Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
A D V E N T La corona d’Advent.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
V. Jesús entrega la seva vida per nosaltres
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
El llibre dels salms conclou amb aquesta invitació a entonar un "cant" solemne en honor del Creador, que habita en el seu santuari còsmic, sobre la.
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
III. Jesús ve a salvar-nos
Un ancià greument malalt acudeix al Senyor perquè no l'abandoni en els penosos dies de la seva vellesa (vv. 9, 18). En lloc de descriure minuciosament.
Una intensa i suau acció de gràcies s’eleva a Déu des del cor de qui prega, un cop esvaït el malson de la mort. Aquest és el sentiment que emergeix.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
Aquest breu himne proposa un doble motiu per a lloar Déu: la seva infinita grandesa, que transcendeix tots els límits de l'univers (v. 4), i la seva.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
NADAL i EPIFANIA Nadal és la celebració del Misteri
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
El perdó de Déu.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Aquest salm “reial” originàriament formava part del ritual d’entronització dels reis de la casa de David. Amb gran força poètica i amb una progressió.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
L’Advent és el temps litúrgic de preparació del Nadal. Són 4 setmanes.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
D’ara endavant, ja no podem ser més esclaus del pecat, sinó
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Setmana Santa 2007 Enaltiu el Senyor : que n'és de bo!
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
Música: “Record per sempre”de Vangelis
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just. A qui observa.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Un ancià greument malalt acudeix al Senyor perquè no l'abandoni en els penosos dies de la seva vellesa (vv. 9, 18). En lloc de descriure minuciosament.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
En aquest cant d'alliberament, Israel agraeix al Senyor que l'hagi salvat d'un gravíssim perill. Diverses imatges se succeeixen per descriure d’una.
Resurrecció del Senyor
Este magnífico canto de acción de gracias celebra una victoria de Israel, en la que se puso de manifiesto una vez más el amor del Señor hacia su Pueblo.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
Música: Hosanna de Dufay
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
Esplanada de les mesquites (Temple)
L’ANY LITÚRGIC..
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu poble (vv. 1-4) i el seu invencible poder (vv. 15-16). La referència explícita a dues accions cultuals –la litúrgia d'entrada al santuari (vv. 19-20) i la processó de la comunitat cap a l'altar (v. 27)– destaca amb particular relleu el caràcter litúrgic del salm. En aquesta litúrgia d'acció de gràcies, la funció principal correspon al rei, que descriu l'acció salvadora de Déu en primera persona del singular (vv. 5-14, 17-18, 21), mostrant així la seva condició de representant i portaveu de tot el poble. La litúrgia cristiana va conferir a aquest salm un significat "pasqual" i l'utilitza per a cantar la victòria de Crist.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Aquest salm va ser utilitzat per primera vegada l'any 444 abans de Crist, en la festa dels Tabernacles (Ne 8,13-18). Forma part del ritual actual d'aquesta festa. Segons M. Mannati, especialista en l'estudi dels salms, s'ha posat en evidència el diàleg entre els diversos actors de la celebració: els levites... el rei... la multitud... Podem imaginar el lirisme festiu, l'entusiasme comunicatiu, l'alegria rítmica, que irrompen en aquest cant a diverses veus. 2. AMB JESÚS Segons testimoni dels tres evangelistes sinòptics, Jesús es va aplicar explícitament aquest salm (Mt 21,42; Mc 12,10; Lc 20,17), per concloure la paràbola dels "vinyaters homicides": "la pedra que rebutjaven els constructors ara corona l’edifici". El dia dels Rams, els mateixos evangelistes assenyalen acuradament que la multitud va aclamar Jesús amb les paraules del salm: "Hosanna, beneït el qui ve en nom del Senyor!" 3. AMB EL NOSTRE TEMPS És evident que el salmista no va conèixer Jesús de Natzaret, la seva mort o la seva resurrecció; però esperava el Messies, el Rei, l'Ungit, el Christós. Recitant aquest salm amb Jesús, el dia de Pasqua, cantem la victòria de Déu sobre el mal. Alegrem-nos per aquest dia de festa! Jesús va cantar la seva pròpia resurrecció, aquella tarda!

Enaltiu el Senyor: Que n’és, de bo, Perdura eternament el seu amor. Que respongui la casa d’Israel: perdura eternament el seu amor. Que respongui la casa d’Aharon: Que responguin els qui veneren el Senyor:

Enmig del perill vaig clamar al Senyor, i em va escoltar, i me’n va treure. Tinc el Senyor a favor, res no em fa por, els homes, ¿què em poden fer? ell em defensa, veuré caure els enemics.

Més val emparar-se en el Senyor, que posar confiança en els homes. que fiar-se dels poderosos.

Quan totes les nacions m’envoltaven, invocant el Senyor les he vençudes. Quan m’envoltaven i estrenyien el setge, Quan m’envoltaven com un eixam, i s’arboraven com foc d’argelagues,

M’empenyien tan fort que anava a caure, però el Senyor m’ha sostingut. Del Senyor em ve la força i el triomf, és ell qui m’ha salvat.

Escolteu, crits de festa i de victòria al campament dels justos: «La dreta del Senyor fa proeses, la dreta del Senyor em glorifica, la dreta del Senyor fa proeses.»

No moriré, viuré encara, per contar les proeses del Senyor. Els càstigs del Senyor han estat severs, però no m’ha abandonat a la mort. Obriu-me les portes dels justos; entraré a donar gràcies al Senyor. Aquest és el portal del Senyor, els justos hi poden entrar.

Gràcies, perquè vós m’heu escoltat i heu vingut a salvar-me. La pedra que rebutjaven els constructors ara corona l’edifici. És el Senyor qui ho ha fet, i els nostres ulls se’n meravellen.

Avui és el dia en què ha obrat el Senyor: alegrem-nos i celebrem-lo. Ah, Senyor, doneu-nos la victòria! Ah, Senyor, feu que prosperem!

Beneït el qui ve en nom del Senyor. Us beneïm des de la casa del Senyor. El Senyor és Déu: Que ell ens il·lumini. Porteu els rams, ordeneu la processó, fins a les vores de l’altar.

Vós sou el meu Déu, us dono gràcies, us exalço, Déu meu! Enaltiu el Senyor: Que n’és, de bo, perdura eternament el seu amor.

ALEGRIA PASQUAL Veus de Diumenge de Pasqua, crits de victòria sobre la mort, confiança en el poder de Déu, alegria en el triomf comú i proclamació d'aquest dia com el més gran que ha fet el Senyor. Això és aquest salm curull de glòria i de goig. «Obriu-me les portes dels justos… Tinc el Senyor a favor meu, res no em fa por... No m’ha abandonat a la mort... La pedra que rebutjaven els constructors ara corona l’edifici... Avui és el dia en què ha obrat el Senyor: alegrem-nos i celebrem-lo.» Aquesta és la litúrgia de Pasqua al cor de l'any. Però, per al veritable cristià, cada diumenge és Pasqua i cada dia és diumenge. Per això cada dia és Pasqua, és «el dia que ha fet el Senyor, el dia en què ha obrat el Senyor». Cada dia és dia de victòria i lloança, d'alegria i acció de gràcies, dia d'assaig de la resurrecció final tot dominant el pecat, que és la mort, i obrint-se a l'alegria, que és l'eternitat. Crist ha ressuscitat!   «Avui és el dia en què ha obrat el Senyor.» Tant de bo que pogués dir jo això de cada dia de la meva vida! Sé que és veritat, perquè, si sóc viu, és perquè Déu està actuant en mi amb el seu infinit poder i la seva divina gràcia; però vull sentir-ho, palpar-ho, veure-ho en fe i experiència, reconèixer la mà de Déu en els esdeveniments del dia i sentir el seu alè a cada pas. «La dreta del Senyor em glorifica, la dreta del Senyor fa proeses. No moriré, viuré encara per contar les proeses del Senyor.»

Déu, Pare ple de bondat, que aquest dia de diumenge voleu que s'escoltin cants de victòria a les tendes dels justos, feu que l'Església, unida al triomf del vostre Fill, sigui per a tots els homes pedra angular i porta de triomf; perquè el món, fonamentat sobre aquesta pedra, tingui també part, amb el vostre poble, en la victòria de Crist sobre el dolor i la mort.