Wassily Kandinsky 1866, Moscú – 1944, París

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL CUBISME PICASSO I LA SEVA OBRA
Advertisements

EXPRESSIONISME ABSTRACTE
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
Sabeu qui és Josep de Calassanç?
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
PAISATGE DE L’ESTAQUE Georges Braque
PICASSO Pablo Ruiz Picasso.
2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
Impress 3... Posa-hi un fons!
EL CUBISME PICASSO I LA SEVA OBRA
LA RATLLA VERDA Henri Matisse Pintura segle XX.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Tableau II Piet Mondrian.
Composició IV Wasily Kandinsky
L’Art Europeu del S. XIX De Goya al Modernisme I
EDUARD MUNCH
PAU PICASSO.
Monges de Sant Benet de Montserrat
Composició IV Kandinsky.
BAUHAUS, una escola d’art
La música a L’EDAT MITJANA
Composició IV Wasily Kandinsky
CONSTRUCTIVISME SUPREMATISME NEOPLASTICISME HOLANDÉS
Tableau II Piet Mondrian
“L’ART NO EXPRESSA EL QUE ÉS VISIBLE, MÉS AVIAT FA VISIBLE...”
CLAUDE MONET.
6è de Primària Escola El Cim
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
ELS NOMBRES ENTERS.
Mètode Dalcroze La música, l’expressió corporal, la dansa i el moviment com a factors d’integració i convivència. La Autors: Mariona Farrés i Patrícia.
Unitat 14 L’idealisme alemany José Vidal González Barredo.
Proposta 1.
La bauhaus Mies van der roher
D’ara endavant, ja no podem ser més esclaus del pecat, sinó
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
Projecte interdisciplinari:
MUTACIÓ Eduardo Chillida Escultura segle XX.
Amb uns altres ulls....
Quan la calculadora són els dits: Càlcul mental i “digital”
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
2. L’empirisme de Hume 2.4. La crítica dels conceptes de la metafísica escolàstica Pàgina 270 Posa en qüestió la realitat de la substància entesa tant.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
Salvador DALÍ.
BIODIVERSITAT A L’HORT
DONA II DE KOONING.
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
Proves de competències bàsiques als 14 anys
LLENGUATGE PENSAMENT I REALITAT
La narrativa de la postguerra
Piet Mondrian Holanda,
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Proposta 14.
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
EL TEATRE Per començar aquest projecte ens hem de situar. Què és això del teatre? Quan es va inventar? Quina ha estat la seva evolució al llarg de la.
Amb uns altres ulls....
Què puc conèixer (2na part)
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
LES MÀQUINES.
Vincent Van Gogh.
ELS BLOCS L’aula més enllà Enric Puig Amat.
ART MODERN.
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
El realisme americà Edward Hopper N.Y
Transcripción de la presentación:

Wassily Kandinsky 1866, Moscú – 1944, París La riquesa cromàtica del quadre ha d’atreure amb gran força a l’espectador i, alhora, ha d’amagar el seu contingut profund. W.K. a, “ De l’espiritual en l’art ”, 1911

Biografia Neix a Moscou fill d’una família noble. Estudiarà dret i economia, però aviat abandona Moscou i es trasllada a Munic on es dedicarà a l’activitat artística. Estarà influenciat per les teories del teòsof Steiner que defensa que hi ha un món espiritual comprensible a través del pensament però sols accessible a determinades persones . Per recuperar la percepció espiritual calia elevar la consciència més enllà del món material. Els artistes podien fer d’intermediaris d’aquesta espiritualitat ja que es podien expressar a través de les formes i colors. Ell publica “De lo espiritual en el Arte” on defensa l’art no objectiu, basat exclusivament en la forma i el color per expressar l’emoció de l’artista. A 1911 funda “Der Blaue Reiter” amb Franz Marc i A. Macke

Període fauvista Cases de Murnau, 1908

El genet blau, 1911

Improvisación, 1910

Primera aquarel.la abstracta, 1911 ANÀLISI L’interès d’aquesta obra resideix en la seva dificultat Ens trobem davant d’un conjunt de formes que no podem analitzar amb cap dels recursos racionals que estem acostumats a utilitzar en l'anàlisi de les arts plàstiques No hi ha cap objecte reconeixible No hi ha cap forma geomètrica No ens hem de preguntar què representat sinó que volia aconseguir el pintor quan la va fer. L’autor crea formes sense cap codi establert . Investiga una nova forma de pintar que serà al d’una nova època Serà un conjunt de taques de colors que s’escampen sense contorn definits, i línies negres que no defineixen cap límit

Wassily Kandinsky, Composició IV (o Batalla)”, 1911, Kunstammlung Nordrhein-Westfalen, Düsseldorf (Alemanya “L’observador ha d’aprendre a mirar el quadre com a representació gràfica d’un estat d'ànim i no pas com a representació de certs objectes”

Característiques de l’obra de Kandinsky Diferencia tres estadis en l’elaboració de l’obra pictòrica: La impressió directa a partir de la natura La improvisació, com a impressió inconscient que sorgeix espontàniament de l’artista I la composició que és el resultat d’una elaboració lenta a partir d’impressions i improvisacions

La intenció de l’artista és provocar en l’espectador un impacte emocional a partir de la contemplació de les taques de color on predominen els blaus (espirituals) sobre els verds i vermells (terrenals) Utilitza dos elements bàsics en la seva composició: la línia i el color de manera lliure sense aplegar-se a l’academicisme que la línia ha de definir el contorn que desprès il·luminarem amb el color. Ara la línia és un traç i el color una taca que funcionen com autònoms sense la necessitat de relacionar-se.

“Composició VI”, 1913, Museu Ermitage, Sant Petersburg

Amb l’esclat de la Rev. Russa de nou a Moscou entra en contacte amb els Suprematistes i Constructivistes russos que ja han evolucionat cap a l’abstracció S’observa una transformació del seu estil cap a formes més geometritzants i estructurades A 1922 entra a formar part del professorat de l’escola de la Bauhaus de Weimar Escriu “Punto i línia sobre el plano” (1925), on analitza el punt ,el color, la línia com un llenguatge tan precís com la matemàtica. En els darrers anys pinta el que anomena “Art concret”, un món interior que no te existència material., on combina formes orgàniques i líriques amb l’estil geometritzant de la maduresa, crea petits microcosmos de signes pictòrics en espais de color. Recorda a J Miró

Composició VIII, 1923. Museu Guggenheim, Nova York

Negre i violeta, 1924

“Algunos circulos”, 1926, Guggenheim Museum, Nova York

Conjunt multicolor, 1 938

Al voltant del cercle, 1940