PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Josep Montané Capdevila
Advertisements

Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Montcada i Reixac
PMU El Pla de Mobilitat Urbana de Santa Coloma de Gramenet
PLA DE MOBILITAT DE LA CIUTAT DE LLEIDA ( )
PRESSUPOST 2017.
La tecnologia i la seguretat viària
Pacte per la mobilitat sostenible del Maresme
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
No te la juguis: posa’t el cinturó !
Jornada Cloenda Esports
LA PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS VIARIS
EL DESPLAÇAMENT EN BICICLETA NO ÉS UN EXOTISME
El pilars del govern obert a Catalunya: Transparència
Reaccions químiques.
Diputació de Barcelona
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Aportacions de les enquestes de camp
Polítiques d’Ordenació Comercial
Reflexions al fil de l’Euneos
Mapa de capacitat acústica de
PRESSUPOST MUNICIPAL AJUNTAMENT SANT HILARI SACALM REGIDORIA D’HISENDA
Departament de Justícia
Llei del Parc Natural d’Es Trenc – Salobrar de Campos
Quin futur volem per al Baridà?
La programació en arquitectura: una eina per a la gestió de la inversió pública municipal El cicle inversor 23 de setembre de 2011.
Ajuntament de Sallent 25 d’octubre de 2011 Equip redactor geovial, slp
APOSTA PEL CICLE FORMATIU DE GRAU SUPERIOR EN
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
INDICADORS DE SOSTENIBILITAT DE L’HOSPITALET DE LLOBREGAT
Pla Integral de la Part Alta
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
va aprovar la Llei de Millora de barris.
PRI Enllumenat ( 2017 – 2020) Ecologia Urbana
Jornada Consell Comarcal del Maresme:
Projecte d’Itineraris Formatius
Jornada Cloenda Esports
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
Aparcaments de rotació a Sabadell
Treballem l’estadística
PERQUÈ NO ENS FOTIN EL TREN La Garriga, 14 de desembre de 2015
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
Víctor Ruiz Marquès Enginyeria en Informàtica   Juan Martínez Bolaños
La gestió per processos
Mobilitat 1996 S’ha elaborat una matriu de viatges 1996 entre municipis a partir de les dades de l’EMO 96, l’EMQ 96 i dels operadors. La mobilitat obligada.
Reptes i oportunitats per a l'estalvi i l’eficiència energètica en els equipaments de Granollers Barcelona, 10 de març de 2015.
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Com preparar una unitat per a l’avaluació
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
ELABORACIÓ DEL PLA D’ACTUACIÓ
Illes de vianants.
PTT VilaBicis Solidàries
Els Plans Especials Urbanístics de Protecció del Subsòl Presentació de la figura d’ordenació urbanística Joan Solà i Jordi Montaner GEOSERVEI PROJECTES.
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
OFICINES FACILITADORES DE LA MOBILITAT A LES COMARQUES DE GIRONA
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Model de Pacte Local per la mobilitat sostenible
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
El model SA-DA El model d’oferta agregada (aggregate suppy) i de demanda agregada (aggregate demand) és un model adreçat a explicar les fluctuacions del.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Transcripción de la presentación:

PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA ÍNDEX DEL PMU Anàlisi Diagnosi Objectius Alternatives Propostes

PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA ÍNDEX Anàlisi i Diagnosi Capítol d'objectius Alternatives Propostes CAPÍTOLS D’ANALISI I DIAGNOSI Estudiar l’estat actual i diagnosticar la mobilitat a la ciutat de Girona per a les diferents xarxes de transport. - Mobilitat a peu. - Mobilitat en bicicleta. - Mobilitat en transport públic. - Mobilitat en vehicle privat motoritzat. - Aparcament. - Externalitats. A partir d’aquí mirem cap al futur. - Cap a on aniríem?  Escenari tendencial. - On volem arribar?  Alternativa de futur sostenible. - Com hi podem anar?  Propostes d’actuació. - Com sabem si anem bé  Estratègies i objectius.

PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA ÍNDEX Anàlisi i Diagnosi Capítol d'objectius Alternatives Propostes CAPÍTOL D’OBJECTIUS DEL PMU En el capítol “OBJECTIUS” es tracten dos conceptes: 1.Línies estratègiques  -Han de marcar el rumb del PMU. -Establertes a nivell municipal. Exemple: -Afavorir els desplaçaments a peu, fent els itineraris i espais d’estada amples, còmodes, atractius, segurs, adaptats i ràpids a totes les necessitats de les persones. 2.Objectius  -Fan referència a un paràmetres en concret. -Són paràmetres quantificables. -Venen determinats: per la legislació, per altres planejaments supramunicipals, etc.... -PDM CCGG: Augment del 1% anual de la quota modal intramunicipal a peu i en bici. (Quota actual 65,1% Quota objectiu 69,1%) No s’han de confondre els objectius i les línies estratègiques.

PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA ÍNDEX Anàlisi i Diagnosi Capítol d'objectius Alternatives Propostes LÍNIES ESTRATÈGIQUES DEL PMU 1)) Afavorir els desplaçaments a peu, fent els itineraris i espais d’estada amples, còmodes, atractius, segurs, adaptats i ràpids a totes les necessitats de les persones. 2)) Dotar a la ciutat de les infraestructures per a circulació i estacionament segurs en bicicleta sense detriment d’altres modes de mobilitat sostenible. 3)) Garantir la fiabilitat, velocitat, confortabilitat i una cobertura i freqüència del transport públic que constitueixi una alternativa “guanyadora” al vehicle privat. 4)) Fomentar l’ús de vehicles elèctrics i de combustible menys contaminants. 5)) Oferir l’aparcament per a vehicles adient per dinamitzar els diferents sectors treball, comercial, d’oci i culturals. Apostar per els aparcaments dissuasius. 6)) Regular una distribució urbana de mercaderies amb un mínim impacte i que garanteixi el ple desenvolupament de les activitats econòmiques. 7)) Implementar el Pla local de seguretat viària de Girona incidint de manera especial en la disminució de la velocitat de circulació dels vehicles. 8)) Mesurar i donar a conèixer i conscienciar a la ciutadania de la despesa energètica i l’impacte ambiental que provoquem quan ens movem especialment en la salut pública i el canvi climàtic. 9)) Treballar conjuntament amb els altres municipis i administracions a favor d’una millor mobilitat intermunicipal. 10)) Utilitzar les noves tecnologies en el sistema de mobilitat donant la màxima informació als usuaris per prendre les seves decisions.

PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA ÍNDEX Anàlisi i Diagnosi Capítol d'objectius Alternatives Propostes VALORS OBJECTIUS DEL PMU COST UNITARI Actual Objectiu Cost mitjà del desplaçament (€/desplaçament) 2,09 2,03 TEMPS MITJÀ DE DESPLAÇAMENT Temps mitjà de desplaçament intraurbà amb transport públic (min) 21,7 19,8 Temps mitjà de desplaçament intraurbà amb transport privat motoritzat (min) 12,7 11,6 POTENCIAR EL CANVI MODAL Quota transport intramunicipal a peu i en bicicleta 65,1% 69,1%min. ACCIDENTALITAT Víctimes mortals en accidents 2 1 Nombre de morts i de ferits greus 22 16 Accidents anuals amb víctimes 416 270 CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA Emissions de NOx (en t/any) 318,87 258,31 Emissions de PM10 (en t/any) 54,44 43,96 CONSUM ENERGÈTIC Consum d’energia destinada al transport (en tep/any) 22.361 18.057 EMISSIONS DE GEH Emissions de CO2 (en t/any) 66.703 53.365 OCUPACIÓ DELS TURISMES Ocupació mitjana dels turismes (persones/vehicle) 1,32 1,42 QUALITAT ACÚSTICA Percentatge de població exposada a més de 65 dBA durant el dia 38% 30% Percentatge de població exposada a més de 55 dBA durant la nit 41% 33%

PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA ÍNDEX Anàlisi i Diagnosi Capítol d'objectius Alternatives Propostes CAPÍTOL D’OBJECTIUS DEL PMU QUE CONTROLEN LES ESTRATÈGIES? Voluntats a assolir pel que fa l’àmbit de la mobilitat en el municipi de Girona: Desplaçaments a peu Bicicleta Transport públic Seguretat Etc... COM ES FIXEN LES ESTRATÈGIES? Decisions a nivell municipal (d’acord amb la llei de mobilitat). COM S’ASSOLEIXEN LES ESTRATÈGIES? Buscant un canvi modal  Cal aplicar PROPOSTES D’ACTUACIÓ QUE CONTROLEN ELS OBJECTIUS? Paràmetres avaluats a l’any inici de redacció del PMU (2012): Quota modal (%) Consum energètic (tep/any) Emissions de contaminants (tep/any) Població exposada a excessius dBA Accidentalitat (nº d’accidents amb víctimes...). Etc... COM ES FIXEN ELS OBJECTIUS? El valor d’aquests paràmetres a l’any horitzó del Pla (2018) ha d’assolir els valors fixats per la legislació corresponent: Pla Director de Mobilitat de les Comarques Gironines Pla Català de Seguretat Viària PLSV.... COM S’ASSOLEIXEN ELS OBJECTIUS? Buscant un canvi modal  Cal aplicar PROPOSTES D’ACTUACIÓ

PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA ÍNDEX Anàlisi i Diagnosi Capítol d'objectius Alternatives Propostes ALTERNATIVES o ESCENARIS DE FUTUR -Les alternatives es basen en l’avaluació dels diferents objectius. -Es defineix l’escenari tendencial com aquell que es desenvoluparia amb absència de PMU. -L’escenari sostenible es aquell en que els objectius assoleixen els valors exigits en el PMU. Exemple: Emissions de contaminants atmosfèrics (NOx). Any inicial (2012) Alternatives de futur a l’any horitzó (2018) NOx Alternativa Tendencial (sense PMU) Objectiu NO assolit Emissions NOx Valor objectiu Alternativa Sostenible (amb PMU) Objectiu assolit NOx

PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA ÍNDEX Anàlisi i Diagnosi Capítol d'objectius Alternatives Propostes MESURES o PROPOSTES D’ACTUACIÓ Estratègies i d’Objectius Establiment de Mesures Anàlisi Diagnosi   Etapa Actual  Participació ciutadana Participació ciutadana Calen definir les mesures d’actuacions que han d’estar d’acord amb el capítol d’objectius del PMU: - Segueixin les línies estratègiques Aprovació municipal i - Assoleixin els valors dels objectius supramunicipal