miércoles veintitrés de enero

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
Advertisements

POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Calcula 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = 4 (cuatro)
¿Por qué te gusta? Me gusta el español Me encantan las matemáticas
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Gustar con las clases Te gustaMe gusta Te gustanMe gustan No te gustaNo me gusta No te gustanNo me gustan.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
¿Que Vas a Estudiar? Learning Objectives To be able to talk about school options GrammarComparatives Present and Future Tense Adjectives martes, el catorce.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Learning Objectives: To be able to name 18 school subjectsTo be able to name 18 school subjects jueves, el diecinueve de enero ¡Vamos Al Instituto! Me.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Las opiniones A Escribe las asignaturas y subráyalas. (Write the subjects in Spanish and underline them as shown.) a Me gusta la geografía. b No me gustan.
Las Palabras Interrogativas
Spanish Second Level Likes and dislikes.
“GUSTAR” AND “ENCANTAR”
Wooo hooo… This is going to be exciting!
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Tengo diez años. ¿Cuántos años tienes? How old are you?
GUSTA Capítulo 2.2.
Las Palabras Interrogativas
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Gustar V. Encantar.
Hoy es lunes el veinticinco de noviembre
OBJETIVO: Aprender las asignaturas
lunes el tres de octubre
Emparaja el español con el inglés:
POSSESSIVE ADJECTIVES
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Las asignaturas.
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
First Grade Dual High Frequency Words
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Las Palabras Interrogativas
El horario Part 1 Icons key: Photo:
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
¿Te gusta tu casa? Do you like your house?
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Expressing likes and dislikes
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
Hola, ¡buenos días!.
Las opiniones 7 Español H Pienso que = I think that… Pienso que…
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Write in Spanish (See pag 96)
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
GUSTAR –to like, to be pleasing to
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las profesiones.
Las Palabras Interrogativas
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
STARTER: If the infinitive for ‘to study’ is ‘estudiar’
Las Palabras Interrogativas
Barcos de Batalla  Me encanta(N) = I love
Las Palabras Interrogativas
Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas.
Las Palabras Interrogativas
Gustar, Interesar, Aburrir
Fill in the gaps. Circle the feminine words
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Transcripción de la presentación:

miércoles veintitrés de enero Las asignaturas miércoles veintitrés de enero

Las asignaturas Work out the meaning of these school subjects – use a dictionary if you need to! inglés Masculine, feminine or plural? El español El francés El alemán M El inglés El dibujo La geografía Geography La historia La religión F La música La tecnología La informática La educación física Las ciencias Sciences Las matemáticas P Pupils work out what they, using a dictionary if necessary.

Learning outcomes TODOS (all) will say which subjects you like/ dislike (level 3c). LA MAYORÍA (most) will use connectives to extend sentences (level 3b). ALGUNOS (some) will use a range of connectives (level 3a) and may give reasons for their opinions (level 4c). Key terms masculine feminine plural opinions connectives reasons

Learning Intentions: To identify the names of school subjects in Spanish. To demonstrate that you know how to express opinions correctly in Spanish. To demonstrate that you know how to achieve a level 3 in your written work. 4. To evaluate your partner’s work and to justify your judgement by referring to the success criteria.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Learning Intentions: To identify the names of school subjects in Spanish.

el alemán el inglés el español el francés el dibujo la geografía la historia la religión la música la tecnología la informática la educación física las matemáticas las ciencias

Find the odd one out- you must be able to justify your choice! inglés dibujo tecnología español matemáticas religión música historia geografía tecnología francés música Answers based on gender, one is illness, other is body part etc

Me encanta Me gusta (mucho) No me gusta (nada) Odio

¿Qué número? Me gusta el inglés. No me gusta la historia. Me encanta el inglés. Odio las ciencias. Me encanta la historia. No me gusta la tecnología. Me encanta la geografía. No me gusta nada el dibujo. Me gusta mucho la tecnología. No me gusta nada la historia. Odio la informática. Me gusta mucho el dibujo.

Art El dibujo English El inglés French El francés Spanish El español German El alemán History La historia Geography La geografía R.E. La religión P.E. La educación física Technology La tecnología I.T. La informática Maths Las matemáticas Music La música Sciences Las ciencias I like Me gusta I love Me encanta Starter- quiz, quiz, trade cards (10) First 3 slides.

I like (more than one thing) I like a lot Me gusta mucho I don’t like No me gusta I don’t like at all No me gusta nada I like (more than one thing) Me gustan also también but pero and y Art El dibujo English El inglés German El alemán R.E. La religión French El francés Sciences Las ciencias Music La música History La historia Geography La geografía

¿Cómo se dice ____________en español? QQT Play QQT. ¿Cómo se dice ____________en español? Learning Intentions: To recall the names of school subjects in Spanish..

¿Qué asignaturas te gustan? Juan. ¡Hola! Me llamo Fernando. Me encanta la educación física porque es divertida pero no me gustan las matemáticas. ¡Hola! Me llamo Shakira. Me gusta mucho la música y me encanta el inglés. Sin embargo odio las ciencias porque son aburridas. Juan. ¡Hola! Me llamo Javier. Me gustan las ciencias y me encantan las matemáticas también. Sin embargo no me gusta la educación física – ¡soy un poco perezoso!   Reading comprehension.

Ejercicio 1 – who… e.j. doesn’t like Maths? Fernando 1) likes P.E.? _________________________________ 2) hates Sciences? ____________________________ 3) loves English? ______________________________ 4) likes Sciences? _____________________________ 5) doesn’t like P.E.? ___________________________ 6) likes Music a lot? ___________________________ Fernando Shakira Shakira Javier Javier Shakira

Ejercicio 2 – contesta a las preguntas Look back at the speech bubbles. You will see that ‘me gusta’ and ‘me encanta’ sometimes change. 1) Which letter is added on to the end? _____________________________________________ 2) We only add this letter when talking about certain subjects- which ones are these? _____________________________________________ 3) What is special about these two subjects? 4) Does ‘odio’ (I hate) change or does it stay the same? n Las ciencias, las matemáticas They are plural (more than one). It stays the same.

Ejercicio 3 – rellena los huecos (fill in the gaps) We use ‘me gustan’ and ‘me encantan’ when we want to say we like or dislike more than ________ thing e.g. Sciences, ____________. Examples Me gusta el perro – I like the dog Me gustan los perros – I like the dogs No me gusta el ingles – I don’t like English No me gustan las matemáticas – I don’t like Maths one Maths

Extension activity - find these expressions in the text 1) however - _________________________________ 2) because it is fun - ___________________________ 3) because they are boring - ______________________ 4) I am a bit lazy! - ____________________________ sin embargo porque es divertida porque son aburridas ¡Soy un poco perezoso! Extension – why divertida – he was talking about P.E. – feminine. Why aburridas – ciencias – fem plural

Me encantan las matemáticas.. ejemplo   Me gustan las ciencias. 1) 2) 3) 4) Me gusta el español. Me encantan las matemáticas.. No me gusta la historia. No me gustan las ciencias. Learning Intentions: 2. To demonstrate that you know how to express opinions correctly in Spanish.

¿Qué asignaturas te gustan/ no te gustan? Learning Intentions: 2. To demonstrate that you know how to express opinions correctly in Spanish.

La carrera de tradución! 1) No me gusta el inglés pero me gustan las ciencias. 2) I love Maths but I don’t like Geography. 3) I hate Music but I love Sciences.

Me encantan las ciencias y me gusta la historia también.

I hate I.T. but I like Maths! (However I love Spanish). Learning Intentions: 2. To demonstrate that you know how to express opinions correctly in Spanish.

Me encantan las matemáticas (porque son divertidas) pero no me gusta el alemán. Mini-whiteboards – parts in brackets for more able

I love Art (because it’s fun) but I don’t like history (because it’s boring). Learning Intentions: 2. To demonstrate that you know how to express opinions correctly in Spanish.

Write about one subject you like and one you don’t like. ¡Te toca a tí! Write about one subject you like and one you don’t like. Success criteria You use ‘me gusta/ me gustan’ correctly (level 3c). You use connectives (level 3b). You use a variety of connectives (level 3a) If you’re feeling really ambitious, you could give reasons for opinions using ‘porque’ (level 4c). But don’t forget to make your adjectives agree – e.g. me gusta la música porque es divertida. Learning Intentions: 3. To demonstrate that you know how to achieve a level 3 in your written work.

You used ‘me gusta/ me gustan’ correctly. You used connectives. Peer assessment WWW You used ‘me gusta/ me gustan’ correctly. You used connectives. You used a variety of connectives. You gave reasons for opinions using ‘porque’. EBI Make sure you use ‘me gusta/ me gustan’ correctly. You use connectives e.g. y (and), also (también), pero (but). You use a wider range of connectives e.g. sin embargo (however). You give reasons for opinions e.g. porque es aburrido (because it’s boring). Learning Intentions: 4. To evaluate your partner’s work and to justify your judgement by referring to the success criteria.

How am I going to improve my level? 2 x things to include in a level 3 piece of work. 3 x things you have learnt this lesson. Plenary- copy and complete triangle in jotters. (5) Based on feedback from peer assessment. Acting on feedback. How am I going to improve my learning/ level in my homework? Handout.

¿Por qué? Me gusta el dibujo porque es divertido Me gusta la música porque es divertida. Me gustan las ciencias porque son divertidas.