En senyal de reconeixement al Senyor, que el va deslliurar d'un perill de mort (vv. 3,8-9), el salmista entona aquest cant d‘Acció de Gràcies. El.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Basílica del Sant Sepulcre Diumenge XXlV durant l’any
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v. 13), contra la calúmnia.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Un home perseguit violentament (v Un home perseguit violentament (v. 3) es posa sota la protecció de Déu, per tal que el deslliuri dels seus perseguidors.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
Antífones de la “Oh” Aquestes grans Antífones del càntic de Maria, de la pregària de vespres, anomenades de la “Oh”, tenen un dens contingut bíblic,
Un profund anhel de Déu –bellament expressat amb la imatge de la terra assedegada (v. 2)– és el sentiment que domina tot aquest salm. El seu autor.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
● Aquest salm és un himne de lloança al Senyor, que va establir el seu tron a Sió per revelar-se a Israel com a Rei just i poderós (vv. 1-4). ● La.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
El perdó de Déu.
Us proposem no tocar el ratolí: 2’ 7’’
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.
24 de l’any cB Regina Seguim al Jesús que “es lliura” en el camí vers la Creu (T. Ll. de Victòria)
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu.
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
SETMANA SANTA Catequesi infantil – Parròquia Catedral de Sant Llorenç 2016.
La primera part d'aquest salm consta d'un himne coral (vv La primera part d'aquest salm consta d'un himne coral (vv. 1-7) i d'un cant comunitari.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Fins quan, Senyor...? ► L’autor es refereix a una experiència de la seva vida, sense un horitzó universal o escatològic. La intensitat, però, de la.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Per aquesta raó Jesús ens diu als cristians:
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
En aquest cant d'alliberament, Israel agraeix al Senyor que l'hagi salvat d'un gravíssim perill. Diverses imatges se succeeixen per descriure d’una.
Súplica col·lectiva, amb oracle de salvació En aquesta oració es reflecteix la situació espiritual dels qui ja han passat la prova de l'exili a Babilònia.
Ser u amb totes les coses, aquesta és la vida de la divinitat, aquest és el cel dels homes. El castell dels Pirineus (1959)
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
NO TINGUIS POR: DÉU COMPLEIX FIDELMENT LES SEVES PROMESES
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

En senyal de reconeixement al Senyor, que el va deslliurar d'un perill de mort (vv. 3,8-9), el salmista entona aquest cant d‘Acció de Gràcies. El record de la seva aflicció accentua els sentiments d'amor (v. 1), d'esperança (v. 7) i de gratitud (v. 12). L'oració està acompanyada d'una sèrie de reflexions sapiencials, que subratllen la misericòrdia del Senyor envers els més febles (vv. 5-6).

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Aquest salm d'acció de gràcies els jueus el canten en finalitzar el sopar pasqual, després de recordar l'alliberament de l'esclavatge d'Egipte. Aquest context és el teló de fons. Els presoners alliberats, els antics deportats, els qui han escapat d’un perill greu... comprendran millor. Israel estava efectivament lligat a les xarxes del terrible faraó, sense cap llibertat, lligat amb els nusos de la subjecció més dura: ofegat enmig d'una civilització de paganisme idolàtric, el poble de Déu se sentia com mort. Se sentia molt "petit i feble" davant el formidable poder de l'estat opressor. Israel "va cridar". I Déu va escoltar el seu clam, ens diu la Bíblia (Ex 2,23-24). Déu va alliberar Israel, i el va fer entrar a la "terra del repòs", "la terra dels vius"... 2. AMB JESÚS Com podríem recitar aquest salm, ignorant que Jesús el va cantar el vespre del Dijous Sant, en "acció de gràcies" pel seu últim sopar? En instituir l'Eucaristia (Eucaristia = acció de gràcies), en el quadre del sopar pasqual tradicional del seu poble, Jesús devia resar aquest salm amb particular fervor. "Estimo de tot cor el Senyor...", deia el salm, i Jesús no deixava de parlar del Pare. "Ha escoltat el meu clam...", afirmava el salm, i Jesús deia: "Jo sé que sempre m’escolteu" (Jn 11,42). 3. AMB EL NOSTRE TEMPS La densitat de l'oració de Jesús que es troba en aquest salm no impedeix que la recitem avui pel nostre compte, pels oprimits d'avui, els desesperats d'avui, els malalts greus d'avui. La imatge dels "llaços", dels "paranys" és suggestiva. Quants homes i dones, desgraciadament, estan "lligats", immobilitzats per limitacions físiques o sociològiques o morals... de les quals no poden alliberar-se. Cadascú coneix la terrible xarxa on es troba atrapat.

Estimo de tot cor el Senyor: el Senyor ha escoltat la meva súplica, ha escoltat el meu clam així que l’invocava.

M’envoltaven els llaços de la mort, tenia davant meu els seus paranys, i dintre meu l’angoixa i el neguit. Vaig invocar el nom del Senyor: «Ah, Senyor, salveu-me la vida.»

El Senyor és just i benigne, el nostre Déu sap compadir. El Senyor salvaguarda els senzills, jo era feble i m’ha salvat.

Recobra la serenor, ànima meva, mira el que t’ha fet el Senyor. Ha alliberat de la mort la meva vida, els meus ulls, de negar-se en el plor, els meus peus, de donar un pas en fals.

Continuaré caminant entre els qui viuen, a la presència del Senyor.

Aquest salm es va resar un Dijous Sant de camí cap a Getsemaní Aquest salm es va resar un Dijous Sant de camí cap a Getsemaní. S’havia acabat el sopar; el grup era petit, i faltava recitar l'últim himne d'acció de gràcies, l'Hal·lel; ho van fer en creuar la vall cap a un hort d'antigues oliveres, on uns van descansar, d'altres es van adormir, i una fràgil figura prostrada de cara a terra, sota la llum de la lluna, pregava al seu Pare que l’alliberés de la mort. Les seves paraules eren eco d'un dels salms de l'Hal·lel que acabava de recitar. Salm que, en la seva recitació anual després del sopar de Pasqua, i especialment en aquest últim ritu davant la mort, va quedar com a expressió final de l'acatament de la voluntat del Pare per part d'Aquell l'únic propòsit del qual en venir a la terra era complir aquesta divina voluntat. «M'envoltaven els llaços de la mort, tenia davant meu els seus paranys, i dintre meu l’angoixa i el neguit. Vaig invocar el nom del Senyor: ‘Ah, Senyor, salveu-me la vida!’» M'apropo a aquest salm amb profunda reverència, sabent que llavis més purs que els meus el van resar en presència de la mort. Però, respectant la infinita distància, jo també tinc dret a resar aquest salm, perquè també jo, en la misèria de la meva existència terrenal, conec l'amargor de la vida i el terror de la mort. Però també sé que el Pare amant que em va fer néixer m'espera amb el mateix afecte a l'altre costat de la mort. Sé que la vida continua, que la meva veritable existència només comença quan es declara l'eternitat; accepto el fet que, si sóc mortal, també sóc etern i he de tenir vida per sempre en la glòria final de la casa del meu Pare. Crec en la vida després de la mort, i m'encoratja pensar que les paraules del salm que avui em consolen van consolar abans una altra ànima en sofriment que, en la nit desolada d'un dijous, les va dir també abans d’encetar el seu últim dia sobre la terra: «Continuaré caminant entre els qui viuen, a la presència del Senyor.»

Déu totpoderós i misericordiós, que, per la mort i la resurrecció del vostre Fill, ens heu donat l'esperança d'escapar de les xarxes de la mort i dels llaços de l'abisme; allibereu les nostres ànimes de la mort, els nostres ulls de negar-se en el plor, els nostres peus de fer un pas en fals, perquè puguem caminar a la vostra presència al país de la vida.