A lousa.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Utilización das rochas nunha construción
Advertisements

PROGRAMA DE MINIMZACIÓN DE RESIDUOS
A TELECOMUNICACIÓN FAI EVOLUCIONAR Á SOCIEDADE
O CICLO DA AUGA.
A acuicultura.
A ORQUESTRA SINFÓNICA DE GALICIA
A enerxía TEMA -5.
Batáns.
RELEVO, HIDROGRAFÍA E CLIMA DE ESPAÑA
RELEVO, HIDROGRAFÍA E CLIMA DE ESPAÑA
O efecto invernadoiro en Galiza
A Febre Amarela.
Vespa velutina nigrotorax
OS CLIMAS 1.º FP BÁSICA.
Enerxía Xeotérmica Profesora: Carmen Cid Manzano
COMO CONVERTER UN RELATO NUNHA FOTONOVELA
máquinas e aparellos tradicionais
Traballo de investigación feito polos de 6ºB.
O legado de Roma IES MONTE DAS MOAS 1º ES0 MAIO 2011.
Licenciatura de MATEMÁTICAS
UD8 – BIOLOXÍA E XEOLOXÍA 1ºESO
Para reflexionar... “Unha lingua non pode perdurar no tempo se non se coida a súa literatura” Rosa Adanjo Correia Profesora na Universidade de Lisboa Entrevista.
Historia do libro O libro é un conxunto de follas manuscritas ou imprimidas, cosidas ou encadernadas xuntas e que forman un volume ordenado para á súa.
MAGMATISMO E METAMORFISMO
Os protozoos.
ESTUDO DOS AUTÓNOMOS DE PONTEVEDRA ESTUDO DOS AUTÓNOMOS DE PONTEVEDRA
O barroco compostelán.
PROXECTO LOVA ELECTRICIDADE.
Pratos combinados saudables
Hiistoria da conserva CAMBADOS.
REDE FLUVIAL DE GALICIA
PROGRAMA MUNICIPAL DE INTERVENCIÓN FAMILIAR
Proxecto interdisciplinar
Ra verde Pelophylax perezi rana frog grenouille ra.
Pemento (Capsicum annuum) pimiento pepper piment pimento.
DINÁMICA TERRESTRE.
OS CAMBIOS NATURAIS NOS ECOSISTEMAS
AS PLANTAS A raíz.
¿Por qué chorar mentres vou andando, se outros rín e non teñen pés?
Plásticos, fibras téxtiles e outros materiais
CONQUISTA E ROMANIZACIÓN DE GALLAECIA
Estereotipos e prexuízos lingüísticos: a súa repercusión nos usos.
Carlos Gradín (Universidade de Vigo)
Semana das Persoas con Diversidade Funcional
A alpaca.
Facendo pan.
O MAR.
freixo de folla estreita, (Fraxinus angustifolia)
MOVEMENTOS MIGRATORIOS
OS PROCESOS DA NUTRICIÓN NUNHA PLANTA
DEFORMACIÓNS DAS ROCHAS
COOPERANDO PARA APRENDER ESTRUTURA COMPLEXA
CONQUISTA E ROMANIZACIÓN DE GALLAECIA
O morcego Roque.
PRODUCCIÓN BÁSICA DO ALUMINIO
FRACASO ESCOLAR By Claudia García Marcos Begoña Besada Romero
Minerais, rochas e xeomorfoloxía
Vide vid common grape vine.
O MAGOSTO en Ourense..
O APARATO EXCRETOR.
A NUTRICIÓN NOS ANIMAIS.
Proyectos dTítulo do traballo de innovación e/ou nvestigación
Unidades exteriores: As cordilleiras
Os volcáns.
Cousas da rata Luisa.
Sinais de Advertencia Javier e Paula.
XXIV ENCONTRO ESTATAL DE ESCOLAS ASOCIADAS Á UNESCO. MELILLA-2011
TEMA 1: Relevo e ríos de Galicia.
AS FUNCIÓNS DOS SERES VIVOS II: A RELACION
Procesos xeolóxicos internos
Transcripción de la presentación:

a lousa

A lousa ou pizarra é unha rocha metamórfica formada a partir de sedimentos arxilosos depositados nos fondo mariños que foron afectadas por un metamorfismo de grao baixo. As lousas galegas aparecen en formacións xeolóxicas antigas da Era Primaria ou Paleozoica que van desde o Cámbrico (hai 570 millóns de anos) ao Devónico (hai 345 millóns de anos)

As lousas ocupan un tercio da superficie de Galicia. Aparecen sobre todo na zona oriental en bandas que van de norte a sur polas provincias de Lugo, Ourense e A Coruña.

CARACTERÍSTICAS Estrutura homoxénea, de gran moi fino, disposta en follas doadas de separar seguindo os planos de exfoliación. Textura suave e cor variable gris, negra, verde ou castaña. COMPOSICIÓN: fundamentalmente sílice e silicatos complexos de alúmina (sericita, clorita, mica sódica, arxila...) A lousa ten unhas excelentes cualidades como material de cobertura e revestemento: é illante, impermeable, incombustible e case inalterable (tanto na cor como na súa composición). Ten unha boa resistencia mecánica e é moi duradeira. Lousa moscada, cunhas características formacións de mica que lle dan ese nome.

Lousa gris escura. A cor escura depende da cantidade de materia orgánica que acompañaba ao sedimento arxiloso.

Lousa negra

Lousa verde. Ten pouca materia orgánica e un elevado contido en cloritas, compostos de ferro, magnesio, silicio e aluminio).

Lousa verde con piritas

As lousas aparecen con outras cores cando están tintadas con óxidos.

A facilidade de fragmentación (laxeado) das lousas dalle ás paisaxes formas redondeadas moi inestables cando perden a cuberta vexetal.

O Courel

A lousa explótase como rocha ornamental en tres zonas: - Valdeorras (lousas grises e negras), especialmente concentrada no concello de Carballeda de Valdeorras. - Lugo (lousas verdes): Pol, Mondoñedo, Pastoriza e Quiroga. - Ortigueira (lousas grises e negras). Tamén se explota para áridos en Mazaricos, Carral e Fene.

A EXTRACCIÓN As explotacións de lousas son case todas a ceo aberto, aínda que tamén se están empezando a explotar en minas subterráneas. Louseira en Casaio

Louseira no Courel

MANUFACTURA -Pártense os bloques. -Sérrase con máquinas para formar bloques regulares (tochos) das medidas axeitadas -Lábranse para separar as planchas por exfoliación. -Córtanse, clasifícanse e embálanse.

USOS DA LOUSA A lousa usouse desde sempre en Galicia, para cerramentos, muros, cubertas e lousados como o atestiguan os edificios castrexos ou as obras romanas e as construcións pupulares das zonas onde ese material abondaba no contorno. Hórreo en Navia de Suarna

Pasal en Mondoñedo.

Nos últimos tempos os avances tecnolóxicos aplicados á extracción do material e á elaboración das pezas, as novas técnicas construtivas déronlle á lousa novas aplicacións e está a ser ampliamente utilizada tanto para exteriores (cubertas, fachadas, lousados) como interiores (pisos, elementos decorativos).

Galicia produce o 70% da lousa do mundo. Expórtase principalmente a Francia, Alemania, Reino Unido, O Benelux, Brasil e Nova Zelanda. Shizuoka Kenmin Convention & Arts Center. Osaka. Xapón, do arquitecto Arata Isozaki.

Domus. A Coruña, do arquitecto Arata Isozaki.

Vivenda no Barco de Valdeorras Auditorio de Pontevedra do arquitecto Manuel de las Casas.

Mosaico de Luís Seoane. O Castro. Sada.

Pizarra e pizarrillo, materiais escolares de uso común ata hai coarente anos.

MONTAXE: Adela Leiro FOTOS: Adela Leiro, Internet. DEBUXOS: Mon Daporta