La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Capítulo 6 - repaso Melanie D’Amico 20 Dauer Hall office hours: M & W 11:15 – 12:15, T 1:45 – 2:45.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Capítulo 6 - repaso Melanie D’Amico 20 Dauer Hall office hours: M & W 11:15 – 12:15, T 1:45 – 2:45."— Transcripción de la presentación:

1 Capítulo 6 - repaso Melanie D’Amico mdamico@ufl.edu 20 Dauer Hall office hours: M & W 11:15 – 12:15, T 1:45 – 2:45

2 To Know p. 195  Saber  to know information/facts  Yo sé el número de telefono de Pablo.  to know how to do something  Pablo sabe cocinar paella.  Conocer  to know a person  Yo conozco a Miguel.  to be familiar with a place or thing  Miguel conoce San Diego.

3 ‘a’personal p. 196  The personal ‘a’ goes before a person when they are the direct object of a sentence  Yo veo a Miguel  Juan y Teresa invitan a Luís y Marisol a la fiesta.  The personal ‘a’ does not translate into anything in English  Yo veo a Miguel  I see Ø Miguel.

4 objetos directos p. 200  Direct objects answer the questions  Who?  What?  I see María.Yo veo a María.  Pablo has a book.Pablo tiene un libro.  Direct objects can be replaced by pronouns:  me, te, lo/la, nos, los/las

5 objetos directos p. 200  Direct object pronouns go in front of the conjugated verb:  Yo veo a María  Yo la veo  Pablo tiene un libro  Pablo lo tiene  Pronouns may also be attached to an infinitive or gerund:  Voy a invitar a María  Voy a invitarla  Estoy invitando a María  Estoy invitándola

6 acabar de p. 201  To talk about what someone has just done use acabar de + infinitivo:  I have just read that book  Acabo de leer ese libro  Alberto has just gotten dressed  Alberto acaba de vestirse

7 Idefinidos/Negativos p.203  Idefinidos:  algo  alguien  algún/a/os/as  siempre  también  Negativos:  nada  nadie  ningún/a  nunca, jamás  tampoco Remember – there are double negatives in Spanish No tengo nada en mi bolsa. No hay ninguna agua.

8 Mandatos Formales p. 206  Verbos –ar (mirar)  mire Ud.  miren Uds.  Verbos –er (comer)  coma Ud.  coman Ud.  Verbos –ir (escribir)  escriba Ud.  escriban Uds.

9 Mandatos Formales p. 207  Commands use the stem-changes  Pensar  piense, piensen  Spelling changes for verbs ending in:  -car  -que buscar  busque, busquen  -gar  -gue pagar  pague, paguen  -zar  -ce empezar  empiece, empiecen  Use yo form to make the commands  tener  tengo  tenga, tengan  conocer  conozco  conozca, conozcan

10 Mandatos formales p. 207  There are 5 other irregulars to learn  ir  vaya, vayan  ser  sea, sean  estar  esté, estén  saber  sepa, sepan  dar  dé, den  When affirmative, pronouns get attached:  Mírelo.  Póngase los zapatos.  When negative, pronouns go in front:  No lo mire.  No se ponga los zapatos.


Descargar ppt "Capítulo 6 - repaso Melanie D’Amico 20 Dauer Hall office hours: M & W 11:15 – 12:15, T 1:45 – 2:45."

Presentaciones similares


Anuncios Google