Español III Repaso del capítulo 7B Repaso para el examen: (70 puntos)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Repaso de “Un oso y un amor”
Advertisements

Español III Repaso del capítulo 6B Repaso para el examen:
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Present Progressive To emphasize that an action _____________, use the present progressive. estar + -______________________ Ella está ______________ los.
Español I Repaso para el examen: Vocabulary er/ir verbs me/te gusta(n)/me/te encanta(n) Listening Comprehension Reading Comprehension (about 60 points)
lunes, el diez de febrero del 2013 (dos mil once)
Esp. III: Los verbos reflexivos
Spanish II Week 5. Para Pensar 9/6 Actividad 5 en pagina R3.
TEMA: Repaso de la conjugación de los verbos CCSS L.3.1- Demonstrate command of the conventions of standard Spanish, grammar, and usage when writing and.
LOS MANDATOS ESPAÑOL 3 Unidad 3.1 y 3.2.
1 How to make commands in Spanish. First of all, commands in Spanish come in two kinds: formal and informal.
Complementos Indirectos Español III Diciembre 2013 Señora Hooker.
Hoy es miércoles. Es el 14 de mayo La pregunta: For each of the sentences below, fill in the correct form of SER OR ESTAR. Also note which letter of the.
Yo- GO verbs & irregulars Etapa Preliminar / Repaso.
Apuntes (5.2.15) Los Mandatos Gente: Lección 6 Sra. Butsch Nolte Kentridge High School.
Los complementos indirectos Me trae un…. por favor.
Future. Before learning to form the future it in English: I will speak. The future tense in English ALWAYS has the word “will” (or “shall”). It can be.
PRONOMBRES DE COMPLEMENTO DIRECTO E INDIRECTO. ¿ Recuerdas? COMPLEMENTO DIRECTO Is a noun or a noun phrase that receives the action of the verb directly.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
LOS MANDATOS ESPAÑOL 3 Unidad 3.1 y Tú mandato 3rd person singular of verb (él, ella, ud. Form) 3rd person singular of verb (él, ella, ud. Form)
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Capítulo 6 - repaso Melanie D’Amico 20 Dauer Hall office hours: M & W 11:15 – 12:15, T 1:45 – 2:45.
Commands. Ud. / Uds. Commands To form a Ud. / Uds. command you have three steps. 1) Take the “yo” form of the present tense verb. 2) Drop the “o” 3) Add.
Tú Commands. + Tú Commands To form a positive tú command you simply use the él/ella form of the verb in the present tense.
Affirmative Tú Commands n You already know how to give affirmative commands to someone you address as tú. n You take the 3rd person form of the verb.
Hoy es el 28 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Traduce.  I tell them  He bought me  They bring us  We tell you La tarea Termina las hojas de ejercicio.
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Negative tú commands Ms. Pomar Spanish II. When would I use negative tú commands? ► When you’re telling your friend, younger sibling, etc. not to do something!
To form the Ud./Uds. command: 1. Take the “yo” 2. Drop the “o” 3. Add the opposite ending: -e, -en for –ar verbs -a, -an for –er, -ir verbs Trabajar 
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
La Esponja 1.¿Conoces a alguien que trabaja en una fábrica? 2.Disculpe, ¿hay un puerto por aquí? 3.Conjuga: Ud., Uds., Tú (+/-) 1.Perder 2.Dejar 3.Abrir.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Realidades 2A ¿ Cómo te preparas?.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Find your new seat Quasimodo:. Quizzes:  Regular verbs quiz: Average = 91% (B+)  Big quiz: Average = 93% (B+)  You should be able to figure out the.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Los mandatos informales Español 2. Informal tú commands (affirmative / positive +) Use the form preguntar --> borrar--> servir--> él / ella / ud ¡Pregunta!
1 Affirmative Tú Commands Expresate level 2 page 26.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Regular Formal commands (affirmative AND negative) 1.Start with the form of the verb 2.Drop the 3. Then put on the -ar verbs -er/-ir verbs Ud. Uds.
Affirmative Tú Commands P. 45 Affirmative Tú Commands n You already know how to give affirmative commands to someone you address as tú. n You take the.
The Present Subjunctive P. 410 Realidades 2. The Subjunctive Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
• Listening Comprehension •Reading Comprehension
Avancemos Negative tú commands. When Are Negative Commands Used? Negative Commands are used when you tell a person to not do an action. For Example:
Srta. Forgue El 26 de abril de 2011
Page 114 – Chapter 2 En Español 3.  You already know how to give affirmative commands to someone you address as tú.  You take the 3rd person form of.
Present tense conjugations of regular –AR, -ER, - IR verbs Los Verbos Regulares.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Español I Repaso del capítulo 4.2 Repaso para el examen:
PRIMERO  What is the difference in meaning and usage between “tú” and “usted”?  Take hablar to the affirmative command and negative command.  Take ser.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Español III Repaso del capítulo 3.1 Repaso para el examen:
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
•Stem-Changing Verbs (e-ie)
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Gramática: Capítulo 1 Español III. El Subjuntivo All tenses we have studied up until this point are considered el indicativo – the indicative The indicative.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Día 7 Capitulo 3 Mantenerte sano Español 3 Mandatos de tú Afirmativos y negativos ¿Qué recordamos?
Avancemos Negative tú commands. When Are Negative Commands Used? Negative Commands are used when you tell a person to not do an action. For Example:
THE SUBJUNCTIVE MOOD Spanish 2 – 6.2. THE PRESENT SUBJUNCTIVE In English, we say “I hope that…” to express hopes & wishes. Verbs that follow such expressions.
El pretérito e ir de compras Recuerden que el exámen es el jueves 18 de febrero Ms. G
Los mandatos informales Español 2 Informal tú commands (affirmative / positive +) Use the form preguntar --> borrar--> servir--> él / ella / ud ¡Pregunta!
Transcripción de la presentación:

Español III Repaso del capítulo 7B Repaso para el examen: (70 puntos) •Vocabulario •Los mandatos de usted y ustedes •Los usos de por y para •Comprensión auditiva •Capacidad de la lectura

Comprensión auditiva (5 puntas) A group of teenagers is discussing whether to have a picnic or a dinner at someone’s home next Saturday to welcome a group of new students. As you listen to their opinions, decide whether the person is in favor or not in favor of an outdoor picnic. http://www.phschool.com/webcodes10/index.cfm?wcprefix=jdd&wcsuffix=0799&area=view&x=0&y=0 En favor del picnic No en favor del picnic Beto Hector Ana

Vocabulario - continuado Within the 42 points, there will be: 13 matching, 13 multiple choice, 6 cloze responses, 16 fill in the blank with pictures to assist you in finding the correct word in Spanish.

Vocabulario (40 puntos) 1. ¡Mira las ________ (nubes/piedras)! No sé si podemos dar una caminata hoy porque va a llover. 2. Si dejemos la comida aquí en la mesa, ______ (las hormigas/los aguacates) la van a comer. 3. No te pongas ese suéter. Lo dejé en la lluvia anoche y todavía está _______ (seco/mojado). 4. Puedes añadir un poco de mayonesa al __________ (pavo/cerezas) si quieres. 5. Julia trajo una _________ (cesta/melón) con sándwiches de pollo, guacamole y varias frutas.

Vocabulario – continuado El sábado pasado, fuimos al parque para 1._ y pasar el día 2._ casa. A mí me encanta hacer muchas actividades al aire libre, pero Luis no quería ir. Mientras 3. _, él decía que el 4. _ estaba demasiado mojado y no quería tener los zapatos sucios. Luego, Luis no podía encontrar un lugar 5. _ para comer. Pero cuando empezamos a 6. _ las hamburguesas. Luis dijo que le gustaba el olor de la carne 7. _ y que tenía un 8._ increíble. ¡Comió 4 hamburguesas! Luego él no podía caminar rápidamente porque no se sentía bien. Creo que si hacemos otra parrillada, Luis no nos va a 9._. Banco de palabras: dábamos una caminata, sabor, fuera de, asada, hacer una parrillada, seco, sendero, asar, acompañar.

Gramática – los mandatos (9puntos) Use the present tense yo, drop the –o and add the opposite ending. This rule also applies to stem-changing verbs. Attach pronouns to affirmative commands; place pronouns before the verb in negative commands. Show below both Ud. and Uds. commands. cortar _____________ hacer _________ ir _____________ decir _________ servir _____________ dar _________ encender _____________ estar _________ buscar _____________ ser _________ apagar _____________ tener _________ traer _____________ mezclar _________

Gramática – Los usos de por y para (10 puntos) Be sure to review your notes regarding usage of por and para. 1. Gracias ______ la ayuda. 2. El hombre salió ________ Madrid. 3. ______ hacer una paella, necesitas mariscos. 4. Yo estudié _______ dos horas. 5. Necesito hacer la tarea ________ el lunes. 6. Él me dio diez dólares ______ el libro. 7. El libro fue escrito _________ Juan Rulfo. 8. Este regalo es _________ ti.

Capacidad de la lectura (5 puntos) As you look for firewood around the campgrounds, you come across several signs that give instructions to park visitors. Read the signs below. Which signs focus on a) hiking; b) cooking; and c) using the cabins. 1. Apaguen los incendios completamente con agua. ___ 2. Apaguen las radios después de las once de la noche. _____ 3. No recojan las flores del sendero. _____

But wait…. There’s more!  Sra. Lawson will include 10% extra credit! That’s 6 additional points. Remember tests are weighted 45% of your grade! Yes, spelling counts! However, I will only take off a ½ point for each spelling error or accent error. How can I prepare: 1. Start now to study – don’t wait until the night before. 2. Go to Quizlet to practice vocab or use your vocabulary /grammar sheets. http://quizlet.com/5160427/esp-iii-ch-7b-flash-cards/ You can practice here too: http://twhssralawson.wikispaces.com/ 3. Don’t study for long periods of time – break it up into 15 minute segments.