Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
CORAL DEL PARE CLARET.
Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble.
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Himne de peregrinació En arribar a Jerusalem, un pelegrí entona aquesta lloança al temple de Sió, la casa del Senyor i el lloc on es manifesta la.
Aquest salm és la súplica d’un malalt (vv Aquest salm és la súplica d’un malalt (vv. 3-4) que pateix, a més d’una penosa malaltia (vv. 6-11), l’abandó.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Privat del temple i exiliat en terres paganes, un levita expressa els seus actuals turments, a causa de les burles vexatòries dels pagans que l’envolten.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Un profund anhel de Déu –bellament expressat amb la imatge de la terra assedegada (v. 2)– és el sentiment que domina tot aquest salm. El seu autor.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
10 de l’any Regina Escoltant el “Pie Jesu “ de Marcel Olm, sentim-nos mares i germans de Jesús.
El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v. 3), en aquell.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
TINC SET!.
Som davant d’un salm de confiança individual, amb elements de súplica Som davant d’un salm de confiança individual, amb elements de súplica. Una persona.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Quin dinosaure!.
En aquest Salm s’apleguen dos poemes d’estil i contingut diversos. + El primer (vv. 2-11) és un cant d’acció de gràcies per l’alliberament d’un perill.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
Som davant d’un salm de confiança individual, amb elements de súplica Som davant d’un salm de confiança individual, amb elements de súplica. Una persona.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
PERDONEU-NOS, SENYOR ! Jesús ens descobreix el goig de retrobar l’amistat amb Déu el nostre Pare Amb nosaltres 2-8.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
Hi ha totes les idees principals; totes són completes
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
Un hombre desterrado -probablemente un levita- suspira por volver a gozar de la presencia divina, viviendo constantemente junto al Santuario de.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v. 5). En els vv. 7- 8 s'hi introdueix una pregària pel rei, la vinculació del qual amb la resta del salm no apareix amb claredat.

El cristià pot resar aquest salm, enyorant la presència de Déu al temple. Però, arribat al temple terrenal, sent una nova nostàlgia per aquell temple celestial, on el rostre de Déu es manifesta: allà podrà habitar per sempre al costat de Déu, allà tindrà l'heretat dels qui veneren el nom de Jesús, el Senyor. En cert sentit, el cristià repeteix el que la carta als Hebreus diu d'Abraham: «És en la fe que moriren tots aquests, sense haver obtingut la realització de les promeses, sinó veient-les i saludant-les de lluny, i reconeixent que eren estrangers i forasters a la terra. Els qui parlen així manifesten, sens dubte, que busquen una pàtria. Que, si s'haguessin referit a aquella d’on havien sortit, prou haurien tingut oportunitat de tornar-hi. Però, de fet, aspiren a una de millor, és a dir, celestial» (He 11,13-15).

Déu meu, escolteu el meu clam, ateneu la meva súplica; us invoco lluny del país, amb el cor desolat.

Porteu-me dalt d’una roca inaccessible, vós que sou el meu refugi i una torre enfront de l’enemic.

Tant de bo que trobi sempre acolliment a casa vostra, i que m’empari l’ombra de les vostres ales. Vós, Déu meu, heu escoltat els meus anhels, heu concedit l’heretat als qui us veneren.

Afegiu nous dies a la vida del rei, que els seus anys s’allarguin més i més. Que regni per sempre a la vostra presència i el guardi el vostre amor fidel.

I jo cantaré el vostre nom, compliré cada dia el que us havia promès.

LA MEVA TENDA AL DESERT La vida és un desert, i vós, Senyor, al bell mig hi sou la meva tenda. Sempre esteu disposat a protegir-me dels raigs del sol i dels remolins de la sorra enmig de la tempesta. Ajuda amatent i seguretat fidel. Si no tingués la promesa de la tenda, no m'endinsaria en l'hostilitat del desert. M’ensenyeu a través d’imatges. Us heu anomenat la meva roca, la meva torre, la meva fortalesa, i ara la meva tenda. En la roca i la torre parlàveu de força i poder, i ara en la tenda parleu d'accessibilitat, de proximitat, d'estar junts en la intimitat d'un espai reduït a través de les mil vicissituds de la travessia del desert. Beneït sigui el desert que m'apropa a vós en l'ombra de la vostra tenda! ”Porteu-me dalt d’una roca inaccessible, vós que sou el meu refugi i una torre enfront de l’enemic. Tant de bo que trobi sempre acolliment a casa vostra, i que m’empari a l’ombra de les vostre ales. Vós, Déu meu, heu escoltat els meus anhels, heu concedit l’heretat als qui us veneren.”

Déu nostre, en els nostres temples terrenals sentim la nostàlgia del temple celestial, on els elegits contemplen el vostre rostre: concediu-nos el goig d'assolir un dia la vostra estança eterna.