Llotja de València o de la Seda

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
2. REPRESENTACIÓ GRÀFICA D’HABITATGES
Advertisements

Catedral de Lleó.
Catedral gòtica de Barcelona. La Planta
EVOLUCIÓ HISTÒRICA I ESTRUCTURAL DE L’EDIFICI
CATEDRAL DE LLEÓ LA CATEDRAL ESPANYOLA MÉS FRANCESA.
San Pietro in Montorio Bramante.
LA CIUTAT I L’HABITATGE A ROMA
LA MAISON CARRÉE. NIMES.
Església de San Lorenzo, Florència
LES OBRES PÚBLIQUES DE ROMA
Columnata de la plaça Sant Pere del Vaticà
L’ART DE LES CIVILITZACIONS FLUVIALS (I)
Portada de Santa Maria de Ripoll
ELS TEATRES D’ESPARREGUERA ABANS I ARA
L'ART GREC.
EVOLUCIÓ DE LA PLANTA DE L’ESGLÉSIA DE SANTA CREU (O SANTA HELENA) DE RODA.
L’ART DEL PALEOLÍTIC PINTURA I ESCULTURA.
Santa maria del mar Arquitectes: Berenguer de Montagut i Ramon Despuig
Esglèsia de Santa Maria del Mar
NORDLYSET COPENHAGEN | 2006
DÉUS EGIPCIS NAIARA I SERGIO LÓPEZ.
L’art a la Grècia clàssica
Quan la natura s’expressa
ANÀLISI EL CAFÈ DE LA MARINA
L’ART ROMÀNIC I EL GÒTIC.
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
ART BIZANTÍ ART CAROLINGI
LA FAULA.
TEMA 3 GRÈCIA.
Frontal de l’altar d’Avià MNAC
Un recorregut per la Península Ibèrica durant la dominació musulmana
Sant Vicenç de Cardona Autor: Desconegut Cronologia:
PERIODITZACIÓ DE L’ART BIZANTÍ 324
FALLING WATER HOUSE                                                                                                                                                             
La carta formal.
CATEDRAL DE NOTRE DAME DE CHARTRES
MESOPOTÀMIA país o regió entre rius aC aC.
Coneixement del Medi Social i Cultural
Castell de Castelldefels
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
LA MAISON CARRÉE NIMES MERCÈ BIGORRA IES. MOIANÈS.
JUSTINIÀ I EL SEU SEGUICI
ARQUITECTURA CIVIL (i II)
LLOTJA DE VALÈNCIA Molt bella e magnífica e sumptuosa.
Sant Bartomeu Classe de cinquè i sisè CEIP La Valldan.
Eric Montaner 2n d’E.S.O Història
L’art gòtic Segles XIII, XIV, XV.
ROMANS:OBRES PÚBLIQUES
PARC DEL LABERINT D’HORTA
Nom: Reial Monestir de Santa Maria de Poblet Arquitecte: desconegut
ANTONI GAUDÍ Antoni Gaudí va néixer a Reus (Baix Camp) l’ any 1852 i va morir a Barcelona l’any Era arquitecte. Ell anà a Barcelona al per.
Els primers en ser invadits i els últims en ser conquistats
PALAU DE LA GENERALITAT, EL PATI DELS TARONGERS
El petit príncep
Reptes i oportunitats per al Litoral Català
Reptes i oportunitats per al Litoral Català
Santa Maria del Pi.
ART ISLÀMIC.
Casa Lleó Morera Barcelona - Catalunya Estil Modernista.
EL TEATRE GREC.
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
Catedral de Barcelona Aquesta construcció és religiosa .
La casa del rellotge La Torre del Rellotge és una masia que s'ubica entre les places Bonet i Muixí i Ibèria, a tres metres d'alçada del nivell del carrer.
ERMITA DE BRUGUERS Es troba en el baix ebre en bruguers. si voleu anar-HI, cal agafar la BV La Mare de Déu de Bruguers o Ermita de Bruguers és un.
Evolució del comerç als barris de Barcelona
DE L’ORGANIGRAMA AL DIBUIX Dinàmica i funcionament de la ciutat
CAMP D’APRENENTATGE Els monestirs del Císter (Tarragona)
L’AIGUA ÉS VIDA.
BARCELONA EMMURALLADA
Transcripción de la presentación:

Llotja de València o de la Seda

Autor: Pere Comte, Joan Corbera i Domingo Urtiaga, Consolat de Mar Cronologia: 1482- 1498, Sala de Contractació; 1500-1548, Consolat de Mar. Estil: gòtic Tipologia: Llotja Materials: pedra i fusta Localització: València

Descripció formal La Llotja està dividida en quatre espais: la Sala de Contractació, la Sala del Consolat de Mar, el pati dels Tarongers i la torre. Des de l’exterior es distingeixen dos cossos separats per una torre. A la dreta, la Sala de Contractació presenta una façana amb una porta monumental d’arc apuntat, flanquejada per relleus escultòrics i grans finestrals amb traceries. A l’esquerra, al Consolat de Mar, s’endevinen els tres pisos que el componen: planta baixa, amb finestres quadrangulars senzilles; planta noble, amb grans finestrals tripartits mitjançant columnes fines rematades per riques traceries, i un tercer pis format per una galeria de finestres d’arc flamíger, separades per contraforts coronats per pinacles, entre els quals hi ha vuit parelles de medallons amb figures d’herois, déus i reis. La decoració exterior es complements amb merlets i 28 gàrgoles –utilitzades per desguassar- que representen animals fantàstics i persones en actituds indecoroses. En planta es distingeixen els quatre espais, tots de superfície quadrangular. La Sala de Contractació es divideix en tres naus a partir de vuit columnes helicoïdals sense capitell que, juntament amb les 16 adossades als murs, sostenen la volta de creueria i deixen un espai diàfan i ampli. A l’interior del Consolat de Mar destaquen els magnífics cassetonats de fusta poligonals i quadrats que decoren els sostres de la planta baixa i noble. La torre alberga una capella a la planta baixa i una presó, a la qual s’accedeix mitjançant una espectacular escala de caragol sense eix central. Finalment, al pati dels Tarongers destaquen una font central i les filigranes als finestrals ogivals.

Consolat de Mar, planta superior. Finestrals, medallons i pinacles.

Columnes helicoïdals sense capitell, columnes adossades als murs, tres naus, voltes de creueria.

Cassetonats de fusta poligonals i quadrats. Consolat de Mar, interior.

Funció, contingut i significat L’auge d’una classe comercial potent i dinàmica va portar a la construcció d’edificis amb un caràcter utilitari: dels espais porticats que tenien la funció de llotja inicialment es passà a uns edificis que posaven de manifest el prestigi de la ciutat. Les llotges albergaven les activitats comercials. A la Casa de Contractacions es duien a terme les transaccions, i al Consolat de mar es resolien els diversos litigis que hi podia haver entre mercaders. Aquest Consolat responia a la necessitat d’arbitrar i administrar l’àmbit de la navegació marítima, atesa l’envergadura que havia adquirit. Als pisos superiors de la torre hi havia una presó destinada als que incomplien les seves obligacions. La Llotja de la Seda es va convertir en un símbol econòmic de la ciutat de València, ja que representava el seu gran potencial marítim i comercial, en un moment en què la corona catalano- aragonesa gaudia de grans riqueses i prestigi.

Models i influències La Llotja de València és una de les arquitectures més singulars i destacades de la Península Ibèrica. La seva construcció, a mig camí entre el Gòtic i el Renaixement, va fer que s’hi ajuntessin les millors propostes de la tradició medieval i les noves solucions renaixentistes. En aquest sentit, es va inspirar en la Llotja de Palma per construir tant la façana com les columnes helicoïdals de l’interior de la Sala de Contractació. Igualment, cal assenyalar la influència de la cultura àrab en la voluntat de proveir l’edifici d’un pati amb font i tarongers per refrescar l’ambient. D’altra banda, a l’edifici del Consolat de Mar apareixen elements decoratius renaixentistes, com el cassetonat interior o els medallons que ornamenten la façana. Extret de : LLACAY, Toni, Visualart, Ed. Vicens Vives, 2009; TRIADO, JR. Història de l’art. Ed. Vicens Vices, 2009