La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Gestió de projectes àgils distribuïts

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Gestió de projectes àgils distribuïts"— Transcripción de la presentación:

1 Gestió de projectes àgils distribuïts
Treball final de carrera Estefanía Mérida Báez Enginyeria Tècnica Informàtica de Gestió

2 Gestió de projectes àgils distribuïts
Contingut Gestió de projectes àgils Aspectes de la gestió 2.1. Característica de l’equip 2.2. Equips distribuïts 2.3. El cas pràctic Cas pràctic 3.1. Abast 3.2. Visió 3.3. Planificació del producte 3.4. Estimació i priorització 3.5. Estimació del producte 3.6. Distribució 3.7. Comunicació Gestió del cas pràctic

3 Gestió de projectes àgils distribuïts
Estudiar les característiques dels equips que formen part d’un projecte àgil. Gestionar un projecte àgil quan els equips es troben distribuïts amb o sense solapament d’hores. Manifiesto Àgil Valorar més a l’individu i a la seva interacció que els processos i les eines. Valorar més el software que funciona que la documentació exhaustiva. Valorar més la col·laboració amb el client que la negociació contractual. Valorar més la resposta al canvi que el seguiment d’una planificació.

4 Gestió de projectes àgils distribuïts
2. Aspectes de la gestió 2.1. Característica de l’equip Els membres d’un equip àgil tenen autonomia per realitzar el treball i prendre decisions de projecte. Els plantejaments conjunts fan més senzills els projectes. Permeten millors solucions a partir de les sinergies de tots els membres de l’equip. L’equip és multidisciplinari i conté tots els rols necessaris per completar els objectius.

5 Gestió de projectes àgils distribuïts
2. Aspectes de la gestió 2.2. Equips distribuïts Tipus d’equips distribuïts: Ubicació local Ubicació local mitja jornada Distribuïts amb hores solapades Distribuïts sense hores solapades Gestió equips distribuïts: Equips aïllats Equip d’equips distribuïts Equips totalment integrats

6 Gestió de projectes àgils distribuïts
2. Aspectes de la gestió 2.3. El cas pràctic Les opcions que es treballen al cas pràctic son les indicades a continuació: Equips integrats i distribuïts amb solapament d’hores Aquesta opció es considera crítica. Existeixen hores on els equips coincideixen i poden realitzar les seves reunions diàries per solucionar impediments però aquesta franja pot ser insuficient pel treball del dia a dia dels equips totalment integrats. Equips integrats i distribuïts sense solapament d’hores Aquesta és la pitjor situació. El fet que els equips no coincideixin en cap franja horària, fa realment difícil que treballin de forma integrada. S’aconsegueix mitjançant comunicació asíncrona o amb un equip d’enllaç, si és possible.

7 Gestió de projectes àgils distribuïts
3. Cas pràctic. Entorn. 3.1. Abast Construir un Sistema d’informació geogràfica en exploració petrolera per l’organització ExploraPetroli, S.A. Les activitats principals son l'integració i anàlisi multidisciplinari de dades de diferents fonts (estudis topogràfics, geològics, fotografies aèries, etc) Creació d’un sistema que proporcioni informació a aquelles entitats, proveïdors i clients que es troben arreu del món. Aquests grups podrà accedir a aquesta informació mitjançant qualsevol dispositiu mòbil com ara, tablets o telèfons mòbils. 3.2. Visió Realització d’anàlisis i consultes Millorar l’integració organizacional Millorar els processos de presa de decisions Facilitar la creació de mapes

8 Gestió de projectes àgils distribuïts
3. Cas pràctic. Entorn. 3.3. Planificació del producte En el cas pràctic, la iteració 0 està formada per: Gestió de riscos Gestió de canvis Prototipus del producte Arquitectura del sistema Arquitectura de la informació Estimació del producte per part de l’equip a partir de les històries d’usuari recopilades

9 Gestió de projectes àgils distribuïts
3.3. Planificació del producte Gestió de riscos Proposat Actiu Resolt Tancat Gestió de canvis Sol·licitud de canvi Confirmar duplicitat i/o validesa de la sol·licitud de canvi Revisar sol·licitud de canvi Assignar responsable de la sol·licitud de canvi

10 Gestió de projectes àgils distribuïts
3.4. Cas pràctic. Estimació i priorització Estimació d’històries d’usuari Existeixen dues unitats de mesura per quantificar l’estimació, els punts d’història i els dies ideals. L’estimació la realitza els membres dels equips. Per realitzar l’estimació fan sevir el joc planning poker. En el nostre cas, s’ha utilitzat Priorització d’històries d’usuari Hi ha quatre factors que ajuden a donar prioritat a les històries del cas pràctic: El valor financer El cost del desenvolupament La quantitat i la importància del aprenentatge El risc eliminat

11 Gestió de projectes àgils distribuïts
3.5. Cas pràctic. Estimació del producte Per realitzar l’estimació del producte cal disposar primer de la següent informació: Longitud d’una iteració Estimació de la velocitat de cadascun dels equips Existeixen o no dependències Identificació dels riscos i com mitigar-los

12 Gestió de projectes àgils distribuïts
3.6. Equips. Distribució al cas pràctic. Els equips estan formats per 5 a 9 components. Son els equips que s’indiquen a continuació amb el seu fus horari: Equip1 de Barcelona. Utilitza l’usuari de connexió a l’eina de gestió EQ1bar. Equip2 de Nova York. Utilitza l’usuari de connexió a l’eina de gestió EQ2ny. Equip3 de Sao Paulo. Utilitza l’usuari de connexió a l’eina de gestió EQ3sp. Equip4 de Pekín. Utilitza l’usuari de connexió a l’eina de gestió EQ4pk. Equip5 de Hyderabat. Utilitza l’usuari de connexió a l’eina de gestió EQ5hy.

13 Gestió de projectes àgils distribuïts
3.7. Equips. Comunicació. Les eines que existeixen per realitzar una bona comunicació entre equips que es troben distribuïts geogràficament son les següents: Mitjançant teleconferència Mitjançant videoconferència I per equips on no hi ha solapament d’hores: A través de documentació Per mitjà de l’equip d’enllaç Alternant les hores de reunió

14 Gestió de projectes àgils distribuïts
4. Gestió del cas pràctic Partim de la següent informació: La longitud de cada iteració és de dues setmanes. La iteració 0 com a principal i necessari per iniciar el desenvolupament del producte. Hi ha cinc equips distribuïts geogràficament. Els equips treballaran integrats amb i sense hores solapades. S’ha realitzat la estimació de la velocitat dels equips. S’ha minimitzat la dependència entre els equips sempre que sigui possible. Es disposa d’un pla de gestió del risc per identificar-los i mitigar-los des de l’inici del projecte. Es disposa d’un pla de gestió del canvi per fer front a aquells canvis de prioritats o de funcionalitats que el client ens comuniqui. Barcelona, per la seva situació geogràfica, serà l’equip que faci la integració de les parts lliurades per la resta d’equips a cada iteració.

15 Gestió de projectes àgils distribuïts
4. Gestió del cas pràctic Alta d’històries d’usuari Alta tasques de les històries d’usuari

16 Gestió de projectes àgils distribuïts
4. Gestió del cas pràctic Estimació de les històries d’usuari d’una iteració

17 Gestió de projectes àgils distribuïts
4. Gestió del cas pràctic Escenari 1. Risc. Escenari 2. Canvi.

18 Gestió de projectes àgils distribuïts
Per accedir a l’eina de gestió, fer servir el següent enllaç: Moltes gràcies


Descargar ppt "Gestió de projectes àgils distribuïts"

Presentaciones similares


Anuncios Google