Aproximació als principals canvis de la nova llei de contractes - LCSP

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

Seminari d’actualització jurídica CSITAL de Lleida
La figura del Data Protection Officer a les institucions europees
12è. Seminari d’actualització jurídica CSITAL de Lleida. 2017
Servei de Contractacions i Subministraments
Normativa autonòmica Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats. Avantprojecte de Reglament Annex I. Avantprojecte.
La Directiva 2006/118/CE, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de desembre de 2006, relativa a la protecció de les aigües subterrànies contra la.
Eines per combatre la pobresa energètica des de l’administració local: el cas de l’Ajuntament de Cornellà Montse Sanllehy i Virgínia Vallvé 22 de setembre.
Fitxa cas.
Introducció i guia ràpida de l’aprovació de la despesa
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Fitxa cas.
i el que no es pot avaluar
Societats Capitalistes:
GESTIÓ DEL PRESSUPOST SESSIÓ INTRODUCTÒRIA.
1 u n i t a t Relació laboral i contracte de treball.
HABITATGES BUITS.
Curs Seguiment documental i justificació econòmica en matèria de subvencions Barcelona 25, 27 de juny i 2 de juliol 2013 Aurora Baena Ruiz.
Servei de Contractacions i Subministraments
Taula de continguts
Catàleg de béns homologats i de compra centralitzada
Sostenibilitat Xavier Nicolau i Tarrats Cap de l’Oficina de Gestió Ambiental Unificada de Barcelona SEVESO III: REFORMA DE LA DIRECTIVA D’ACCIDENTS.
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
El cànon social 2015 Març de 2015.
La teva contribució 1.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
REUNIÓ 4 ABRIL 2018 CONTRACTACIÓ MENOR.
CONTRACTACIÓ MENOR I EXPEDIENTS SUPERSIMPLIFICATS
Transposició de les directives a Catalunya
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Ordenança de soroll de la Xarxa de ciutats i pobles cap a la Sostenibilitat Control de soroll dels vehicles de motor Montesquiu, 27 de novembre 2008 Maria.
Liquidació del Pressupost Exercici 2016
Fitxa cas.
Jornada Consell Comarcal del Maresme:
Guies de contractació pública social i ambiental
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Visió estratègica de la UPC
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
La Cigarreta Electrònica: Què en sabem?
Fitxa cas.
1 u n i t a t El Dret del Treball.
Estat de benestar i drets socials
GESTIÓ DEL PRESSUPOST SESSIÓ INTRODUCTÒRIA.
Un territori equilibrat i ben connectat Política territorial Un territori equilibrat i ben connectat La República Catalana és l’oportunitat per redissenyar.
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
Pressupost municipal 2017 Liquidació Figueres, març de 2018.
La Cigarreta Electrònica: Què en sabem?
I CONGRÉS INTERNACIONAL DE RESPONSABLES DE RECURSOS HUMANS EMPRESA-ADMINISTRACIÓ PÚBLICA Girona, 3 de Febrer de 2011 MARC JURÍDIC LEGAL DE LES ADMINISTRACIONS.
Laura Gómez Ramón Cap del Servei d’Assistència en RRHH
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
PROTOCOL MARC PER UNA INTERVENCIÓ COORDINADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Capítol 8: Sobre la protecció de dades personals ens els circuits territorials.
Programa Centres Ecoambientals
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
1a JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA
CONTRACTACIÓ
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
LA MODIFICACIÓ DE LA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ DE LA UNIÓ EUROPEA
Millores en la normativa relativa al programa d’ajuts i a la promoció de la implantació d’energies renovables Ministeri de Medi Ambient, Agricultura i.
Pere Antoni Mas Cladera
Projecte d’Itineraris Formatius
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
TRES INICIATIVES PER OPTIMITZAR I ESTALVIAR RECURSOS PÚBLICS.
EPJ 2010/2011 Postgrau Tarda Administratiu
Fitxa cas.
El departament de Recursos Humans
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA
Transcripción de la presentación:

Aproximació als principals canvis de la nova llei de contractes - LCSP El contracte reservat: una eina d’inclusió social Aproximació als principals canvis de la nova llei de contractes - LCSP @acm948 www.acm.cat

Central de compres i contractació La Central de compres Economies d’escala Central de compres i contractació Estalvi de procediments administratius Seguretat jurídica i transparència 1115 entitats locals la fan servir

La Central de compres Dades 7 setembre 2018

Antecedents. Què cal saber de la Llei de Contractes? La contractació: element ESTRATÈGIC Reflexió de la Unió Europea Sistema econòmic sense aranzels, valorització de la contractació en aquest entorn Percentatge de la despesa pública, respecte el PIB Representa el 14,3% del PIB de la Unió Europea; el 15,9% del PIB de l’estat espanyol i un 13,1% del PIB català Eixos estratègics: Assegurar el desplegament d’una contractació innovadora, verda i social Professionalització dels compradors públics Incrementar l’accés de les PIMEs al mercat de la contractació (ara 45%) Millorar la transparència, la integritat i el tractament de dades Impulsar la transformació digital Cooperar per contractar junts Contractació socialment responsable

Bloc normatiu comunitari Antecedents. Què cal saber de la Llei de Contractes? Bloc normatiu comunitari Directives 23/24/25 UE del Parlament europeu i del Consell europeu Directiva 2014/24/UE del Parlament europeu i del consell de 26 de febrer de 2014 sobre contractació pública i per la qual es deroga la Directiva 2004/18/CE Exposicions de motius. Els considerants Rol determinant de la contractació per assolir objectius sectorials Efecte directe de la no transposició  18 d’abril de 2016 Informes de Juntes Consultives i del Tribunals administratius DLLMUMCOP 3/2016

Normativa prèvia: TRLCSP Què cal saber de la Llei de Contractes? Normativa prèvia: TRLCSP Punt de partida: TRLCSP, Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic Múltiples modificacions en els darrers 7 anys Text vigent sense desplegament normatiu-reglamentari complet Impacte de la normativa sectorial...

Normativa actual: LCSP Què cal saber de la Llei de Contractes? Normativa actual: LCSP La gestació i tramitació de la nova LCSP: Elaboració i preparació feixuga Avantprojecte de llei del 17 d’abril de 2015 Amb poca aportació o incidència de l’estructura o administració local... CNAL DA segona DA tercera Dificultat de consens en el marc de les dues eleccions de les Corts espanyoles: 20 desembre 2015 26 juny 2016 Aprovació definitiva: 19 d’octubre de 2017 Normes pròpies de règim local

1 Les 7 novetats, matisos o empremtes de la LCSP Els nous llindars de contractació i els contractes menors 1 Article 118 LCSP. Canvien els llindars en els contractes menors 40.000,00 € en obres 15.000,00 € en subministraments i serveis Motivació de la necessitat del contracte. Justificació que no se n’altera l’objecte per evitar regles generals contractació. No subscripció de més contractes menors amb el mateix contractista per un import superior. Informes de diferents juntes consultives de contractació administrativa... Objectes qualitativament diferents O bé, objectes equivalents que no constitueixen una unitat d’execució econòmica i jurídica. Termini: un any des de l’aprovació de la despesa. Informe 1/2018, de 20 d’abril, de la JCCA sobre els límits de la contractació menor: Mateixos objectes = prestacions coincidents SUBSTANCIALMENT Límit temporal entès com a exercici pressupostari

2 Les 7 novetats, matisos o empremtes de la LCSP El nou procediment obert simplificat i sumari 2 Article 159 LCSP. Procediment obert simplificat Contractes d’obres inferiors a 2.000.000,00 € i els de subministraments i serveis inferiors a 100.000,00 €. Ponderació Judici de valor <25%. // Prestació intel·lectual<45% Perfil del contractant. Inscripció RELI (9 de setembre de 2018) No cal garantia provisional Registre indicat. Article 159 LCSP. Sumari En els d’obres inferiors a 80.000,00 € i en els de subministraments i serveis inferiors a 35.000,00 €, d’acord amb la tramitació prevista en l’apartat 6 d’aquest article 159. Terminis més curts. 5 dies per a compres corrents de béns disponibles en el mercat. No cal acreditar solvència. Valoració, mitjançant fórmules, per dispositius informàtics o unitat tècnica.

3 Les 7 novetats, matisos o empremtes de la LCSP Política de protecció a les PIMES 3 La divisió i limitació dels lots Article 99 LCSP Divisió en lots sempre que ho permeti la naturalesa i objecte del contracte. Potestativament: Nombre de màxim de lots pels quals pot licitar una mateixa empresa. Nombre màxim de lots que es poden adjudicar a una mateixa empresa. La no divisió s’ha de justificar: Restricció competència. Dificultat execució. Article 87 LCSP La solvència econòmica i financera exigida haurà de resultar proporcional a l’objecte contractual de conformitat amb allò establert en l’article 74.2 i no pot suposar obstacle a la PIME.

4 Les 7 novetats, matisos o empremtes de la LCSP Possibilitat del pagament directe a un subcontractista 4 Articles 215 a 217 amb relació a la disposició addicional cinquanta-unena de la LCSP Disposició addicional cinquanta-unena LCSP: 1. Sin perjuicio de lo previsto en los artículos 216 y 217 y siempre que se cumplan las condiciones establecidas en el artículo 215, el órgano de contratación podrá prever en los pliegos de cláusulas administrativas, se realicen pagos directos a los subcontratistas. 2. El subcontratista que cuente con la conformidad para percibir pagos directos podrá ceder sus derechos de cobro... 3. Los pagos efectuados a favor del subcontratista se entenderán realizados por cuenta del contratista principal, manteniendo en relación con la Administración contratante la misma naturaleza de abonos a buena cuenta que la de las certificaciones de obra. 4. En ningún caso será imputable a la Administración el retraso en el pago derivado de la falta de conformidad del contratista principal a la factura presentada por el subcontratista...

5 Les 7 novetats, matisos o empremtes de la LCSP Consideracions socials, mediambientals, ètiques i d’innovació 5 Articles 1.3, 28.2, 89.1.g, 122, 145.2.1º i 201 i 202 LCSP Incorporació en tota contractació pública de manera transversal i preceptiva de criteris socials i mediambientals, sempre que tinguin relació amb l’objecte, millor relació qualitat-preu i eficiència en l’ús dels fons públics. Incorporació en els plecs de clàusules administratives de les consideracions socials, laborals i ambientals com a criteris de solvència, d’adjudicació o condicions especials d’execució. Criteris qualitatius d’adjudicació. Òrgans de contractació: adopció de mesures pertinents per garantir el compliment de les obligacions aplicables en matèria mediambiental, social o laboral. Salaris segons conveni. Obligatòria incorporació en el plec de clàusules administratives d’almenys una condició especial d’execució referida a consideracions econòmiques relacionades amb la innovació, de tipus mediambiental o de tipus social. Limitacions: vinculades a l’objecte del contracte, que no siguin discriminatòries, que siguin compatibles amb el dret de la UE i s’indiquin en l’anunci de licitació i els plecs

6 Les 7 novetats principals pels electes Mesures de major transparència. Integritat 6 Articles 115 LCSP Consultes preliminars del mercat: Articles 64 LCSP Lluita contra la corrupció i regulació de la prevenció del conflicte d'interessos: Qualsevol situació en què el personal al servei de l’òrgan de contractació, que a més participi en el desenvolupament del procediment de licitació o pugui influir en el seu resultat, tingui directament o indirectament un interès financer, econòmic o personal que pugui semblar que compromet la seva imparcialitat i independència. S’amplien els supòsits de publicitat activa Mesa de contractació amb la limitació a 1/3 d’electes als ens locals. Contractació electrònica.

7 Les 7 novetats principals pels electes La lògica qualitat preu com a criteri d’adjudicació 7 Article 145 LCSP. Diversos criteris amb subcriteris d’adjudicació Pluralitat de criteris d’adjudicació amb base en la millor relació qualitat–preu. Qualitat: valor tècnic, estètic, característiques d’innovació, mediambientals, socials, qualificació i experiència del personal. Servei postvenda i assistència. Prèvia justificació: criteris basats en millor relació cost-eficàcia, tenint en compte elements com el cicle de vida. Es podrà avaluar l’organització, la qualificació l’experiència del personal que executarà el contracte en el supòsit que el personal pugui afectar de manera significativa a l’execució del contracte.

Les 7 novetats, matisos o empremtes de la LCSP I altres... molts altres Canvi en les pròrrogues! Article 29 LCSP . Les pròrrogues són obligatòries pel contractista.  Oficina independent de la Regulació i Supervisió de la Contractació Article 332 LCSP. També n’hi podrà haver d'àmbit català. Reducció dels llindars per al recurs especial en matèria de contractació Article 44 LCSP. Contractes d’obres de valor estimat superior a 3M € i de subministrament i serveis superiors a 100.000 €. Nou contracte de concessió de serveis públics, que substitueix el contracte de gestió de serveis públics. Regulació per a ens locals Disposició Addicional 2a. Competències. Disposició Addicional 3a. Normes específiques

Moltes gràcies! @acm948 www.acm.cat