Júlia Mir Domènech i Claudia Esther Zuniga

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
RAMON LLULL.
Advertisements

Els gèneres narratius Gèneres literaris: narrativa (en prosa), poesia (en vers) i teatre. Gèneres narratius: Mite: Relats primitius que volen explicar.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
JESÚS DE NATZARET.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Carme Mir Maria Vilajuana
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
1 Biologia i Geologia 1r ESO.
Adaptat a la LSC per la Cristina Escolà
Un animal en perill d’extinció
Llibre de les bèsties de Ramon Llull
LA FAULA.
LES BRUIXES DE ROAL DAHL.
Éssers vius i éssers inerts
L’AMIC RETROBAT MARC RIUS CASAN.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
BERNAT METGE.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
Una història de la tecnologia
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
Descobrint un tresor amagat
Un test per pensar... Materials de
Problema dels camins.
Llegendes sobre la Lluna
LA PETITA GIRAFA.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
16 coses apreses el 2016 (III) Carles Capdevila 2017 
Entrevista a Enric Larreula
EL CONTE DELS TAURONS.
vista pels nens i nenes de 2n
L’AMISTAT SEMPRE ÉS BONA
El llibre de les bèsties Versió moderna de Roc Casagran
DIADA DE LA PAU A SJO.
Concurs Bíblic de catalunya
1. Els sofistes 1.3. El problema de la naturalesa: el gir antropològic
valors humans i socials
PALAU DE LA GENERALITAT, EL PATI DELS TARONGERS
La història de Sísif Mitologia Grega.
CONCURS.
Descobreix la seva paraula.
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
LA VIDA DE LES PERSONES.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
XIII a Setmana de la solidaritat
DALI ESPAI FEM CULTURA.
Problemes que es poden resoldre amb equacions
Les diferents realitats del món
LLENGUATGE PENSAMENT I REALITAT
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (i II)
Llegenda.
· Tema seleccionat: Compartir.
SISTEMA DUNAR.
Els dinosaures Resum del projecte: Fabuloses petjades Cicle Inicial
Els “trapicheos” d’uns quants socialistes al nostre poble Palau-solità i Plegamans $
ESTALVIANT VIDA? AMB SO.
Jesús és viu TEMPS DE PASQUA!.
LA FLOR MÀGICA AUTORS: Ainoa i Christian.
SANT JORDI 1er La princesa Es va espantar Quan el drac
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
ESCOLA CERVANTES 5è APARELL CIRCULATORI.
Temps de Quaresma.
ELEMENTAL, ÉS CLAR! FITXES DE SUPORT
L’AIGUA ÉS VIDA.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Transcripción de la presentación:

Júlia Mir Domènech i Claudia Esther Zuniga

La traïció que la renard va intentar fer al rei Es al capítol 3 del llibre de les bèsties. De la pagina 37 fins a la 42. Hi ha 6 exemples en total en tot al capítol.

tipologia textual El llebre el podem relacionar amb la tipologia textual de la FAULA. La faula és un relat breu de ficció en què els protagonistes són animals o plantes que parlen. En el nostre cas els protagonistes són animals. La faula té un caràcter educatiu i amb una conclusió moral. De fet l’obra és una crítica ferotge de la societat del moment en què Ramon Llull va viure.

capítol 3 en la forma d’un text argumentatiu La guilla es disgusta enormement perquè ni ella ni cap animal de la seva confiança són elegits ni com a rei ni com a consellers, de manera que no formen part de l’òrgan de poder. La Guineu procura convèncer l’Elefant que el rei i el consell seran una font de problemes per als animals herbívors i que ella té la solució per evitar- los. Pren una decisió greu: trair el rei i eliminar-lo. Va pensar un pla per venjar-se del monarca, intenta engatusar a l’elefant perquè sigui ell el rei. L’elefant s’adona que el lleó és massa fort per matar-lo. L’Elefant no acaba de refiar-se de la proposta que li fa la Guineu i, per això, tots dos van intercanviant-se contes per convèncer un a l’altre. Finalment la guineu el convenç del tot dient-li que podran guanyar al lleó en astúcia i no pas en força, aleshores l’elefant accepta.