► Israel demana al Senyor que repeteixi les seves gestes del passat (vv ) i manifesti el seu domini sobre tota la terra (v. 19), derrotant els.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+++ És probable que aquest "Cant de Sió" (Sl 45; 47; 75) hagi estat interpretat de diferents maneres en èpoques diverses. En la seva forma original,
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Monges de Sant Benet de Montserrat
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
Un ancià greument malalt acudeix al Senyor perquè no l'abandoni en els penosos dies de la seva vellesa (vv. 9, 18). En lloc de descriure minuciosament.
15 de l’any B Regina “El viatge” d’Eleni Karaindrou ens evoca la vida missionera, sempre en camí.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
Antífones de la “Oh” Aquestes grans Antífones del càntic de Maria, de la pregària de vespres, anomenades de la “Oh”, tenen un dens contingut bíblic,
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
● Aquest salm és un himne de lloança al Senyor, que va establir el seu tron a Sió per revelar-se a Israel com a Rei just i poderós (vv. 1-4). ● La.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v. 3), en aquell.
Aquest salm “reial” originàriament formava part del ritual d’entronització dels reis de la casa de David. Amb gran força poètica i amb una progressió.
24 de l’any cB Regina Seguim al Jesús que “es lliura” en el camí vers la Creu (T. Ll. de Victòria)
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
L’Advent és el temps litúrgic de preparació del Nadal. Són 4 setmanes.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
Música: “Record per sempre”de Vangelis
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Un ancià greument malalt acudeix al Senyor perquè no l'abandoni en els penosos dies de la seva vellesa (vv. 9, 18). En lloc de descriure minuciosament.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Vista del cim de les Benaurances
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Somnis d‘infant.
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

► Israel demana al Senyor que repeteixi les seves gestes del passat (vv. 10-13) i manifesti el seu domini sobre tota la terra (v. 19), derrotant els enemics del seu poble (vv. 14-18). ► La coalició esmentada en els vv. 3-6 no es refereix a un fet històric determinat, sinó que representa simbòlicament la constant oposició dels pagans contra Israel. ► Aquesta afirmació es funda en el caràcter artificial de la llista que enumera les nacions aliades (vv. 7-9): hi apareixen reunits deu dels enemics tradicionals d'Israel, pertanyents a èpoques diverses.

● El poble de la Nova Aliança, tal com el va veure Joan en l'Apocalipsi, també es troba envoltat de poders aliats contra la salvació que Déu realitza en la història: poders petits i grans l'assetgen. ● Enmig d’aquesta situació, el poble de Déu recorda la història de salvació, les grans victòries del seu Déu, i hi aprèn a resar i a confiar. ● La victòria definitiva que desitja el poble de Déu no és la destrucció de l'enemic, sinó que tots reconeguin i busquin el Senyor.

Déu meu, no us quedeu així callat, tan aturat, tan impassible. Mireu com s’avaloten els vostres enemics, com alcen el cap els qui no us volen.

Preparen un complot contra el vostre poble, conspiren contra el vostre tresor, i diuen: “Hem de destruir-lo,, que no es parli més del nom d’Israel”.

Conspiren tots alhora, es lliguen amb pactes contra vós els nòmades d’Edom i els ismaelites, Moab i els hagarens, Guebal, Ammon i Amalec, els filisteus i els ciutadans de Tir; fins Assur s’ha aliat amb ells i fa costat als fills de Lot.

Tracteu-los com Madian, com Sisarà, com Jabín a la riera de Quison; foren exterminats a En-Dor i serviren de fems a les terres. Feu amb els seus nobles com amb Oreb i Zeb, i amb els seus capitans, com amb Zebé i Salmannà, ells que van dir: “Apoderem-nos del territori de Déu.”

Escampeu-los, Déu meu, com llavors de card, com fullaraca a mercè del vent; perseguiu-los amb la vostra tempesta, desconcerteu-los amb el vostre huracà, com un foc que s’abranda en els boscos, com un incendi que devora muntanyes.

Confoneu-los, Jahvè, fins que busquin el vostre nom. S’enduran la confusió d’una desfeta, desconcertats i avergonyits per sempre, i sabran que només vós sou Jahvè, l’Altíssim sobre tota la terra.

"Déu meu, no us quedeu així callat, tan aturat, tan impassible." Sou un Déu actiu, Senyor. Us he vist actuar des de l'energia omnipotent de la creació, cuidant cada dia el vostre poble i fent-vos present a la terra amb el buf de l'Esperit. Vau ser núvol i columna de foc, vau ser vent i tempesta, vau obrir mars i vau esfondrar murs, enviàreu exèrcits i guanyàreu batalles, ungíreu reis i governàreu nacions, vau inspirar la virtut i vau fer possible el martiri. Éreu, Senyor, el poder més gran del món; els homes i dones ho sabien i ho reconeixien amb reverent temor. En canvi, ara resteu callat. El món va pel seu cantó, i la vostra presència no es fa sentir. La gent fa el que vol, i les nacions es governen com si vós no existíssiu. Amb vós ja no s’hi compta. I quan penso en la meva pròpia vida, em trobo amb la mateixa situació. Hi hagué un temps en què jo sentia la vostra presència i notava el vostre poder. Vós em parlàveu, m'inspiràveu, em guiàveu. En canvi, ara fa temps que calleu. No sento la vostra veu. No sento la vostra presència. Sou absent de la meva vida, i jo continuo, sí, fent el que sempre feia i creient el que sempre he cregut; però com per costum, per rutina, sense convicció i sense entusiasme. Torneu a parlar, Senyor. Torneu a ser algú real i tangible per a mi i per a tots els qui estimen els vostres camins. Ocupeu el lloc que us pertany en el món que heu creat i en el meu cor, que continua consagrat a vós. "Sabran que nomes vós sou Jahvè, l’Altíssim sobre tota la terra."

Senyor, no estigueu callat: els nostres enemics s'agiten i volen que el vostre nom no es pronunciï més, però el vostre pla és comunicar la salvació a tot el món, per mitjà de la vostra Església; que la meditació de les vostres obres antigues ens doni confiança per a no defallir. Per Crist, Senyor nostre.