS EXPLICARAN QUÈ MENJA CADA ANIMAL, EN QUINA FREQÜÈNCIA HO FA, QUAN ES REPRODUEIX... FAREM LA VISITA A LES ESTANCES DELS ANIMALS I ELS DONAREM MENJAR. ESCOLLIREM UN DELS ANIMALS QUE MÉS ENS AGRADI PER A FER-NE LA SEVA FITXA: DIBUIX, CARACTERÍSTI-QUES FÍSIQUES I MORFOLÒGIQUES, ALIMENTACIÓ I REPRODUCCIÓ.

L’HORT L’AGRICULTURA A CATALUNYA. IMPORTÀNCIA DE LES VERDURES I FRUITES PER A LA NOSTRA SALUT. QUÈ ES POT PLANTAR? QUAN S’HA DE PLANTAR? QUÈ SE’N RECULL? QUAN ES RECULL? COM ES RECULL? SE’N PRODUEIX SUFICIENT? QUÈ PASSA QUAN EL TEMPS NO ACOMPANYA? LA NECESSITAT DE L’AIGUA DE LA PLUJA PELS CULTIUS.