Literatura francesa segle XVII

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL BARROCO.
Advertisements

Características generales
SE CREÓ UN GRAN IMPERIO. En: Europa y América. Que tuvo: Época de auge con Carlos I y Felipe II.
Laura Torres Iván de la Cruz Lorena Expósito. Al principi del segle funcionava un sol teatre estable, el de la Santa Creu, més tard conegut com Principal.
Tema 1. Renacimiento y clasicismo. La poesía lírica
SUBGÉNEROS LÍRICOS ● Conjuntos menores en los que se clasifican las obras que integran el género lírico segun el sentimiento y el tono que predominen en.
Diferencias Renacimiento - Barroco
Los personajes en textos literarios
MOVIMIENTO LITERARIO: El barroco
EL RENACIMIENTO.
ESTÁNDARES BÁSICOS DE COMPETENCIAS DEL LENGUAJE.
El hombre que aprendió a ladrar
El Renacimiento.
"No pot escollir príncep qui vessa sang“ (La pell del Brau 1960)
ELS LLENGUATGES VISUALS
segle d’or de la nostra literatura
L’ÈPOCA DE L’IMPERIALISME
GASPARD MONGE GIRARD DESARGUES.
PINTURA EL DESCOBRIMENT DE LA FOTOGRAFIA FA REPLANTEJAR EL PAPER DE L’ARTISTA NO CAL QUE SIGUI NOTARI DE LA REALITAT.
El Renacimiento (SIGLO XVI).
El Realisme. Narcís Oller i Àngel Guimerà
LA COMEDIA NUEVA El teatro del siglo XVII se basa en una fórmula dramática creada por Lope de Vega que se conoce como comedia nueva.
Literatura escrita por mujeres
L’Art Europeu del S. XIX De Goya al Modernisme I
 El fetge és l'òrgan que forma la sang.
L'EDAT MODERNA.
EDAT MODERNA Noves terres Avanços científics i tècnics
EL REALISME.
C/ San Rafael, Gandia Tfno Departament llengua i valencià Pilar Román
Joan Puig i Ferreter.
EL siglo de Oro.
Característiques i classificació.
Unitat_9_NAIXEMENT LITERATURA
L’ART DEL PALEOLÍTIC PINTURA I ESCULTURA.
Oda a Guynemer ADRIÀ VELASCO SAURA.
CLAUDE MONET.
El Barroco y la literatura
ANÀLISI EL CAFÈ DE LA MARINA
L’ART A L’EDAT MODERNA.
Les Avantguardes.
RENAIXENÇA ROMANTICISME Moviment cultural de redreçament i recobrament
CALES DE L’ESCALA.
CASA TASSEL Víctor Horta
MIQUEL MARTÍ I POL ( ) EN HOMENATGE.
LITERATURA FRANCESA DEL SEGLE XVIII
Epistemologia i ontologia medievals
AUSIÀS MARCH ( ).
Els sintagmes Un sintagma és una paraula o un grup de paraules relacionades entre si, que tenen sentit i compleixen una mateixa funció sintàctica. Segons.
NOM DEL DÉU - títol amb WordArt fons amb una imatge representativa
ETAPA CLÀSSICA ES DESENVOLUPA DEL S.V a.C AL IV a.C
DE LA DURADA AL RITME.
L´assaig de postguerra
L’art gòtic Segles XIII, XIV, XV.
C L A S I C I S M O El clasicismo es una corriente estética y cultural que tuvo su apogeo hacia finales del siglo XVIII, acompañando a la compleja transición.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Gèneres Musicals.
L’ESCOLA PITAGÒRICA: Els Atomistes: Demòcrit i Leucip
LA NARRATIVA DE LA POSTGUERRA
El Renaixement Segles XV i XVI.
Aitana Viguer Duart 2 A Ina García
SORTIDA PER BARCELONA CAIXAFORUM.
Proposta 8.
{ EL BARROCO Erika Martínez Cristhian López 10-1.
Intel·ligència Artificial
CONEIXEM EL NOSTRE POBLE:
Joan Baptista Escorigüela
Les Avantguardes (principis segle XX)
EL GÒTIC Andrea Soria Catalán..
Què és la psicologia? Etimologia de la paraula psicologia:
LA NOVEL.LA ROMÀNTICA Departament llengua i valencià Pilar Román 1 1
Transcripción de la presentación:

Literatura francesa segle XVII Gèneres i autors

BARROC És un moviment estètic que s’estén per tot Europa. Es manifesta sobretot en les arts figuratives: pintura, arquitectura, escultura L’etimologia de barroc: barrocco (adjectiu portuguès, «perla de forma irregular»). El barroc és l’art del moviment una actitud estètica, una visió del món, una manera de reaccionar a una crisi Dates: finals del segle XVI i primer terç del segle XVII. I té el seu origen a Itàlia http://www.histoiredelart.net/courants/baroque.html

Literatura barroca a França Gust per la grandiositat i l’element espectacular. Descripció de festes, espectacles, parcs i escultures Gust per la il·lusió. Màscares, disfresses, jocs d’ombres i llums serveixen a explicar un món canviant i inestable Utilització de figures retòriques per a expressar aquests sentiments. Comparacions, hipèrboles, acumulacions, antítesis

Autors Honoré d’Urfé: (1567-1625). L’Astrée (1607-1624). 5000 pàgines La novel·la està inspirada de les novel·les de cavalleria, de les pastorals i dels textos sobre pastors espanyols

Altres autors barrocs Poetes: Aggrippa d’Aubignée (1522-1630) Malherbe (1555-1630) Jean de Sponde (1567-1625) Théophile de Viau (1590-1626) Novel·listes i dranaturgs: Charles Sorel (1602-1674) Pierre Corneille (1606-1684)

Preciosité Recerca del refinament de la ment. Ideal de vida i ideal literari Té un vocabulari propi i rebutja els temes vulgars Tema: amor, un amor espiritual que exclou el cos. Els autors elaboren una geografia amorosa i disposen en un mapa la multiplicitat de sentiments: reconeixement, estima, inclinació i tendresa. A partir d’ací es defineix l’estratègia amorosa

Autors Mlle. de Scudéry (1607-1701) Obres: Le grand Cyrus (1649-1653), 10 volums

ClaSSiCisme El classicisme és el corrent que definirà fonamentalment el segle XVII Els autors que s’inscriuen dins d’aquest corrent (Molière, La Fontaine, Boileau, Racine) no formen una escola però comparteixen unes mateixes conviccions: la necessitat d’imitar els clàssics (els autors de la antiguitat) i una mateix estètica (escriptura, claredat, mesura i elegància).

Autors Novel·la: Mme. de La Fayette (1634-1693) Obra: La princesse de Clèves (1678)