Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Ropa.
Advertisements

Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
La Ropa.
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
Spanish 2 Unit 4, Apuntes 2 – Clothing Descriptions.
Vámonos ¿Qué llevas? (What are you wearing?) Answer in a complete spanish sentence describing the item and color. List at least two articles of clothing!
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
10 de noviembre. Para Empezar #9 ¿En dónde me pongo cada una de estas cosas? Me pongo una corbata en el ______________ Me pongo los zapatos en los _______________.
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
BIENVENIDOS A UNIDAD 2 LOS ANDES CENTRALES OBJECTIVE: STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO THE CENTRAL ANDEAN REGION STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO CLOTHING.
EL 8 DE FEBRERO *** COMPLETA LA EMPIEZA DE CLASE*** Remember, celebrity activity is due Sunday before midnight! It must be submitted via the google form.
¿Qué ropa compraste? Español 2 Tema 2B. Cápitulo 2B Vocabulario.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Preparación/ Review Hoy es es miércoles el 12 de octubre de 2016 Today is Wednesday, October 12, 2016 Some students are talking about what they are like.
Español 2 28 de septiembre de 2016.
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
El show de la moda Spanish 1 Fashion Show.
HOLA.
8 de febrero de 2017.
Stating what you have, and describing physical features.
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Lección 9 – 12 y 18th de febrero
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
ESPAÑOL 1, el 11 de octubre a la clase de ESPAÑOL.
First Grade Dual High Frequency Words
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Hoy es lunes 23 octubre 2017.
SEGUNDO PASO (A que hora…
Repaso de la ropa y colores
¿Hay un centro comercial en tu barrio?
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Español 1: Capítulo 8 Vocabulario 1
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Adjective Grammar WORD ORDER.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
1.4 Numbers.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Tarea para mañana-martes el 6 de diciembre
Jugar: ¡Conecta cuatro! Escribir: ¿Qué ropa llevan?
Meta: 1) I can identify and talk about clothing and items needed for personal preparation.  2) I can interpret what events or special occasions people.
Meta: I can understand information about school activities and rules
Metas: 1) I can listen to and understand information about the practices, perspectives and products relating to Día de Muertos. 2) I can present information.
Meta: 1) I can write and talk about clothing preferences
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Enfoque: ¿Cuál es la fecha?
Descripciones.
It’s the past tense in Spanish
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Describing Clothing with Indefinite Articles
6.2 Needs + Plans.
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
HACER AHORA: Translate the following sentences from English to Spanish: I do not like to watch tv. I like to ski a lot. I do not like to swim at all. I.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
What items do I wear during the summer?
Enfoque: Menti.com Los medios de transporte
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108 Meta: 1) I can listen to and understand conversations about clothing choices and shopping. 2) I can describe information about clothing such color, style (fit), size, and material it is made of. Enfoque: Actividad 6 en p. 107  Dibujar: Actividad 8 p. 108 Hablar con amigos de Brasil (describir y dibujar) Hablar con amigos de Brasil: Actividad 9 p. 108  Escuchar: Actividad 5 y Actividad 6 Jugar (Identificar, escribir y hablar): ¿Quién es? Escribe sobre 3 personas en la clase Escribir: Actividad 12 (preguntas #1, 3, 4) Prueba (quiz) next class! Estudia tus apuntes "Vocabulario de compras" Tarea #2: ¿Qué quieres? Core practice p. 42

Actividad 8: Muchos detalles First, draw a person wearing several articles of clothing (at least 3 items). Use different colors in your drawing. Below your picture, write 4 sentences (minimum) describing details about what they are wearing. Include details such as: Los colores El estilo o cómo le queda (how it fits) La talla de ropa o el número de zapato De qué material está hecha la ropa Dónde compró la ropa Modelo: Este chico usa ropa exagerada. Sus pantalones son flojos y azules y su camiseta de seda es un color verde vivo. Su gorra roja está hecha de lana. Lleva zapatos rojos del número once.

Actividad 8...cont (Después de dibujar) Busca tu amigo de Brasil. With your partner, you will take turns describing your character and what they are wearing (read your sentences).  While you describe your character, your partner will draw what they are interpreting from the information you are giving them. After you are done describing the character, switch. Now you will listen to your partner describe their character and do your best to draw it. After you both complete your drawings, you will compare them to the original descriptions. Take note of what details you were able to understand and which ones you missed. Be prepared to share your drawings with the class :)

A B C D Identifica: ¿Quién es?

Jugar: ¿Quién es? Modelo: Esta chica lleva jeans, un suéter blanco y hecho de algodón y unas botas de lana de marca Ugg. Choose three people from the classroom to describe. You can quickly jot down some details about what they are wearing (color, style, material clothing is made of, brand, fit, etc).  Take turns describing the person to your partner IN SPANISH without saying their name. If the person guesses who you are describing correctly, they get a point. Trade off and try to guess who they are describing until you get through all six.