Cinco minutos Cuál parte del Teste #1 was the hardest one to you? Por qué? (Be specific). ¿Cómo tú puedes preparar más para el próximo (next) teste? What.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Relative pronouns lo que. Relative pronouns lo que used when referring to an idea, and not to a noun with a specific gender.
Advertisements

What do you want to be? Quiero ser … (profession) What is your profession? Es … (profession) What is your uncles profession? Es … (profession) Where does.
Cinco minutos Escribe una frase con cada (each) palabra: 1.El reloj 2.De repente 3.Lee 4.La revista 5.El libro.
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
I am writing is….. Other things we wrote down….. ObjectiveBell work Students will be able to apply their knowledge of the present progressive to the imperfect.
Gustar- To like (to please)
Nota Cultural  En España, locals and new comers go “piso hunting” when looking for a new place to live. This doesn’t mean floor hunting, but apartment.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Direct Object Pronouns. Direct Object Pronouns (pg. 156) The direct object in a sentence receives that action of the verb. They answer “Whom?” or “What?”
Pronouns with Commands UNIT 5 LESSON 1. Pronouns with Formal Commands  English Grammar Connection: You often use pronouns with commands to direct the.
Spanish 4/4 Honors. Háganlo ahora Form the past participle (ado, ido). Remember, there are irregular past participles too. 1. Hablar 2. Tener 3. Escribir.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.196: When and where did the Paralympic Games start? Who competes? La tarea.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
ESPAÑOL DE SEPTIEMBRE. LA CAMPANA -HOY ES JUEVES EL 11 DE SEPTIEMBRE DE Escucha la Profa, escribe las palabras que deletrea. Listen to Profa,
1st – Turn yesterday’s homework into the basket (check that your name and H/W # is on it!). >>>We will check Tuesday’s H/W from the packet together after.
¡¡¡TPRS!!! Por favor, saca una hoja de papel y la crucigrama (crossword) del viernes pasado…tenemos mucho que hacer hoy!
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda (ALC) A la campana 72 (Nueva) Objetivo Calificar el examen. Trabajar con el preterito.
Affirmative tú commands.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Be patient Ten paciencia. We will not be able to attend the meeting. No podremos asistir a la reunion.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
El Pretérito y El Imperfecto Español III. In Spanish two past tenses are used. How do we know when to use the preterite tense and when to use the imperfect.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
Vámonos ***You have 5 Minutes *** NEW UNIT: La Hora
Capítulo 3 Las Compras para la Escuela Warm-up Open your binder and write title and date List in Spanish the supplies that are in this picture. Use your.
Conjugate “ser” for the following subject pronouns: – Yo – Tu – Ella – Nosotros – Ustedes SWBAT recognize verbs in their infinitive form (-ar, -er, -ir)
Español 1Español 1 Hoy es jueves el 8 de mayo de 2014.Hoy es jueves el 8 de mayo de 2014.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
CAPÍTULO DOS Repaso por el juego de jeopardy. VocabularioEscucharGramáticaCultura
Please sign up for your presentation.. ALC 47 ¿Cuáles son las nueve bebidas?
Magic Circle 2 Actividades de Escuchar. Your friend is very busy. Listen as she describes her To-Do list of chores. Next to each chore, put a check mark.
DIRECT OBJECT PRONOUNS PRONOMBRES DEL OBJETO DIRECTO.
Boot and shoe verbs. What we know so far: -AR infinitives caminar dibujar bailar buscar visitar cocinar llevar patinar gritar tirar explorar bajar desear.
¿Preterite vs Imperfect?. El pretérito y el imperfecto the wavy line represents the IMPERFECT I M P E X R F E C T the X represents the PRETERITE.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
El Pretérito y El Imperfecto Español III. In Spanish two past tenses are used. How do we know when to use the preterite tense and when to use the imperfect.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Escribir un Cuento Original para tu amiguito 1. Introduce the character (tu amiguito) and describe him or her 2.Establish a problem including: -How he.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Hoy es el 25 de enero ¡Hagan Ahora! ¿Qué vas a hacer durante el almuerzo hoy? Anuncios -La muestra de cuaderno -Prueba el viernes.
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
Copy the white notes.  There are three types of verbs in the Spanish language. Verbs that end in –ar, -er, and –ir  Example: hablar, comer, escribir.
Verb: is the action of the sentence. Direct Object: receives the action of the verb.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Bienvenidos a la clase de español Final day to make up missing work, low grades is Tuesday the 23 rd. After the 23 rd, all grades to this point are set.
Cinco minutos: Label the pictures with the appropriate vocabulary phrases.
Vámonos Write out the following sentences in Spanish and English. 1)Anoche, yo comí con mi familia. 2)Cuando yo era niña, siempre comía con mi familia.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
La Tarea para jueves, el primero de octubre de 2013: (Homework for Thursday...) Prepare for a mini-quiz on all the uses of TENER you see on these slides,
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Jueves, el 22 de septiembre
Transcripción de la presentación:

Cinco minutos Cuál parte del Teste #1 was the hardest one to you? Por qué? (Be specific). ¿Cómo tú puedes preparar más para el próximo (next) teste? What can you change in your study practices this next unit to stay on track of the material on a daily basis so that you are confident when taking the next test?

Objetivo TSW define and apply new TPRS vocabulary through gestures, visual aid and story

Agenda Cinco minutos Estrategia Literaria Videos de historia de los conquistadores españoles en México Vocabulario Nuevo (new) Cuento (written story)

UNIDAD ACTUAL LISTA A3!

el reloj de repente lee la revista el libro se pone triste se puso triste está triste estaba triste se pone contento(a) (feliz) está contento(a) (feliz) se pone enojado(a) está enojado(a) pero corre la misma calle el mismo libro el dedo prende la luz apaga la luz la licuadora la leche echa un batido un vaso de leche saca una hoja de papel Sobre Encuentra Encontró quiere tomar la soda una cosa tiene sed sale de la casa Regresa entra en la casa Todavía ¿Cómo se llama? él o ella tiene hambre quiere manejar arranca un carro la llave el niño / la niña habla español

Literacy strategy 1. Dibuja un gráfico: 2. Escribe el vocabulario: el reloj de repente lee la revista el libro se pone triste se puso triste está triste estaba triste se pone contento está contento(a) Vocabula rio 1 – Never seen it before 2 – Seen it before;d on´t know what it means 3 – Seen it; think I know what it means 4 – Know exactly what it means Leave room for 11 wds

Lista A3 – set #1 EspañolInglésFonéticaDibujoFrase el reloj De repente lee La revista El libro

EspañolInglésFonéticaDibujoFrase el reloj The clock or watch De repente Suddenl y lee He/she reads La revista The magazin e El libro The book Lista A3 – set #1

EspañolInglésFonéticaDibujoFrase el reloj The clock or watch Elle ray- loh-h De repente Suddenl y Day reh- payn-tay lee He/she reads Lay-eh La revista The magazin e Lah ray- vees-tah El libro The book Elle lee- bro Lista A3 – set #1

EspañolInglésFonéticaDibujoFrase el reloj The clock or watch Elle ray- loh-h De repenteSuddenly Day reh- payn-tay lee He/she reads Lay-eh La revista The magazine Lah ray- vees-tah El libroThe book Elle lee- bro Lista A3 – set #1

Termina el cuento corto Hay Tiene No tiene No puede Necesita Le da No le da El reloj De repente Lee La revista El libro