La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

¿Qué sabes tocar?.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "¿Qué sabes tocar?."— Transcripción de la presentación:

1 ¿Qué sabes tocar?

2 ¡No! No sé tocar el violín.
¿Sabes tocar el violín? ¡Sí! Sé tocar el violín. Do you know how to play the violin? Yes! I know how to play the violin. No! I don’t know how to play the violin. ¡No! No sé tocar el violín.

3 ¿Sabes tocar la guitarra?
¡Sí! Sé tocar la guitarra. Do you know how to play the guitar? Yes! I know how to play the guitar. No! I don’t know how to play the guitar. ¡No! No sé tocar la guitarra.

4 ¿Sabes tocar el saxofón? ¡No! No sé tocar el saxofón.
Do you know how to play the saxophone? Yes! I know how to play the saxophone. No! I don’t know how to play the saxophone. ¡Sí! Sé tocar el saxofón.

5 Yo soy músico y vengo de Madrid
y sé tocar... ¿Qué sabes tocar? Toco el piano Pia-pia-piano, piano, piano Pia-pia-piano, toco el piano Y sé tocar ¿Qué sabes tocar? Toco el violín Vio-vio-violín, violín, violín Vio-vio-violín, toco el violín Yo soy músico y vengo de Madrid Y sé tocar ¿Qué sabes tocar? Toco el contrabajo Contra-contra contrabajo, contrabajo, contrabajo Contra-contra contrabajo, toco el contrabajo Yo soy músico y vengo de Madrid Y sé tocar ¿Qué sabes tocar? Toco la batería bate-bate-batería, batería, batería bate-bate-batería, toco la batería Pupils listen and follow along with the words. Encourage them to join in – more catchy than you would think! Can they improvise their own verses with other instruments to the karaoke backing track? The words are very repetitive so this is an ideal song for pupils to try to sing from memory. Slide at the end of the PPT has the music again but just the first letter of every word to prompt them.

6 ¿Sabes tocar…? ¿Te gusta…?
Pupil in possession of separate survey sheet asks 8 different questions to 8 different pupils in the class, plus a follow up question Te gusta el / la ? Even if pupils don’t play a particular instrument they can still give an opinion as to whether they like the sound of it or not. Sabes tocar el violin? Potential answers: Sí sé tocar el violin. Sí, me gusta. No, no sé tocar el violín. Sí, me gusta. Sí sé tocar el violin. No, no me gusta. No, no sé tocar el violín. No, no me gusta.

7 Y_ s__ m_____ y v____ d_ M_____
y s_ t____... ¿Q__ s____ t____? T___ e_ p____ P__-p__ p____, p____, p____ P__-p__ p____, t___ e_ p____ y s_ t____... ¿Q__ s____ t____? T___ e_ v____ V__-v__ v____, v____, v____ V__-v__ v____, t___ e_ v____ Y_ s__ m_____ y v____ d_ M_____ y s_ t____... ¿Q__ s____ t____? T___ e_ c________ C__-c__ c____, c____, c_______ C__-c__ c____, t___ e_ c______ Y_ s__ m_____ y v____ d_ M_____ y s_ t____... ¿Q__ s____ t____? T___ l_ b________ B__-b__ b____, b____, b_______ B__-b__ b____, t___ l_ b______ Pupils listen and follow along with the words. Encourage them to join in – more catchy than you would think! Can they improvise their own verses with other instruments to the karaoke backing track? Top right on this slide is a karaoke version. The words are very repetitive so this is an ideal song for pupils to try to sing from memory.


Descargar ppt "¿Qué sabes tocar?."

Presentaciones similares


Anuncios Google