Sistemas Abiertos Annex. Disseny i Enginyeria del Software

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Chat para Ciclope Astro Facultad de Informática Universidad Politécnica de Madrid SISTEMAS INFORMÁTICOS 2 de Julio de 2008 Hélène Doumenc
Advertisements

Chat para Ciclope Astro Facultad de Informática Universidad Politécnica de Madrid SISTEMAS INFORMÁTICOS 30 de Junio de 2008 Hélène Doumenc
CICLOPE WEATHER Monitorización de datos meteorológicos y gestión de alertas para un observatorio astronómico ● 22 de julio de 2009 UNIVERSIDAD POLITÉCNICA.
GvSIG_des_2.x_d: Curso de desarrolladores de gvSIG Desktop v 2.x Proyectos y paquetes Novedades de desarrollo en gvSIG 2.0
Ciclope Astro - Foro Facultad de Informática Universidad Politécnica de Madrid SISTEMAS INFORMÁTICOS 13 de Marzo de 2008 Álvaro PANTOJA CASERO
TFG – Àrea Enginyeria del programari
LA PROTECCIÓ DE LA PROPIETAT INTEL·LECTUAL DEL DISSENY INDUSTRIAL
Disseny i desenvolupament d’un framework MVC en PHP
Sistema de gestió APPCC
Lenguajes de Programación Tema 1. Introducción y conceptos generales Pedro García López
MOBILITAT D’ESTUDIANTS ERASMUS
Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
Projecte Fi de Carrera Disseny i desenvolupament d’un esquema criptogràfic per gestionar de forma segura els historials mèdics dels pacients a través d’una.
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
Treball Fi de Carrera – J2EE
LA PRIMERA GUERRA MUNDIAL
No te la juguis: posa’t el cinturó !
El procés de desenvolupament
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
TFC Intranet Escolar Desenvolupament d’una aplicació Java2 EE
Gestió de projectes àgils distribuïts
Disseny de la interfície d’un smartwatch i l’aplicació mòbil
Mètriques de productivitat de programari per a la gestió de projectes
Lenguajes de Programación Tema 1. Introducción y conceptos generales
EQUDIA: DIAGRAMES PER A LA INTERPRETACIÓ VISUAL D’EQUACIONS EN DISPOSITIUS MÒBILS Oriol Janés Pereira Tutors: Sergio Escalera Guerrero Oriol Pujol Vila.
NIVELLS D’0RGANITZACIÓ
uoc-domo CONTROL DOMÒTIC AMB ARDUINO UOC-DOMO
LA FAULA.
En aquest tema veurem els apartats següents:
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
TFC - Antoni Romanos Arasa
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
Per què fer recerca i innovació tecnològica en l’àmbit del
Juan Antonio Elena Castiñeira Grau d’Enginyeria Informàtica  
SISTEMA GESTOR D’EMPRESA D’EXCAVACIONS
ES:E - Objectius Donar una visió inicial de l’Enginyeria del Software
Aplicacions web per treball col·laboratiu
Desenvolupament d’aplicacions mòbils (HTML5 o Windows Phone)
TREBALL DE FINAL DE CARRERA
Immobiliària 2.0, adequació als estàndards actuals
Víctor Ruiz Marquès Enginyeria en Informàtica   Juan Martínez Bolaños
Aplicació de gestió d’una perruqueria
CLASSIFICACIÓ DE LA MATÈRIA
Projecte eTaller Disseny i implementació d’una aplicació de gestió web JEE per a petits tallers de reparació d’automòbils © Jaume López Diaz – Treball.
Enginyeria del software II
Mescla Eutèctica Estudi analític del comportament del punt de fusió d’una mescla homogènia d’aigua i sal.
Memòria RAM Neus Blasco Amor 4rtB.
El màrqueting i els seus elements
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Jonathan Ceballos Rodriguez ( ) Zenón Perisé Alía ( )
Disseny de la persistència Introducció i mapping objecte/relacional
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
Disseny de la persistència Introducció i mapping objecte/relacional
Disseny de la persistència Serialització
Projecte final de carrera Què és?
TECNOLOGIA.
Quan penses que tot està inventat ….
Aprenentatge de matemàtiques a partir de la creació de videojocs.
Xarxa de Custòdia del Territori
REAXYS.
Accessibilitat web per a discapacitats visuals
Projecte Fi de Carrera - J2EE Alumne: Daniel Clemente Marcè
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
FUNCIONAMENT INTERN D’UN ORDINADOR
En aquest tema veurem els apartats següents:
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Presentació assignatura
Desenvolupament d'una aplicació web per a viatgers
CICLES FORMATIUS.
Transcripción de la presentación:

Sistemas Abiertos Annex. Disseny i Enginyeria del Software Pedro García López pgarcia@etse.urv.es

Copyright © University Rovira i Virgili Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document under the terms of the GNU Free Documentation License, Version 1.1 or any later version published by the Free Software Foundation; A copy of the license is available at: http://www.fsf.org/licenses/fdl.html

1. Index Enginyeria del Software UML (Unified Modelling Language) Conclusions

2.1 Engineria del software Objectius: Construir programari més robust I fiable Reduir el temps de desenvolupament I augmentar la productivitat Desenvolupament de programari a partir de mòduls ja elaborats Reutilització d’aquests mòduls en altres aplicacions Facilitat de mantenir i adaptar aquests mòduls per produir noves funcionalitats

Components a tot arreu Els objectius són similars en altres enginyeries: Construcció acurada de mòduls robustos, fiables, bé documentats I reutilitzables En aquestes enginyeries els components s'utilitzen des de fa temps Enginyeria electrònica : circuits Enginyeria Industrial: cotxes Enginyeria aeronàutica: avions …

Exemple: la indústria de l’automòbil La construcció de cotxes era una tasca molt costosa, avorrida I lenta Henry Ford proposa una nova idea: Produir cotxes per a tothom mitjançant un model de construcció ràpid El mètode La línia d’acoblament de components(1914)

Per què no aplicar els components al programari ? Els objectius de l’Enginyeria del Software són similars a altres enginyeries Les Enginyeries Industrial o Electrònica desenvolupen productes acabats El programari és un meta-producte que permet crear diferents parametritzacions i instàncies

Estàndards Les enginyeries industrial o electrònica usen components perquè existeixen estàndards i regulacions Abans de la “crisi del programari” (1968) no hi havia estàndards

El programari … Fet a mida Programari estàndard Flexible, competitiu, si funciona Manteniment e interoperabilitat són problemes greus Triga molt a arribar al mercat Programari estàndard Ràpid d’arribar al mercat Manteniment, interoperabilitat i evolució són el negoci del fabricant Difícil ser competitiu

Dues opcions de disseny Dissenyar un sistema de forma monolítica I després definir els submòduls Els mòduls no seran reutilitzables Dissenyar els mòduls i composar-los en un sistema (bottom-up) Mòduls han de ser generals (per a aconseguir la reutilització) Però no massa generals (o no seran pràctics)

Components Mòduls independents desenvolupats per terceres parts que segueixen estàndards d’interacció i composició Mercat del programari i de components Programació orientada a l’acoblament Component A B c

Cicles de desenvolupament Anàlisi de Requeriments Disseny del programari Implementació a partir del disseny Proves de robustesa del programari Tendència: programació orientada a components, reutilització Rols: creador de components, ensamblador de components, venedor de components, consultor, ...

Cicles de desenvolupament Especificació Desenvolupament Validació Evolució

Models Model de cascada Desenvolupament per evolució En cascada i iteratiu Sistemes assemblats amb components reusables ...

Atributs del programari Manteniment: el programari ha de ser desenvolupat per a suportar futurs canvis o extensions que el client necessiti Confiabilitat: integritat, robustesa i seguretat. Eficiència: el programari no ha de fer mal ús dels recursos del sistema.( Memòria i processador). Usabilitat: és la propietat que té el programari de ser utilitzat sense massa esforç per qualsevol usuari

2.2 UML UML és el Llenguatge Unificat de Modelatge- Proporciona una notació gràfica que permet: especificar, construir. Visualitzar i documentar els objectes d’un sistema software. El UML modela un sistema mitjançant l’ús d’objectes que formen part d’ell i les relacions estàtiques o dinàmiques que existeixen entre ells.

Diagrames Diagrama de Casos d’Us Diagrama de Classes Diagrama d’Activitats Diagrama de Seqüència Diagrama de Col·laboració Diagrama d’Estats Diagrama d’Implementació

Diagrama de casos d’ús

Casos d’ús

Diagrama de classes

Diagrama d’estats

Diagrama de col·laboració

Diagrama de seqüència

Diagrames d’implementació

Conclusions El Diseny es important !!! UML es un estàndar en Enginyeria del Software UML no depend del proveïdor: Microsoft Visual Studio + Visio UML Eclipse + Omondo UML Borland + Rational Rose