Poniendo nuestro nuevo libro de Tradiciones a trabajar

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Advertisements

Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
-AR Verbs.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Definition
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
AQA Unit 2 Speaking Los medios La televisión La publicidad Las tecnologías de la comunicación La cultura de todos los días El cine La música La moda La.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Notes #20 Notes #20 There are three basic ways to ask questions in Spanish. Can you guess what they are by looking at the photos and photo captions on.
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
¡Hoy es miércoles! 25 de enero de 2017.
Poner en práctica nuestro nuevo libro de trabajo sobre las tradiciones
Chapter 5 Lessons & Materials
Curs de Postgrau Visual Basic .NET: Introducció
CONJUGATIONS TOP 10 IRREGULAR VERBS.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Double Object Pronouns
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
El 28 de Agosto Objetivos:
Español 2 3 de marzo de 2017.
“Characteristics of Fellowship” #3 (1 John 3) “Las características de la comunión” #3 (1 Juan 3) 12/07/2008 Dr. Dane Boyles.
Español 1 18 y 19 de octubre de 2016.
First Grade Dual High Frequency Words
El secreto de los signos
¡Los Adjetivos!.
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
¿Qué hora es?.
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Un repaso para el examen 3a-4b
LINKING Phonetics and Phonology IIPhonetics and Phonology II.
El subjuntivo en cláusulas adverbiales:
Atraer Miembros al Servicio
El subjuntivo en cláusulas adverbiales:
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
English Learner Advisory Committee
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Teach me how to conjugate
Los adjetivos demostrativos Notes #16 What is a demonstrative adjective in English? Demonstrative adjectives in English are simply the words: THISTHESE.
El agua.
¿Qué hora es?.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Welcome to World History!
Transcripción de la presentación:

Poniendo nuestro nuevo libro de Tradiciones a trabajar The 2016 World Service Conference overwhelmingly approved our new Traditions workbook, Guiding Principles: The Spirit of Our Traditions. Our hope is that this new resource will improve the understanding and application of the Twelve Traditions throughout Narcotics Anonymous as members study ways to practice these principles in their personal lives and recovery, in NA groups, and in service to NA at all levels. This workshop is designed to introduce members to this new piece of literature and provide an opportunity to participate in the sort of discussion the book aims to inspire.

Cada capítulo contiene The Traditions workbook has pieces and parts designed to work together or separately Each chapter… Begins and ends with short readings on one Tradition Includes two introductory exercises: Word by Word encourages a focused look at words and phrases that make up each Tradition. Spiritual Principles invites us to explore some of the principles associated with each Tradition in writing or discussion. Contains three main sections, each applying a Tradition to a different area of our lives in recovery: “For Members” includes an essay on the applications of a Tradition to our personal recovery, followed by questions suitable for writing or discussion. “For Groups” essays will be most relevant for groups as they seek to understand and apply the Traditions. It includes questions that may be useful for a group inventory. “In Service” sections look at the Tradition from the perspective of service bodies. The questions in this section are intended to prompt discussion in service workshops. Introducción Ejercicios introductorios Secciones principales

5 Cada grupo tiene un solo propósito primordial- llevar el mensaje al adicto que todavía sufre. Cada Tradición expresa una variedad de principios espirituales. La lista de principios y valores a continuación puede ser útil en la medida que consideramos las aplicaciones de esta Tradición. Explórelas cuando las escriba o las discuta con su padrino/madrina o con otros miembros de NA. Si otros principios o valores no son parte de esta lista pero son importantes para usted, inclúyalos. integridad responsabilidad unidad anonimato compromiso empatía servicio propósito receptividad rendición fidelidad consistencia vigilancia pasión compasión seguridad esperanza Ejemplo: consistencia La consistencia es un principio espiritual que nos mantiene haciendo lo que hacemos. Comienza con el dicho, “¡sigan viniendo!” Continuar asistiendo a reuniones nos ayuda a mantenernos limpios, y también a llevar un mensaje de esperanza: seguimos viniendo porque funciona. El grupo depende de sus miembros, y los miembros dependen del grupo lo cual es cierto con relación a nuestro propósito. Asistir consistentemente, compartir consistentemente, y tratarnos mutuamente con respeto fomentan nuestro propósito primordial y a que tratemos a otras personas con respeto. Un mensaje consistente es poderoso. Cuando nuestras acciones y nuestro mensaje son claros y consistentes, nuestros grupos no pueden fracasar.

¿Cómo aplican estos principios al servicio del grupo habitual? integridad responsabilidad unidad anonimato compromiso empatía servicio propósito receptividad rendición fidelidad consistencia vigilancia pasión compasión seguridad esperanza 

Debate de grupo pequeño Primera Tradición: ¿Nuestra comunidad de NA trabaja conjuntamente en un espíritu de unidad? ¿Cómo podemos crear o mejorar el espíritu de unidad? Segunda Tradición: ¿De qué se trata un proceso de conciencia de grupo? ¿De qué se daría cuenta un observador con relación a la forma en que se toman decisiones en nuestro órgano de servicio? Tercera Tradición:¿Quién hace falta en nuestras reuniones? ¿Cómo y por qué cuestiones ajenas afectan las oportunidades para que los adictos se recuperen en NA en nuestras comunidades?

Los principios que nos guían: poniendo nuestro nuevo libro de Tradiciones a trabajar Realice un taller localmente Envíe sus aportes a wb@na.org Obtenga los perfiles y los PowerPoints para este y otros talleres en www.na.org/IDT