La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
Advertisements

V. Jesús entrega la seva vida per nosaltres
CORAL DEL PARE CLARET.
NOSALTRES, AVUI, COM CLARET
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
III. Jesús ve a salvar-nos
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
Fórmules per a ser feliç
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
+ Aquest delicat poema és un elogi de la convivència fraternal, tant en la intimitat de la família com en la comunitat nacional i religiosa. + Les.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
10 de l’any Regina Escoltant el “Pie Jesu “ de Marcel Olm, sentim-nos mares i germans de Jesús.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
La felicidad de los justos -constituida por los sencillos goces de la vida familiar- es el tema central de este hermoso poema. Al final del Salmo.
L’ EUCARISTIA Monges de sant Benet de Montserrat.
EL PARE TOUS, UN HOME QUE DONÀ FRUIT.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
La Bíblia, font de valors humans i socials
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Déu et parla. Descobreix la seva Paraula
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
La vida és un do de Déu i un servei als altres
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
III CONCURS BÍBLIC INFORMÀTIC
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
valors humans i socials
Per tal de cantar les perfeccions de Jahvè, que assenyalen les seves intervencions en la història, aquest himne copia i reprodueix un cert nombre.
El petit príncep
Descobreix la seva paraula.
Vista del cim de les Benaurances
Obertura del VIII Centenari de la Fundació de l’Orde de les Germanes
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
SENYOR, ENSENYA’ NS A PREGAR
ANTICS ALUMNES HHDC TAVERNES
XIII a Setmana de la solidaritat
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
PERDONEU-NOS, SENYOR ! Jesús ens descobreix el goig de retrobar l’amistat amb Déu el nostre Pare Amb nosaltres 2-8.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
"Senyor, ensenya'ns a pregar"
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
La felicidad de los justos -constituida por los sencillos goces de la vida familiar- es el tema central de este hermoso poema. Al final del Salmo.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Señor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
Transició de diapositives manual
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
FESTA DEL PARE CLARET 2018.
Transcripción de la presentación:

La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó s’amplia, i la felicitat personal apareix estretament vinculada amb la prosperitat de Jerusalem, centre de la vida nacional i font de benedicció per a tot Israel.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Tenim en aquest salm un idil·li encantador de senzillesa i frescor. És el quadre de la “felicitat en família”, d’una família modesta: s’hi practica la pietat (l’adoració religiosa ... l’observança de la Llei ...), el treball manual (fins per a l’intel·lectual, el treball de les seves mans era motiu de joia), i l’amor familiar i conjugal ... A Israel, era clàssic pensar que l’home “virtuós” i “just” havia de ser feliç, i ser recompensat ja aquí baix amb l’èxit humà. 2. AMB JESÚS Feliç tu, fidel del Senyor, que vius seguint els seus camins. Sovint, Jesús digué: “Feliços... feliços... feliços...” Són les Benaurances. Jesús també va prometre la felicitat: “Feliços els qui escolten la paraula de Déu i la posen en pràctica.” 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Adorar... Anar pel camí de Déu... El P. Teilhard de Chardin té un capítol admirable sobre les regles fonamentals de la “felicitat”, que resumeix en tres paraules: “ser”, “estimar”, “adorar”.

Feliç tu, fidel del Senyor, que vius seguint els seus camins.

Menjaràs del fruit del teu treball, seràs feliç i tindràs sort. La teva esposa fruitarà com una parra, dins la intimitat de casa teva;

veuràs els fills com plançons d’olivera al voltant de la taula. És així com els fidels del Senyor seran beneïts.

Que el Senyor et beneeixi des de Sió. Que tota la vida puguis veure prosperar Jerusalem.

Que puguis veure els fills dels teus fills. Pau a Israel!

DINAR EN FAMÍLIA És una gràcia de Déu menjar junts, seure a taula en companyia dels germans, prendre junts el fruit comú del nostre treball, sentir-se en família i xerrar i comentar i menjar i beure tots junts en l’alegre intimitat del grup unit. Menjar junts és benedicció de Déu. El menjador comú ens uneix potser tant com la capella. Som cos i ànima, i si aprenem a pregar junts i a menjar junts, ja haurem recorregut mig camí cap al necessari art de viure junts. Vull aprendre l’art de la conversa a taula, marc elegant de cada plat en gest d’humor i cortesia. Res de dinars de negocis, res de presses, preocupacions... Cada àpat té també la seva litúrgia, i vull ajustar-me a les seves rúbriques per la reverència que dec al meu cos, objecte directe de la creació de Déu. El bon menjar és benedicció bíblica a la taula del just. Per això estimo el bon menjar amb agraïment cristià, per alegrar allò de més terrenal de la nostra existència amb el més senzill dels plaers en la seva visita diària a la nostra llar. Que la benedicció del salm davalli sobre tots els nostres àpats en comú en pregar i donar gràcies.

Oh Déu, que gaudim dels béns del nostre treball, reunits al voltant de la taula de l’amor mutu i sense oblidar-nos dels marginats, per tal que un dia ens asseguem tots a la taula del vostre Regne. Per Crist, Senyor nostre.