La planificació estratègica al Campus de la

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Advertisements

José Miguel Quiñones Ruiz 14-Juny-2006.
i compra pública ambientalment correcta
Ponència Una educació per a un nou país.
Xarxa Productes de la terra
Programa del Dr. Joan-Francesc Pont per a la Direcció de l’Escola Universitària d’Estudis Empresarials JUNTA D’ESCOLA 1 d’abril de 2004 “El dubte no és.
La Consolidació de la Infermera com a Gestora de Casos
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
SERVEI ATENEA CETIC suport a la docència abril 2016.
La Planificació estratègica Territorial. De l’estratègia a l’Acció
PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.
Projecte d’Itineraris Formatius
Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció
Jornada Cloenda Esports
FORMACIÓ OPOSICIONS ESCALA ADMINISTRATIVA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
Com introduir les Guies Docents
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
La gestió per processos
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
TROBADA D’ESPORTS d’octubre de 2016.
Introducció i objectius
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Implementació d’instruments per a la millora
JOVE, PARTICIPA A SANTA EULÀLIA
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Grups interactius a L’Esquitx
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
FORMACIÓ UAB PREUS NO REGULATS / FORMACIÓ NO SUBVENCIONADA
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Presentació Cadena de Valor
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
Polítiques Actives d’Ocupació (PAO)
PLA D’ORIENTACIÓ PROFESSIONAL
ESTRUCTURA I ORGANITZACIÓ Comissions Qualitat EUHT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
FEM SaluT 2018 UN PROJECTE DE PROMOCIÓ DE LA SaluT PER AL COL,LECTIU PROFESSIONAL DE L´HOSPITAL SANT RAFAEL.
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
la gestió hospitalària a través dels processos
Serveis de Consultoria
I Jornades de Mobilitat Internacional del PAS
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
ESTRATÈGIES I OBJECTIUS
Recursos d'informació en globalització i sostenibilitat
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
Presentació de resultats
Evolució del comerç als barris de Barcelona
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
III Jornada de transport sanitari
Transcripción de la presentación:

La planificació estratègica al Campus de la Universitat Politècnica de Catalunya a Vilanova i la Geltrú: Com afrontar nous reptes juny de 2013

Experiències anteriors Introducció Experiències anteriors Procés seguit en la definició del pla estratègic Proposta inicial Col·lectius convidats i participants en el procés Procés de desenvolupament del pla - Diagnòstic intern i extern - Definició de la Missió, Visió, Valors i Reptes estratègics Definició de la proposta final del Pla Estratègic. Conclusions

Introducció Perquè un Pla Estratègic? Per analitzar on es trobem, on volem anar i com arribar-hi amb èxit en els propers anys. Definint els reptes a afrontar i desenvolupant els objectius que permetin assolir-los, amb les accions i valors que millor podem aportar a la societat Com? Amb el compromís i implicació de la nostra comunitat, per imaginar i crear un futur compartit per tots

Experiències anteriors 1997-2001. Primer pla estratègic: pla promogut des de la direcció del Centre 2003-2006. Segon pla estratègic: 5 objectius estratègics, 27 objectius operatius, 68 indicadors 2007-2010. Tercer pla estratègic: 8 línees estratègiques, 34 objectius estratègics, Als plans anteriors s’intentava arribar a totes les activitats essencials a desenvolupar en el Campus, dirigides des de l’equip directiu del Centre quasi totalment. En la practica no es podia arribar a tots els objectius

3. Procés seguit en la definició del pla estratègic 3.1. Proposta inicial. Es va plantejar, per el disseny del Pla Estratègic: Incloure només els objectius que es deriven de uns pocs reptes estratègics i indicadors associats que resulten d’una anàlisi prèvia, amb major participació de la comunitat. Deixar la resta d’activitats i indicadors associats per els sistemes de garantia interna de qualitat que ja estan funcionant al Campus, com és sistema AUDIT i altres que la Universitat ja te establerts. 2013-2016. Quart pla estratègic: Novetats respecte als plans anteriors - Major participació interna i externa en el procés de definició del pla. - Col·laboració de Gabinet de Planificació, Avaluació i Qualitat de la Universitat - Definició d’un reduït nombre de Reptes Estratègics i indicadors de seguiment - Major participació de la comunitat en el desplegament final del pla, amb una sola persona com responsable de cada objectiu.

3.2. Col·lectius convidats i participants en el procés: Personal Docent i Investigador del campus: caps de grups de recerca, caps de secció, equip directiu EPSEVG, coordinadors de titulació, claustrals, i altres Personal d’Administració i Serveis del campus: caps de servei i altres Estudiants del campus: membres de la junta escola, titulats recents Externs al campus: directius d’empreses i institucions locals i properes

Gener Març Maig Diagnòstic intern (PESTELI) 3.3. Procés de desenvolupament del Pla: Gener Diagnòstic intern (PESTELI) Diagnòstic extern (com ens veu la nostra comunitat) Març Missió, visió i valors Creuament matriu estratègica (DAFO) Maig Reptes estratègics (2-5) Objectius estratègics (6-18)

Diagnòstic extern (1) VERITATS (coincidència total del grup extern):

Diagnòstic extern (2) TENDÈNCIES (coincidències parcials del grup extern):

Diagnòstic extern (3) IDEES SINGULARS (sense coincidència del grup, idees individuals):

Diagnòstic – Indicadors (1)

Diagnòstic – Indicadors (2)

Diagnòstic – Demanda (1) Dades demanda estudis 2006 - 2012

Diagnòstic – Demanda (2) Increment dem 1a (11/12) - (10/11) Dades demanda estudis 2011/2012 Oferta de Assignats Juliol 2011   Demanda Juliol 2011 Demanda Juliol 2010 Notes Tall Oferta estudis 2011-2012 Places 2011/12 1a Preferència Altres Total % 1a Pref vs. total Dem 1a - Oferta % Dem 1a /Oferta 1a Pref Increment dem 1a (11/12) - (10/11) Juliol 2010 PAU + FP Juliol 2011 PAU + FP Grau en Enginyeria Informàtica 40 30 19 49 61,2% 130 160 -10 75,0% 22 8 5,320 5,000 Grau en Eng. Elèctrica / Grau en Eng. Electrònica Industrial i Automàtica / Grau en Eng. Mecànica 200 108 90 198 54,5% 386 494 -92 54,0% 69 39 5,358 Grau en Enginyeria de Sistemes Electrònics 5 10 50,0% 76 81 -25 16,7% 4 1 6,360 Grau en Enginyeria de Disseny Industrial i desenvolupament del producte 80 67 32 99 67,7% 107 325 432 27 133,8% 73 34 6,064 6,964

Diagnòstic – Demanda (3) Dades demanda estudis 2012/2013

Diagnòstic – Enquestes als estudiants Perquè has triat aquests estudis? 2012-2013 70 2 25 18 33 45 193 http://dades.upc.edu/?op=mostrar_unitat&any=2011&index=340&apartat=enquestes_1r

Diagnòstic intern – Pesteli (1)

Diagnòstic intern – Pesteli (2)

A partir de l’anàlisi anterior definim: La Missió i la Visió

i els Valors amb els que actuem

Creuament de la matriu DAFO No depenen de nosaltres: Oportunitats Amenaces Depenen de nosaltres: Fortaleses Debilitats

Quadrants: Ofensiu Defensiu Adaptatiu Supervivència

Fruit de la diagnosi anterior, i considerant la missió i valors definits, proposem per el Pla Estratègic 2013-2016 del Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú els següents: 2 reptes estratègics

3.4. Definició de la proposta final del Pla Estratègic. Cada repte estratègic té associats uns indicadors estratègics, amb un responsable per cada indicador, que estan lligat a uns objectius estratègics, normalment 3 o 4. Finalment, per cada objectiu estratègic es defineixen: Responsable Accions més significatives a realitzar Dates d’inici i final de les accions Recursos necessaris Indicador: valor inicial (nivell de partida) i valor final (nivell a assolir, %) Observacions

4. Conclusions El Pla Estratègic és un valuós instrument per a consensuar les polítiques a seguir, tant dintre de l’equip directiu como amb la Comunitat Amb un reduït nombre d’objectius, i amb només un responsable per cada objectiu, el Pla Estratègic ens facilitarà la consecució dels reptes que ens hem plantejat a curt i mig termini. El Pla Estratègic permet il·lusionar a la Comunitat cap a uns objectius compartits unificant esforços. El Pla Estratègic es un bon complement als sistemes de qualitat del Centre en el marc establert per la Universitat i les agencies de qualitat i acreditació.

PLA ESTRATÈGIC DEL CAMPUS DE LA UPC A VILANOVA I LA GELTRÚ 2013-2016 juny de 2013