Meta: I can understand information about school activities and rules

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
Advertisements

Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
Copy the white notes.  There are three types of verbs in the Spanish language. Verbs that end in –ar, -er, and –ir  Example: hablar, comer, escribir.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
La clase de español I Hoy es jueves, el veintisiete de enero de dos mil once. A apuntar: er/ir verbs A practicar: con dados A leer: Lecturas Para Todos.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Preparacion Hoy es lunes el 30 de noviembre. Today is Monday, November 30. DO NOW: What subject pronouns would your use to talk about these people? Luis.
SPN II Sept Test Friday: tener, hacer, poner, traer Conjugations, meaning, and Usage.
Organización de cuadernos
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
TOPIC: REVIEW OF POSSESSIVES
HAGAN AHORA 1. ¿Qué necesitas para la clase en la foto?
Los verbos infinitivos (Infinitive verbs)
¿Qué haces en la escuela?
Me llamo ___________ Clase 702 La fecha es el 8 de marzo del 2017
Irregular - go in yo, e-ie SHOE
Hoy es vienes el 18 de noviembre
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Me llamo _________ Clase 7 IL La fecha es el 26 de febrero del 2013
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
Hoy es jueves el 17 de noviembre
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Unidad 3: Somos estudiantes
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Write in Spanish (See pag 96)
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Warm up.
Gramática 2: Irregular “yo” verbs in the present tense
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
INFINITIVOS Capítulo 1A.
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Meta: 1) I can review for the test by practicing when to use ser and estar and writing sentences with the long form of possessive adjectives. 2) I can.
Meta: 1) I can recall and use vocabulary about classes, school activities and extracurriculars. 2) I can review the rules for stem changing (boot) verbs.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Meta: I can identify & use vocabulary about pastimes and extracurricular activities. I can write and speak about what people do. I can make comparisons.
Meta: I can read, listen to, and understand information about daily routines and getting ready for an event. Enfoque: La ropa y los colores.  I will be.
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
Español 1: Capítulo 4 Gramática 2: -ER and –IR conjugations in the present tense, “tag” questions.
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Metas: 1) I can write and talk about the last time I did something
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Enfoque: ¿Cuál es la fecha?
Due Now: Write your name on board for presentations
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Meta: 1) I can use direct object pronouns to refer to people who receive the action in a given situation. 2) I can tell someone else what to do using commands.
Enfoque: Bailando—Usando el presente progresivo
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Responder a preguntas personales en Menti.com
Objectives Talking about a typical school day and school environment.
Español Semana 6 Hoy es martes, el diecisiete de septiembre de 2019 Vocabulario: Copia el español y traduce al inglés carnet de identidad sacar.
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

Meta: I can understand information about school activities and rules Meta: I can understand information about school activities and rules. I can talk about some items needed for classes. Enfoque: ¿Cómo son las clases? Juego: Lotería con los verbos tener, hacer, traer, poner (irregular yo go verb review) Vocabulario en contexto: Escuchar ¿Qué reglas tienes? Levanta la mano... Las reglas tontas: Escribir La clase de Esteban: Escuchar y hacer las actividades  Actividades 4 en p. 22 y 23 Exit Ticket: Video músical: ¿Qué tiene?  Tarea #2: Core practice p. 7 and 8 (tear out)

Enfoque: ¿Cómo son las clases Enfoque: ¿Cómo son las clases? Answer the questions and remember to conjugate your verbs to match your subject. See charts on board or use p. 14 and 15 of text. 1. ¿Cómo es tu clase de matemáticas? (Usa uno o dos adjetivos para describir). 2. ¿Cuáles materiales traes a la clase de español? 3. ¿A qué hora tienes tu clase de inglés? 4. ¿Dónde pones tus libros y carpetas de argollas? 5. ¿Qué haces en la clase de ciencia? (You can use verbs you know like read, write, listen, speak, work with a partner, etc.)

Reviewing the verb "tener" GramActiva video Reviewing the verb "tener"

Lotería: Find someone who... Using the verbo "tener, hacer, poner, traer"

Escuchar: Vocabulario en contexto Realidades página 18 y 19

Escuchar: ¿Qué reglas tienes? Levanta una mano si tenemos la regla en la clase de español. Levanta dos manos si no tenemos la regla en la clase. 

Hay que traer a tu perro a la clase todos los días. Las reglas tontas Use "Hay que..." or "Se prohibe..." plus an infinitive (a verb ending in -ar/-er/-ir) to make up 3 ridiculous classroom rules in Spanish. Use the poster of school rules on pg. 19 for examples of how to write them or see this example: Hay que traer a tu perro a la clase todos los días.

Escuchar: La clase de Esteban Responder a las preguntas

Aplicación: Vocabulario en uso Actividad 4 p. 22

¿Qué tiene? Ximena Sariñana

Tarea #2: Core Practice p. 7-8 Tear out of workbook and complete at home.