Des d’Abrahan fins la destrucció de Jerusalem (70 d.C.)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

(Antigues civilitzacions)
TESEU Y EL MINOTAURE Pablo José Blasco Mendoza 4ºB.
VI. L’Esperit Sant i l’Església
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
EL LLIBRE DE CAVALLERIES LA NOVEL·LA CAVALLERESCA
ELS INSTRUMENTS DE LA COBLA
Treball de MÚsica les castanyoles
El llibre dels salms conclou amb aquesta invitació a entonar un "cant" solemne en honor del Creador, que habita en el seu santuari còsmic, sobre la.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
LA LLEGENDA DEL SOL Molt abans de la reunió de tots els deus en la muntanya tibetana, els dies eren freds amb moltes hores cobertes de nit estrellades.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
JESÚS DE NATZARET.
III. Jesús ve a salvar-nos
SANTA ANA ANA BOLUFER BISQUERT.
DÉUS EGIPCIS NAIARA I SERGIO LÓPEZ.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
El Cant Gregorià.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
IN MEMORIAM - 65 YEARS LATER Irena Sendler
NADAL i EPIFANIA Nadal és la celebració del Misteri
Religió i els déus romans
LA FAULA.
Problemes prova individual
TEO A 2 C.R. P quest curs utilitza paper, vídeo i i ordi- nador.
EVOLUCIÓ POLÍTICA SEGONS LA BÍBLIA
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Problemes prova individual
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
La música en Mesopotàmia
EL POBLE DE LA FANTASIA.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
Des d’Abrahan fins la destrucció de Jerusalem (70 d.C.)
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
Quin dinosaure!.
La Bíblia, font de valors humans i socials
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
L'ABELLA, EL LLEÓ I LA GIRAFA
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
Columnes de la Basílica de Betlem
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Gèneres Musicals.
EL POU DE LA MÀGIA AUTORS: Pablo i Laia L..
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Una historia a Castelldefels.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
XIII a Setmana de la solidaritat
Treball efectuat per GUILLEM BIRBA i MARIA JORDANA
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
Música: Hosanna de Dufay
AL·LELUIA! PASQUA 2007.
HANSEL I GRETEL Hansel i Gretel vivien amb el seu pare un pobre llenyataire i la cruel madrastra. Eren tan pobres que gairebé ja no tenien ni menjar per.
LA FLOR MÀGICA AUTORS: Ainoa i Christian.
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
SANT JORDI 1er La princesa Es va espantar Quan el drac
NO TINGUIS POR: DÉU COMPLEIX FIDELMENT LES SEVES PROMESES
COM NEIX UN PARADIGMA?.
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
Aquesta és la llegenda de la vella de sant hilari
El que ha passat està molt bé
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Transcripción de la presentación:

Des d’Abrahan fins la destrucció de Jerusalem (70 d.C.) La música en Palestina Des d’Abrahan fins la destrucció de Jerusalem (70 d.C.)

Lleugers apunts Hi havia un intercanvi important de música entre els veïns, sobre tot Mesopotàmia. Els instruments són, bàsicament, els mateixos que en Mesopotàmia. - Doble flauta - Lira - Tambor de marc - Aquests s’utilitzaven com a grup instrumental (vent, corda i percussió).

Hebreus, època primitiva Encara que no hi ha moltes troballes sobre instruments, es creu que va ser important, les dades que trobem estan en l’Antic Testament. No hi havien músics progfessionals. El cant, la interpretació i la dansa era realitzat per tots, però especialment per les dones. Cors (Moises i Míriam; ex. 15, 20). Primer instrumentista: Juval (o Jubal), Gen 4,21. Kinnor (traduït per arpa encara que era una mena de lira portàtil de 5 a 9 cordes) era l’instrument favorit del rei David. Ugab, una larga flauta vertical. Jazozra, trompeta de plata d’ús al Temple. Shofar, banya de corder sense boquilla que s’usava en moments sacros. Tof, tambor hebreu.

Instruments e. Primitiva Kinnor Ugab Jazozra Shofar Tof

Època dels reis Nous instruments importants de l'exterior (esposes de Salomon). Doble xirimia, nevel (nabla) i asor.

Divisió del regne Es desenvolupament pa cada vegada més la música instrumental i les formes vocals (cant litúrgic). Salms del rei David. No hi han massa vestigis, però pareix ser que es va transmetre oralment cap el nord d'Àfrica, Iemen, Pèrsia, Babilònia i Síria.

Formes SALMÒDIA. Música que segueix els salms, les paraules marquen el ritme de la successió de síl.labes i sons. LECTIO. Lectures de la prosa bíblica. HIMNÒDIA. Repetició estròfica de melodies.

Cronologia de Palestina

Èxode, 15, 20 18 El Senyor Etern regnarà per sempre més. 19 Quan els cavalls del faraó i els seus carros amb els seus conductors van entrar dins el mar, el Senyor féu tornar les aigües del mar damunt d’ells, mentre que els fills d’Israel havien passat a peu eixut pel mig del mar. 20 I Maria, la profetessa, germana d’Aaron, prengué a la mà el tamborí i totes les dones van sortir darrere seu amb tamborins i tot dansant, 21 mentre Maria els cantava la tornada: “Canteu al Senyor, que s’ha cobert de glòria, ha llençat al mar els cavalls i els cavallers.”

Gènesi 4, 21 17 Caín es va unir amb la seva dona, que concebé i infantà Hanoc. I construí una població i li posà el nom del seu fill, Hanoc. 18 A Hanoc, li nasqué Irad; Irad engendrà Mehuiael; Mehuiael engendrà Metuixael, i Metuixael engendrà Lèmec. 19 Lèmec prengué dues dones: la primera es deia Adà i la segona Sil·là. 20 Adà infantà Jabal, que va ser pare dels qui habiten en tendes i tenen ramats. 21 El nom del seu germà era Jubal, que fou el pare dels qui toquen la cítara i el flabiol. 22 I Sil·là també tingué un fill, Tubal-Caín, forjador de tota mena d’eines de coure i de ferro. I la germana de Tubal-Caín era Naamà.

2 Cròniques, 5, 12-14 11 Aleshores els sacerdots van eixir del santuari. Tots els sacerdots que eren presents s’havien santificat sense guardar l’ordre de les classes; 12 i tots els levites cantors: Assaf, Eman, Jedutun, amb els seus fills i parents, anaven vestits de lli fi i duien címbals, salteris i arpes; i s’estaven drets al costat oriental de l’altar, acompanyats de cent vint sacerdots que tocaven les trompetes. 13 Aleshores, tots alhora es van posar a tocar les trompetes i a cantar a una sola veu, lloant i donant gràcies al Senyor. Alçaven la veu acompanyats amb les trompetes, els címbals i els altres instruments musicals, enmig de les lloances al Senyor, dient: “Perquè és bondadós, perquè és etern el seu amor”; i en aquell instant un núvol va omplir el recinte, el temple del Senyor, 14 i els sacerdots no podien continuar el servei per causa del núvol, perquè la glòria del Senyor havia omplert el temple de Déu.