En aquest Salm s’apleguen dos poemes d’estil i contingut diversos. + El primer (vv. 2-11) és un cant d’acció de gràcies per l’alliberament d’un perill.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
CORAL DEL PARE CLARET.
NOSALTRES, AVUI, COM CLARET
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Us proposem no tocar el ratolí: 2’ 7’’
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
Enmig d'una obstinada persecució (vv Enmig d'una obstinada persecució (vv. 4, 7) i sense esperances de trobar un ajut en els homes (v. 5), el salmista.
TINC SET!.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Vivim-la amb el sacerdot
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Per tal de cantar les perfeccions de Jahvè, que assenyalen les seves intervencions en la història, aquest himne copia i reprodueix un cert nombre.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
Diumenge XX 18 d’agost 2019 del temps de durant l’any Cant bizantí
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Transcripción de la presentación:

En aquest Salm s’apleguen dos poemes d’estil i contingut diversos. + El primer (vv. 2-11) és un cant d’acció de gràcies per l’alliberament d’un perill greu. + El segon (vv. 14-18) és una súplica per a demanar l’ajut diví en un moment de desgràcia, i es torna a trobar en el Salm 69, de forma independent.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS El “moviment” d’aquest salm d’acció de gràcies és admirable: primer un crit de pregària en una situació dramàtica, després acció de gràcies per haver estat escoltat. Però no s’acaba tot: una nova súplica enmig de noves desgràcies. 2. AMB JESÚS La Carta als Hebreus, comentant el sacrifici que Crist féu d’ell mateix, pren les paraules d’aquest salm. “Per això, quan entra al món, Crist diu a Déu: No heu volgut sacrificis ni oblacions, però m'heu format un cos (era la traducció corrent segons els manuscrits grecs de l’època); no us heu complagut en holocaustos ni en sacrificis pel pecat. Per això us he dit: A vós em presento. En el llibre (precisament en aquest salm 39) hi ha escrit de mi que vull fer, oh Déu, la vostra voluntat...” (He 10,5-7). 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Aquest salm és abans que res “la mateixa oració de Jesús”. Però també és la nostra, a condició de no caure en el ritualisme: el que Déu espera de nosaltres, no són els sacrificis externs, les oracions alienes a nosaltres... sinó l’oferiment de la nostra carn i sang, de la nostra vida quotidiana, del “sacrifici espiritual” (1Pe 2,5; Rm 12,10). Podem dir que Déu espera més els nostres comportaments quotidians, que no pas les nostres oracions dominicals.

Tenia posada l’esperança en el Senyor, i ell, inclinant-se cap a mi, ha escoltat el meu clam. M’ha tret fora del fang, del llot on em moria, ha posat els meus peus sobre la roca, i m’hi sento segur. Ha inspirat als meus llavis un càntic nou. un himne de lloança al nostre Déu; tots els qui ho han vist, se n’admiren, i confien més en el Senyor.

Feliç l’home que té posada en el Senyor la seva confiança i no busca l’ajut dels idòlatres, que es refien d’esperances enganyoses.

Com heu pensat en nosaltres, Senyor, Déu meu! Quantes meravelles heu fet a favor nostre, Déu incomparable! Si les volia anunciar públicament, no les podria ni comptar.

Però vós no voleu oblacions ni sacrificis, i m’heu parlat a cau d’orella; no exigiu l’holocaust ni l’expiació; per això us dic: «Aquí em teniu: com està escrit de mi en el llibre, Déu meu, vull fer la vostra voluntat,

guardo la vostra llei al fons del cor.»

Anuncio amb goig la salvació davant el poble en dia de gran festa. No puc deixar d’anunciar-la; ho sabeu prou, Senyor. No m’he callat la vostra salvació dins del meu cor; he fet conèixer el vostre ajut fidel, la lleialtat del vostre amor, davant el poble en dia de gran festa.

I vós, Senyor, no em refuseu la vostra bondat; que el vostre amor fidel em guardi sempre. Són tants els mals que m’envolten, que ni es poden comptar. que ni es poden comptar. Moltes culpes em cauen damunt, i mai no me n’havia adonat; són més que els cabells del meu cap i em fallen les forces.

Senyor, digneu-vos a ajudar-me, no tardeu a defensar-me, Senyor. Que puguin alegrar-se i fer-vos festa els qui us busquen de debò; que els qui estimen la vostra obra salvadora puguin dir sempre: «És gran el Senyor.» Ara sóc un pobre desvalgut, però el Senyor pensa en mi. Sou vós qui m’ajudeu i em deslliureu, Déu meu, no trigueu més.

Obriu les meves orelles ► Obriu les meves orelles, Senyor, perquè pugui sentir la vostra paraula, fer la vostra voluntat i complir la vostra llei. Feu-me estar atent a la vostra veu, estar a to amb el vostre accent, perquè pugui reconèixer a l’instant els vostres missatges d’amor enmig de la selva de sorolls que envolta la meva vida. ► Obriu les meves orelles perquè sentin la vostra paraula, les vostres escriptures, la vostra revelació en veu i so a la humanitat i a mi. Feu que jo estimi la lectura de l’escriptura santa, m’alegri de sentir el seu so i gaudeixi amb la seva repetició. Que sigui música en les meves orelles, descans en la meva ment i alegria en el meu cor. ► Obriu també les meves orelles a la vostra paraula en la naturalesa. La vostra paraula en el cel i en els núvols, en el vent i en la pluja, en les muntanyes gelades i en les entranyes de foc d’aquesta terra que heu creat perquè jo hi visqui. ► Obriu també les meves orelles a la vostra paraula en el meu cor. Que pugui escoltar el vostre silenci en la meva ànima, endevinar el somriure quan arrugueu el front, anticipar els vostres sentiments i respondre-hi amb la delicadesa de la fe i de l’amor. ► Obriu finalment les meves orelles, Senyor, i molt especialment a la vostra paraula present en els meus germans per a mi. Vós em parleu a través d’ells, a través de la seva presència, de les seves necessitats, dels seus sofriments i els seus goigs.

Senyor Déu, que us inclineu i escolteu els nostres clams: us esperem amb ànsia, perquè ens aixequeu del llot fangós d’aquest món dolent; acceptem la vostra salvació. No ens tanqueu les vostres entranyes: que la vostra fidelitat i la vostra salvació ens acompanyin sempre. Per Crist, Senyor nostre.