CHISPA – EL 12 DE NOVIEMBRE

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Miércoles el 24 de febrero
Advertisements

1 Escribe las palabras correctas en el espacio (de la primera parte de vocabulario). 1)plato 2)vaso 3)jugo de naranja 1) plato hondo, cuchara 5)¿Qué tal.
Mandatos Afirmativos de Tú – Affirmative Tú Commands
RID Español 4H.. Double Pronouns.  ¿Me comprará mi madre la cadena de oro? ¿Me la comprará?  ¿Regalarán mis padres el Ipad a mi hermano?  ¿Se lo comprarán?
Español 8 lunes el 30 de enero Gramática 1: Tener & Tener Idioms Notes On own read pg. 128 The Verb Venir & a + Time Tarea/HW: -Memorize Tener forms and.
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
Direct Objects Srta Geroux Direct Object A noun or pronoun, usually followed by a verb: Who ordered the flan? I tried the soup. In english we can.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Direct Object Pronouns - by themselves -with commands -with the present progressive.
Antes de empezar escribe una frase explicando adónde y cómo fueron estas personas; i.e. “I went to ___ on a ___.” 1) Oscar y Lourdes 2) Yo 3) La familia.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Repaso del Capitulo 6 LOS MANDATOS AFIRMATIVOS (COMMANDS)
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Boot and shoe verbs. What we know so far: -AR infinitives caminar dibujar bailar buscar visitar cocinar llevar patinar gritar tirar explorar bajar desear.
Direct Object Pronouns A direct object tells who or what receives the action of the verb: I see the dog. (I see what? - - the dog = d.o.) I see Mary. (I.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Direct Object Pronouns. Direct Object Pronouns: replace nouns already mentioned to avoid repetition yo meuds. (m) los yo meuds. (m) los tú teuds. (f)las.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Affirmative and Negative Informal Commands
Los objetos directos. Essential Questions: What do direct object pronouns communicate to the listener? What do direct object pronouns imply? Where do.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Direct Object Pronouns TreeHouseSpanish.blogspot.com.
Los quehaceres Who does what at your house?. ¿En tu casa, quién barre el piso? En mi casa, _______ barre el piso. ¿Con qué frecuencia?
Commands Notes Powerpoint ¡Escucha como usar los mandatos! ©Spanishplans 2012.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Los pronombres de complementos directos
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Unit 6 Spanish I En el restaurante.
Primera Actividad Write what section(s) you are redoing today. 2. What have you done to correct your previous errors. 3. How long did you.
1. When I’m hungry I eat pizza.
Within present tense verbs there are also:
Los Juegos Olímpicos.
Hoy es lunes el veinticinco de noviembre
Los Juegos Olímpicos.
Commands Notes Powerpoint
DOPs – Direct Object Pronouns Pronombres de Objeto Directo
Calentamiento: Write the whole sentence
Repaso de los pronombres directos
Commands Notes Powerpoint
Complementos Directos (Direct Objects) Chapter 9
Tú Commands (informal).
Chispa – el 14 de enero *You need the handout I gave you with the project description and rubric on the back. You will submit it with your script. There.
Tener= to have Tener que= to have to
Chispa – el 17 de diciembre
4.7 invitations, ir+a+inf..
Ignacio Roberto Patricia
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
La ropa, stem-changing verbs
CHISPA – el 29 de octubre New Chispa sheet –La semana #9
Enfoque (Escribir): Actividad 8 p. 80
CHISPA – el 24 de SEPTIEMBRE
Direct Object Pronouns
Chispa – el 1 de octubre Escribe un pÁrrafo (5-7 frases) que describe una persona En tu familia. Ejemplo: Mi primA se llama Teresa. Vive en Boston.
CHISPA – EL 19 DE NOVIEMBRE
CHISPA – EL 3 DE DICIEMBRE
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
CHISPA – EL 5 DE NOVIEMBRE
CHISPA – EL 22 DE OCTUBRE Conjuga la forma correcta de “ser” o “estar”: Juana _______ muy cansada. Yo ______ estudiante a Anchor Bay. La profesora ________.
Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
¡Baile Viernes! Shakira Copacabana
Quasimodo: First person in each row  Grab a markerboard for each person in your row. Second person in each row  Grab a marker for each person in your.
Transcripción de la presentación:

CHISPA – EL 12 DE NOVIEMBRE Escribe en español: I study it (el español) = Lo estudio. I have it. (el libro) We don’t want to cook it. (la pizza) Do you (usted) serve them? (French fries) She never asks for it. (coffee) My mom always prepares them. (the sandwiches) New Chispa sheet La semana #11 Lo tengo. No la queremos cocinar. ¿Las sirve? Nunca lo pide. Mi madre siempre los prepara.

La orden del día Collect bell work Pass back quizzes Go over Thursday’s worksheet Go over Friday’s packet

CHISPA – EL 13 DE NOVIEMBRE Escribe en español: I study it (el español) = Lo estudio. We serve them. (las enchiladas) She never drinks it. (el agua) Do you (informal) eat it? (el pollo) I want to try it. (el flan) The students can ask for them. (las servilletas) Las servimos. Nunca lo bebe. ¿Lo comes? Quiero probarlo. Los estudiantes las pueden pedir.

La orden del día Vocabulary 6.2 Review (Dame el lapiz) More review of DOPs (powerpoint) Practice activities (worksheet)

CHISPA – EL 14 DE NOVIEMBRE 1. Underline the direct object. 2. Rewrite the sentence using a DOP. Los estudiantes hacen la tarea. Mi madre no limpia el baño. ¿Pides las papas fritas? Nunca queremos estudiar los verbos. Los estudiantes la hacen. Mi madre no lo limpia. ¿Las pides? Nunca los queremos estudiar.

La orden del día QUIZ! Review of boot verbs Review game “Battleship”

Barco de batalla With your FACE partner Set up a screen so you can’t see each other’s papers Create your defense 3 submarinos 3 destructores 2 portaaviones 1 barco de batalla Call out a CONJUGATED VERB in a box where you think your partner has a ship If there are NO ships, say “AGUA” If your partner hit a ship, say “GOLPE” If your partner sank a ship, say “HUNDIDO”

CHISPA – EL 15 DE NOVIEMBRE Underline the direct object. Answer the question in Spanish using a DOP. ¿Tienes las llaves? (sí) ¿Lavas la ropa? (no) ¿Pruebas el sándwich? (no) ¿Pides la ensalada de frutas? (sí) ¿Estudias los verbos? (no) Sí, las tengo. No, no la lavo. No, no lo pruebo. Sí, la pido. No, no los estudio.

Let’s do a few more… ¿Entiendes el español? (sí) ¿Puedes hacer la cama? (sí) ¿Sirves el postre? (no) Sí, lo entiendo. Sí, la puedo hacer. No, no lo sirvo.

La orden del día Vocabulary 6.2 Review (Quiz Quiz Trade) Introduce commands Practice activities (worksheet)

CHISPA – EL 16 DE NOVIEMBRE Escribe el mandato: Hacer la cama Poner la mesa Lavar los platos Cocinar el pollo Barrer el piso From now on NO bathroom passes the first 10 min or last 10 min of class! Haz la cama Pon la mesa Lava los platos Cocina el pollo Barre el piso

La orden del día Vocabulary 6.2 Review (book pages 210-211) Commands with DOPs Practice activities (worksheet)