dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes.
Advertisements

Definition
Spanish 4 Chapter 9 Lesson 1. Agenda Public Interview(5) Presentations(15-20) Irregular Preterit Verbs (15) Cultura de panama en el libro? (15) Grades(5-7)
Affirmative and Negative Words P. 31 Realidades 2.
El pan.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Notes #17 In order to talk about events in the past, Spanish uses two simple tenses: the preterite and the imperfect. In this lesson, you will learn how.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Español 2 6 y 7 de noviembre de 2013.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Los Adjetivos Posesivos
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
El pan.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Preterite and imperfect of stative verbs
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 2 2 de mayo de 2017.
APUNTES: THE IMPERFECT TENSE
The Subjunctive and the Infinitive
The Imperfect Tense: Regular Verbs
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
You have 5 minutes to fill out the information:
¿Qué sabes tocar?.
The Subjunctive and the Infinitive
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
First Grade Dual High Frequency Words
Descripción Formas y colores
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Cuentos Érase una vez escribir un texto para narrar una histora
Cuentos Érase una vez 1.
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
Los números.
The present tense of ir and jugar
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Imperfecto.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
voy vas va van vamos vais
Forming questions.
¿Cómo era el aula? El aula …………………… cuatro paredes. ………….. bastante tradicional. Adentro …………………… muchas mesas y sillas. Los niños …………………. sentados. …………….
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
IntencióN: To understand how to form the imperfect tense in spanish
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Kindergarten Spanish High Frequency Words
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
¿Qué hora es?.
Los pronombres directos e indirectos juntos.
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
celebrar el cumpleaños tener miedo
Negative and Positive Expressions
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
Teach me how to conjugate
Los adjetivos demostrativos Notes #16 What is a demonstrative adjective in English? Demonstrative adjectives in English are simply the words: THISTHESE.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Gramática de 3A.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Imperfecto o pretérito.
Y lo que hacemos en nuestro tiempo libre
The Subjunctive and the Infinitive
Ir – “to go” Irregular Verb # 4
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
The causative is a common structure in English. It is used when one thing or person causes another thing or person to do something.
Transcripción de la presentación:

dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes Voces Inocentes dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes

¿Cómo era el aula? El aula …………………… cuatro paredes. ………….. bastante tradicional. Adentro …………………… muchas mesas y sillas. Los niños …………………. sentados. ……………. una pantalla y un mapa en la pared. Los alumnos …………………….. contentos. Students should watch the first clip of the film, entitled: Adrian’s scenes from Voces Inocentes part 1 The link to YouTube is: http://www.youtube.com/watch?v=WqIVaVREoJw&playnext=1&list=PLCCC7AF2318529BA9 The clip is 8 minutes long. It opens in the school, shows some normal lesson time, lunchtime where the boys go down to the river to play – their fun is cut short when they see two soldiers. On return to school lessons resume. Cristina Maria passes Chava a note. One student asks to go to the toilet. Whilst out of the class, she sees rebel guerillas entering the school and gunfire breaks out. The school is caught up in the middle of a fierce battle between the army and rebel soldiers. Following this incident the school is closed and Chava and his family move to a safer village where his grandma lives. After watching the clip, students should do the activities. No. 2 is a simple activity to describe the scene in the classroom, using the imperfect tense. Answers: tenía / Era / había / estaban / Había / estaban 2

¿Cómo era el aula? tenía Era había estaban Había estaban El aula …………………… cuatro paredes. ………….. bastante tradicional. Adentro …………………… muchas mesas y sillas. Era había estaban Los niños …………………. sentados. ……………. una pantalla y un mapa en la pared. Los alumnos …………………….. contentos. Of course this activity could be done in the present tense too. Or the words could be added at the bottom for students to select from. Había estaban 3

El poema de un alumno Ningún niño de mi escuela quiere ir a pelear No les gusta la guerra porque prefieren jugar Los soldados nos buscan porque nos quieren reclutar pero a mí y a mis amigos nunca nos van a encontrar This poem is read out by a pupil in the class, during the same 8 minute clip. It shows very clearly how much of an influence the war had on their everyday lives (just like the earlier scene at the river, when their lunchtime games are halted by the appearance of the soldiers). A poem written for homework speaks of their fear at being found and recruited by the army. 4

La guerra llegó a la escuela Los niños jugaban junto al río cuando pasaron 2 soldados. Los niños estudiaban cuando llegaron los guerillas. The film sets up very striking contrasts between normal childhood activities and life in a war zone, none more effective that in these scenes when war breaks out in their school. I have used this scene also to show the imperfect and preterit combine to give description and action. There could be other foci, but towards the end of year 9, this is an important linguistic focus in our Y9 SOW. The texts are animated to appear because the students in their study guide first have to match them to the correct pictures. Los niños tenían miedo cuando estallaron las bombas. descripción = imperfecto / acción terminada = pretérito 5