● Aquest salm és un himne de lloança al Senyor, que va establir el seu tron a Sió per revelar-se a Israel com a Rei just i poderós (vv. 1-4). ● La.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

L'estructura dialogada d'aquest salm sembla indicar que els pelegrins el cantaven en forma coral, durant la marxa cap a Jerusalem. Un to de serena.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
III. Jesús ve a salvar-nos
Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v. 13), contra la calúmnia.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
Antífones de la “Oh” Aquestes grans Antífones del càntic de Maria, de la pregària de vespres, anomenades de la “Oh”, tenen un dens contingut bíblic,
+ Aquest delicat poema és un elogi de la convivència fraternal, tant en la intimitat de la família com en la comunitat nacional i religiosa. + Les.
Un profund anhel de Déu –bellament expressat amb la imatge de la terra assedegada (v. 2)– és el sentiment que domina tot aquest salm. El seu autor.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
Aquest salm —designat tradicionalment amb el nom de Miserere— és la súplica penitencial per excel·lència. El salmista és conscient de la seva profunda.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
El Judici (v. 8), que assegurarà definitivament el triomf de la justícia (v. 11), és el tema central d'aquest salm. ● Després d'una exclamació de.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
La primera part d'aquest salm consta d'un himne coral (vv La primera part d'aquest salm consta d'un himne coral (vv. 1-7) i d'un cant comunitari.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Súplica col·lectiva, amb oracle de salvació En aquesta oració es reflecteix la situació espiritual dels qui ja han passat la prova de l'exili a Babilònia.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

● Aquest salm és un himne de lloança al Senyor, que va establir el seu tron a Sió per revelar-se a Israel com a Rei just i poderós (vv. 1-4). ● La benevolència i la justícia amb què el Senyor governa el seu poble es manifesta, de manera arquetípica, en les figures de Moisès, Aaron i Samuel: ells són, al mateix temps, els mitjancers de la Revelació divina i un exemple constant per als fidels (vv. 6-8). ● La triple aclamació al Déu "sant" (vv. 3,5,9) recorda el càntic dels serafins d'Is 6,3 i és un indici del caràcter marcadament litúrgic del salm. ● Si bé aquest poema pertany al grup d'"Himnes a la reialesa del Senyor" (Sl 46; 92; 95; 97), per la seva forma i el seu contingut difereix notablement dels altres.

▬ «El Senyor és rei». Aquesta aclamació, inici del salm 98, revela un tema fonamental i el seu gènere literari característic. Es tracta d'un cant del poble de Déu al Senyor, que governa el món i la història com a sobirà transcendent i suprem. ▬ De fet, en començar el dia, el fidel sap que no està abandonat a mercè de la casualitat cega i fosca, ni abocat a la incertesa de la seva llibertat, ni dependent de les decisions d'un altre, ni dominat per les vicissituds de la història. Sap que, per sobre de tota realitat terrenal, hi ha el Creador i Salvador en la seva grandesa, santedat i misericòrdia. ▬ El salm té el gust d'una lloança contemplativa que s'eleva cap al Senyor, assegut en la seva glòria celestial davant els pobles i la terra (v. 1). I tanmateix Déu es fa present en un espai i al mig d'una comunitat, és a dir, a Jerusalem (v. 2), mostrant que és «Déu-amb-nosaltres». ▬ Es podria dir que el salm 98 es realitza avui en l'Església, seu de la presència del Déu sant i transcendent. El Senyor no s'ha retirat en l'espai inaccessible del seu misteri, indiferent a la nostra història i a les nostres expectatives. «Ve el Senyor a judicar la terra. Judicarà tot el món amb justícia, tots els pobles amb raó» (v. 9). ▬ Déu s'ha fet present entre nosaltres sobretot en el seu Fill, fet un de nosaltres per infondre’ns la seva vida i santedat. Per aquest motiu, ara no ens apropem a Déu amb terror, sinó amb confiança.

El Senyor és rei. Els pobles tremolen. Seu a la carrossa de querubins. La terra trontolla.

és excels davant de tots els pobles. El Senyor és gran a Sió, és excels davant de tots els pobles. Que reconeguin el vostre nom, gran i terrible: és un nom sant.

Vós sou el rei que estima la rectitud, vós heu posat els fonaments del dret, sou l’autor del dret i la justícia dins el poble de Jacob.

Exalceu el Senyor, el nostre Déu, venereu l’escambell dels seus peus: és cosa santa.

Moisès i Aharon amb els seus sacerdots, Samuel amb els qui invoquen el seu nom, invocaven el Senyor, i els responia; els parlava en la columna de núvol, i ells escoltaven l’aliança i els preceptes que els donava.

Senyor, Déu nostre, vós els responíeu, i éreu per a ells Déu de perdó, tot i castigar les seves culpes.

Exalceu el Senyor, el nostre Déu, venereu la muntanya sagrada: és sant el Senyor, el nostre Déu.

SANT, SANT, SANT! Començo l'oració de genolls. M'inclino fins a terra, tanco els ulls i adoro en silenci la majestat de la vostra presència infinita. Vós sou la santedat, Senyor, i els meus llavis estan tacats amb la polseguera de les mentides i l’alè de l'orgull. Vull expressar amb el meu gest i el meu silenci el sentit d'adoració total que m'omple quan em poso davant la vostra santa presència. Accepteu l'homenatge sincer de tot el meu ésser, Senyor. «És sant el Senyor, el nostre Déu.» Cada dia us tracto amb amistat i familiaritat, i estimo aquests moments i m’enriqueixo amb aquesta intimitat. Però mai no m'oblido que el meu lloc és aquí baix, en el fang de la terra, mentre que el vostre és al cel. Conec la distància, i per això precisament estimo molt més que se m'apropeu i em tracteu com un amic. M'aprofito de ple de la vostra oferta d'amistat, i la meva vida sencera és plena d'aquests diàlegs familiars amb vós, en plena llibertat i confiança, que són testimonis diaris de la vostra bondat i generositat. Però avui vull tornar al meu lloc d’ésser creat, d’ésser finit i limitat davant la vostra presència infinita, i oferir-vos la meva adoració silenciosa en la reverència del meu cos. «Exalceu el Senyor, el nostre Déu, venereu l’escambell dels seus peus: és cosa santa.»

Déu sant, el vostre Fill es va lliurar a si mateix, perquè també nosaltres fóssim sants davant vostre. Ajudeu-nos a proclamar amb les nostres obres la vostra grandesa i a viure del vostre perdó, no tacant la santedat que ens heu atorgat. Us ho demanem per Crist, Senyor nostre. Amén.